5/5 - (3 امتیاز)

آیا با مرکز ابر رایانه دانشگاه ارومیه آشنا هستید؟

ابر رایانه امروزه به یکی از سیستم‌های الزامی برای مراکز دانشگاهی تبدیل شده است. مرکز ابر رایانه دانشگاه ارومیه، شیراز، اصفهان و سایر شهرها گویای قدرت رایانه‌ای آن شهر و مرکز علمی تحقیقاتی آن است. استفاده از آزمایشگاه پردازش موازی و شبکه ای دانشگاه ارومیه و سامانه پردازش سریع HPC دانشگاه ارومیه و سایر خدمات رایانه‌ای قدرت علمی این دانشگاه را در حد قابل توجهی بالا برده است.

در ادامه پس از ارائه تعریف و تاریخچه‌ای از ابر رایانه در خصوص مرکز پردازش ابری دانشگاه ارومیه و مرکز پردازش سریع دانشگاه ارومیه صحبت خواهیم کرد.

اجاره ابر رایانه   →

اینجا کلیک کنید

تعریف ابر رایانه

برای بحث در خصوص مرکز پردازش ابری دانشگاه ارومیه بهتر است ابتدا تعریف درست ابر رایانه را بدانیم. ابر رایانه چیست؟ رایانه‌های شخصی قدرت پردازش اطلاعات متوسطی دارند و برای انجام کارهای معمولی استفاده می‌شوند. ابر رایانه نمونه‌های توسعه‌یافته و قدرتمند همین رایانه‌های شخصی و یک سیستم سریع با قدرت عملیاتی بسیار بالا هستند.

 ابررایانه‌ها در انجام کارهای علمی و مهندسی که دارای محاسبات پیچیده هستند، بسیار کاربردی بوده و می‌توانند سرعت انجام عملیات و همچنین یافته‌های علمی را در حد قابل‌توجهی رشد دهند. استفاده از ابررایانه‌ها از دهه 1990 آغاز شد. مرکز محاسبات سریع دانشگاه ارومیه دارای تجهیزات ابر رایانه است.

آزمایشگاه پردازش موازی و شبکه ای دانشگاه ارومیه

چه کسی ابر رایانه را برای اولین‌بار به بازار عرضه کرد

رایانه‌های معمولی قابل‌برنامه‌ریزی توسط کنراد زوس بین سال‌های 1935 تا 1938 ساخته شد. پس از ساخت رایانه همواره سعی شد که بر قدرت‌های آن افزوده شود. سیمور کری به‌عنوان اولین فردی که ابر رایانه را به بازار عرضه کرد، شناخته شده است. البته او هیچگاه از کلمه ابر رایانه استفاده نکرده است.

او بین سال‌های 1985 تا 1990 تنها فرد فعال در زمینه ابر رایانه بود. کری تمام عمر خود را صرف گسترش علم کامپیوتر کرد. هدف او همواره ساخت سریع‌ترین کامپیوتر بود و نقش قابل‌توجهی نیز روی ساخت ابر رایانه‌ها داشت.

 در سال 1985 شخصی به نام دبلیو دانیل هیلیس، فارغ‌التحصیل مؤسسه فناوری cpu ماساچوست، یک ایده جالب ارائه داد که مبتنی بر سیستم عصبی مغز بود. به همین صورت این صنعت و علم دست‌به‌دست شده و هر فردی بر آن تأثیری گذاشته است. در نظر داشته باشید که عمر هر ابر رایانه کوتاه است و با رشد بیشتر این علم، ابر رایانه یک دهه قبل تبدیل به رایانه معمولی دهه حاضر می‌شود. در ادامه در خصوص مرکز ابر رایانه دانشگاه ارومیه اطلاعاتی ارائه شده است.

مرکز کامپیوتر دانشگاه هاروارد سال 1944

سامانه پردازش سریع HPC دانشگاه ارومیه

پردازش سریع نمونه تکامل‌یافته‌تر ابررایانه‌هاست که قدرت پردازش محاسبات پیچیده با داده‌های حجیم را دارد. این نوع رایانه‌ها نسبت به نمونه قدیمی‌تر که معمولی هستند هزینه کمتری دارند. از مزایای دیگر آن دسترسی به قطعات راحت، عملکرد بالا، توسعه پذیری، مقیاس‌پذیری افقی و عمودی، مدیریت بهتر منابع، توان عملیاتی بالا و کاهش قطعی سیستم است.

 سرور محاسباتی دانشگاه ارومیه نیز از قابلیت پردازش سریع HPC برخوردار است. درصورتی‌که نیاز به استفاده از چنین رایانه‌ای را داشتید به‌راحتی می‌توانید با اجاره سیستم پردازش موازی و سریع دانشگاه ارومیه عملیات پیچیده و حجیم خود را به انجام برسانید. مرکز محاسبات سریع دانشگاه ارومیه در انجام سریع عملیات تحقیقاتی و پژوهشی افراد و حتی انجام کارهای سنگین بیزینسی فرصت خوبی را فراهم آورده است.

اگر در خصوص اجاره سیستم پردازش موازی و سریع دانشگاه ارومیه سوالی دارید، می‌توانید با مجموعه شبیه سازان امیرکبیر تماس برقرار کنید.

تجهیزات مرکز ابر رایانه

تجهیزات مرکز ابر رایانه

← مرکز محاسبات سریع شبیه‌سازان امیرکبیر  →

اینجا کلیک کنید!

تجهیزات مرکز ابر رایانه

مقایسه ابر رایانه با رایانه معمولی

تمایز بین ابر رایانه و رایانه بر اساس قطعات تشکیل‌دهنده آن است. ابر رایانه متشکل از دو واحد CPU (واحد پردازش مرکزی) است. دیگر ویژگی ابر رایانه‌ها قابلیت انجام محاسبات برداری است. به این معنا که با ابر رایانه می‌توان محاسبات بین دو لیست انجام داد، درحالی‌که در کامپیوتر معمولی پردازش روی دو عدد امکان‌پذیر است.

این مثال ساده‌ترین مثال برای نشان‌دادن قدرت بالای پردازش ابررایانه و افزایش سرعت انجام کارهاست. زمانی که کاربر یک رایانه برای محاسبه دستمزد ماهانه یک کارگر بر اساس ساعت کاری او در ماه صرف می‌کند معادل زمانی است که همان کاربر دستمزد تمام کارگران را با ابر رایانه محاسبه می‌کند.

مرکز ابر رایانه دانشگاه ارومیه این امکان را به افراد می‌دهد که به‌صورت ساعتی از خدمات پردازش سریع بهره‌مند شوند. جمع‌بندی اطلاعات در طول ماه می‌تواند از طریق رایانه معمولی انجام شود ولی درصورتی‌که صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای شما مهم است می‌توانید با اجاره ساعتی کامپیوتر قدرتمند کار جمع‌بندی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

تعرفه‌های مرکز پردازش سریع دانشگاه ارومیه

امکان تهیه ابررایانه‌ها باقدرت محاسبات و پردازش بالا برای هر فردی فراهم نیست. فراتر از امکان‌پذیر نبودن الزامی به داشتن این سیستم برای استفاده‌های فردی نخواهد بود؛ بنابراین اجاره سیستم پردازش موازی رایج است. هر مرکزی ممکن است تعرفه خاص خود را برای اجاره ابر رایانه داشته باشد. تعرفه‌ای که مرکز ابر رایانه دانشگاه ارومیه برای اجاره تجهیزات خود ارائه داده است به این نحو است:

تعرفه سرویس زیرساخت به‌صورت ساعتی (ریال)
یک گیگابایت دیسکیک گیگابایت حافظهیک هسته پردازشی
19294355
درصد تخفیف گروه‌های سرویس‌دهی
دانشجویان و اعضا هیئت‌علمی دانشگاه ارومیهدانشجویان و اعضا هیئت‌علمی سایر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاپژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشدکاربران آزاد
50%45%%25
درصورتی‌که محاسبات پیچیده‌ای انجام می‌دهید استفاده از ابر رایانه سرعت کار شما را بیشتر می‌کند. مرکز ابر رایانه دانشگاه ارومیه با تعیین تعرفه و تخفیفات مشخصی اقدام به اجاره ابر رایانه می‌کند. در صورت تمایل برای اجاره می‌توانید به سایت مراجعه کنید.
ابررایانه‌ها تأثیرگذار در علوم پزشکی

جمع‌بندی پایانی

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی درباره مرکز ابر رایانه دانشگاه ارومیه ارائه دهیم. همواره ابررایانه‌ها را بر اساس ظرفیت و سرعت پردازش اطلاعات با هم مقایسه می‌کنند. عمر یک ابر رایانه بسته به نسبت سرعت انجام عملیات آن به نمونه‌های جدید ارائه شده است.

باتوجه‌به رشد سریع علم کامپیوتر تعیین ابر رایانه در هر دوره نسبت به دوره‌های قبل تغییر می‌کند. مرکز سوپر کامپیوتر دانشگاه ارومیه توانسته است همواره تجهیزات خود را قدرتمند در انجام عملیات حفظ کند. سرور محاسباتی دانشگاه ارومیه قابل اجاره به صورت ساعتی است.

 

 

سؤالات متداول

در این قسمت سعی شده است به یکسری سؤالات کلیدی به‌صورت صریح در خصوص ابر رایانه پردازش سریع و مرکز سوپر کامپیوتر دانشگاه ارومیه پاسخ داده شود؛ سؤالاتی که در خصوص شناخت عملکردی پردازش سریع هستند.

  1. ابررایانه پردازش سریع چیست؟

ابررایانه‌ها چیزی فراتر از رایانه‌های معمولی بوده و نوع پردازش آن‌ها بیشتر از ابر رایانه معمولی است. ابر رایانه پردازش سریع به‌اختصار HPC نامیده می‌شود. این مدل رایانه قدرت و ظرفیت پردازش اطلاعات بالایی دارد.

  1. کاربرد ابررایانه چیست؟

کاربرد اصلی ابررایانه‌ها در انجام محاسبات ریاضی برای طرح‌های فیزیکی پیچیده مثل آب‌وهوا، تکامل کیهانی، سلاح‌های هسته‌ای و رآکتورها، ترکیبات شیمیایی جدید (دارویی) و رمزنگاری است.

  1. رنج قیمت ابر رایانه چند است؟

تعیین قیمت ابر رایانه کار راحتی نیست. به دلیل اینکه بستن ابر رایانه‌ها بر اساس نیاز کارفرما تعیین می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان قیمت مشخصی برای ابر رایانه تعیین کرد، بلکه قیمت بر اساس نیاز کارفرما تعیین می‌شود.

اجاره ابر رایانه   →

اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

مرکز ابر رایانه دانشگاه ارومیه ، مرکز محاسبات سریع دانشگاه ارومیه، سرور محاسباتی دانشگاه ارومیه، آزمایشگاه پردازش موازی و شبکه‌ای دانشگاه ارومیه، اجاره سیستم پردازش موازی و سریع دانشگاه ارومیه، مرکز پردازش ابری دانشگاه ارومیه، مرکز سوپر کامپیوتر دانشگاه ارومیه، مرکز پردازش سریع دانشگاه ارومیه، سامانه پردازش سریع HPC دانشگاه ارومیه

با توجه ‌به تمامی مزایایی که استفاده از ابر رایانه‌ها برای شما ایجاد می‌کند، باید بدانید که تهیه یک ابر رایانه برای شرکت یا سازمان خودتان، امری ساده نیست. خرید یک ابر رایانه مانند خرید یک رایانه معمولی نبوده و هزینه‌ها و سختی‌های خاص خودش را دارد. از سوی دیگر نگهداری و تعمیر ابر رایانه‌ها نیازمند دانش تخصصی و پرداخت هزینه‌های سنگینی است. مشکلاتی که باعث می‌شود بسیاری از افراد از خیر استفاده از ابر رایانه‌ها بگذرند.

اما صبر کنید، همیشه راهی هست! در این میان شرکت‌های زیادی هستند که برای پیشبرد اهداف سایر سازمان‌ها، دست به کرایه ابر رایانه می‌زنند. بدین صورت شما به‌جای اینکه برای انجام پژوهش‌ها و پردازش اطلاعات خودتان بخواهید یک ابر رایانه بخرید، می‌توانید با هزینه‌های بسیار کمتری دست به اجاره ابر رایانه بزنید. شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از بهترین شرکت‌هایی است که به کمک آن می‌توانید یک ابر رایانه کرایه کنید!

شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از پیشروترین شرکت‌های خدمات شبیه‌سازی بوده که ابر رایانه‌های خود را با قیمت‌های بسیار کمتری نسبت به سایر رقبا در اختیار سازمان‌ها، افراد و نهادهای مختلف قرار می‌دهد. برای کرایه یک ابر رایانه کافی است تا با مشاورین شبیه‌سازان امیرکبیر تماس بگیرید تا به‌صورت کامل شما را در این امر راهنمایی کنند.( gpu جی پی یو)

جدول زمانی ابررایانه‌ها ساخته شده در جهان

این‌جا جدولی از سریع‌ترین ابررایانه‌های رکورددار همه منظورهٔ موجود در دنیا با سال کسب رکوردشان را می‌بینید. منبع عناوینی که سال ثبتشان قبل از سال ۱۹۹۳ است مختلف است اما برای عناوین بعد از سال ۱۹۹۳ از فهرست پانصد کامپیوتر برتر دنیا استفاده کرده‌ایم.

YearSupercomputerPeak speedLocation
۱۹۴۲Atanasoff–Berry Computer (ABC)۳۰ OPSدانشگاه ایالتی آیووا، Ames, Iowa، USA
TRE Heath Robinson۲۰۰ OPSBletchley Park
۱۹۴۴Flowers Colossus۵ kOPSPost Office Research StationDollis HillUK
۱۹۴۶UPenn انیاک
(before 1948+ modifications)
۱۰۰ kOPSآبردین پروو گراوند، مریلند، مریلند، USA
۱۹۵۴IBM NORC۶۷ kOPSU.S. Naval Proving GroundDahlgren، ویرجینیا، USA
۱۹۵۶MIT TX-۰۸۳ kOPSMassachusetts Inst. of TechnologyLexington، ماساچوست، USA
۱۹۵۸IBM AN/FSQ-۷۴۰۰ kOPS۲۵ U.S. Air Force sites across the continental USA and 1 site in کانادا (۵۲ computers)
۱۹۶۰UNIVAC LARC۲۵۰ kFLOPSآزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۶۱IBM 7030 “Stretch”۱٫۲ MFLOPSآزمایشگاه ملی لاس آلاموس، نیومکزیکو، USA
۱۹۶۴CDC ۶۶۰۰۳ MFLOPSآزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۶۹CDC ۷۶۰۰۳۶ MFLOPS
۱۹۷۴CDC STAR-۱۰۰۱۰۰ MFLOPS
۱۹۷۵Burroughs ILLIAC IV۱۵۰ MFLOPSمرکز پژوهشی ایمز ناسا، کالیفرنیا، USA
۱۹۷۶Cray-۱۲۵۰ MFLOPSآزمایشگاه ملی لاس آلاموس، نیومکزیکو، USA (80+ sold worldwide)
۱۹۸۱CDC Cyber ۲۰۵۴۰۰ MFLOPS(numerous sites worldwide)
۱۹۸۳Cray X-MP۹۴۱ MFLOPSآزمایشگاه ملی لاس آلاموسآزمایشگاه ملی لارنس لیورمورBattelleبوئینگ
۱۹۸۴M-۱۳۲٫۴ GFLOPSScientific Research Institute of Computer Complexes، مسکو، USSR
۱۹۸۵Cray-۲۳٫۹ GFLOPSآزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۸۹ETA۱۰-G/۸۱۰٫۳ GFLOPSدانشگاه ایالتی فلوریدا، فلوریدا، USA
۱۹۹۰NEC SX-۳/۴۴R۲۳٫۲ GFLOPSNEC Fuchu Plant, Fuchu، ژاپن
۱۹۹۳Thinking Machines CM-۵/۱۰۲۴۶۵٫۵ GFLOPSآزمایشگاه ملی لاس آلاموسآژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا
فوجیتسو Numerical Wind Tunnel۱۲۴٫۵۰ GFLOPSNational Aerospace Laboratory، توکیو، ژاپن
اینتل Paragon XP/S ۱۴۰۱۴۳٫۴۰ GFLOPSآزمایشگاه ملی سندیا، نیومکزیکو، USA
۱۹۹۴فوجیتسو Numerical Wind Tunnel۱۷۰٫۴۰ GFLOPSNational Aerospace Laboratory، توکیو، ژاپن
۱۹۹۶Hitachi SR۲۲۰۱/۱۰۲۴۲۲۰٫۴ GFLOPSدانشگاه توکیو، ژاپن
Hitachi/تسوکوبا، ایباراکی CP-PACS/۲۰۴۸۳۶۸٫۲ GFLOPSCenter for Computational Physics، دانشگاه تسوکوبا، تسوکوبا، ایباراکی، ژاپن
۱۹۹۷اینتل ASCI Red/۹۱۵۲۱٫۳۳۸ TFLOPSآزمایشگاه ملی سندیا، نیومکزیکو، USA
۱۹۹۹اینتل ASCI Red/۹۶۳۲۲٫۳۷۹۶ TFLOPS
۲۰۰۰IBM ASCI White۷٫۲۲۶ TFLOPSآزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۲۰۰۲NEC Earth Simulator۳۵٫۸۶ TFLOPSEarth Simulator Center، یوکوهاما-shi، ژاپن
۲۰۰۴IBM Blue Gene/L۷۰٫۷۲ TFLOPSU.S. Department of Energy/IBM، USA
۲۰۰۵۱۳۶٫۸ TFLOPSU.S. Department of Energy/U.S. National Nuclear Security Administration،
آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۲۸۰٫۶ TFLOPS
۲۰۰۷

شبیه‌سازان امیرکبیر مفتخر است که با نازل‌ترین قیمت‌ها، انواع خدمات تخصصی شبیه‌سازی و پردازشی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. از سوی دیگر سرعت بسیار بالای سیستم‌های این شرکت، اجاره انواع مختلف سیستم‌های رایانه‌ای و ابر رایانه‌ای، سیستم‌های رایانش ابری، سرورهای محاسباتی و پردازش مجازی و… تنها بخشی از خدمات این شرکت است.

همچنین شما می‌توانید از خدمات پس از فروش شبیه‌سازان امیرکبیر استفاده کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل و یا ایجاد هر نمونه سوالی، می‌توانید با پشتیبانی این شرکت در ارتباط باشید.

نتیجه‌گیری

قدرت و سرعت ابر رایانه‌های به ‌قدری بالا بوده که انجام محاسبات و پردازش اطلاعاتی که امکان انجام آن با سیستم‌های معمولی وجود ندارد را در کسری از ثانیه انجام خواهد داد. از این‌رو شرکت‌ها و سازمان‌های بسیار زیادی که نیازمند انجام چنین پردازش‌هایی هستند، به استفاده و اجاره ابر رایانه روی می‌آورند. شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه کرایه انواع ابر رایانه‌ها بوده که آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

 

لیست ابر رایانه ها جهان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه فردوسی مشهد 

مرکز ابررایانه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شریف 

مرکز ابر رایانه دانشگاه حکیم سبزواری 

مرکز ابر رایانه دانشگاه اراک 

مرکز ابررایانه دانشگاه کردستان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه کاشان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه قم 

مرکز ابر رایانه دانشگاه صنعتی شاهرود 

مرکز ابررایانه دانشگاه صنعتی اصفهان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شیراز 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شهید چمران اهواز 

مرکز ابررایانه دانشگاه سمنان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه بین المللی امام خمینی 

مرکز ابر رایانه دانشگاه ارومیه 

مرکز ابر رایانه دانشگاه علم و صنعت 

مرکز ابر رایانه دانشگاه تهران 

درباره مرکز داده چه می‌دانید 

کامپیوتر مجازی چیست

hpc چیست 

پردازش ابری 

رایانش ابری 

مزایا و معایب پردازش موازی 

سرور محاسباتی چیست 

سیستم های موازی – هوش شبیه سازی 

پردازش موازی

مزایای برتر رایانش ابری 

قدرتمندترین ابر رایانه های جهان 

پردازش موازی 

محاسبات موازی 

سرور محاسباتی چیست

لیست ابر رایانه های ایران

فناوری ابر رایانه چیست 

سرعت پردازنده چگونه محاسبه می شود 

سرعت پردازنده چیست و چرا اهمیت دارد 

سیستم موازی چیست 

hpc چیست 

انواع ابر کامپیوترها 

نکاتی برای خرید سرور محاسباتی

قیمت خرید ابر کامپیوتر 

ابر رایانه چیست

اجاره سوپر کامپیوتر 

اجاره کامپیوتر قوی 

اجاره سیستم پردازش موازی 

اجاره یک ابر کامپیوتر

رایانش سریع چیست؟

چه-کامپیوتری برای پایتون مناسب است

پردازش موازی در پایتون python 

مزایا و معایب پردازش موازی

پردازش سریع

انواع ابر رایانه ها

کاربرد پردازش موازی 

خرید ابر رایانه

قیمت یک ابر رایانه

اجاره سرور HPC 

پردازش سریع 

کلاستر 

سوپرکامپیوتر

پردازش فوق سریع 

سرور پردازش موازی چیست 

آزمایشگاه پردازش موازی

اجاره کامپیوتر- ارزان 

رایانش ابری

پردازش فوق سریع 

ابر رایانه 

درباره اجاره سرور محسباتی چه باید بدانیم؟

تعرفه رایانش ابری

آزمایشگاه محاسباتی

سیستم مورد نیاز شبیه سازی

پردازش موازی ارزان

حداقل سیستم مورد نیاز برای گوسین 

سیستم مورد نیاز برای لمپس lamps 

پردازش موازی در متلب 

حداقل سیستم مورد نیاز برای شبیه سازی FEM 

حداقل سیستم مورد نیاز برای comsol کامسول

سیستم مورد نیاز برای انسیس ansys

پردازش موازی در متلب 

کامپیوتر قوی برای نرم افزار اباکوس abaqus ✔️

پردازش موازی و پایگاه های داده موازی 

خرید کامپیوتر قوی 

محاسبات موازی 

سیستم پردازش سنگین و تأخیر کم در شبکه‌های حسگر بی‌سیم 

اجاره سرور محاسباتی 

اجاره سیستم کامپیوتری 

اجاره کامپیوترهای قدرتمند محاسباتی

اجاره کامپیوتر در تهران 

کلاستر کامپیوتری 

آشنایی با کامپیوتر محاسباتی قوی 

کامپیوتر محاسباتی قدرتمند 

روش آسان‌سازی پردازش داده با استفاده از عملیات محاسبات سنگین 

تدوینی به‌صرفه‌تر با اجاره کامپیوتر تدوین 

بررسی تأثیر رم در سرعت رندر 

 معرفی 6 کارت گرافیک برتر برای رندر 

تعرفه اجاره سیستم‌های تخصصی مهندسی و پردازش سریع GPU 

همه چیز در مورد سیستم ‌های پردازش گرافیکی و اجاره آنها 

خوشه کامپیوتری
ابر کامپیوتر خانگی

مراحل آماده سازی یک ابر کامپیوتر خانگی

/
ابر رایانه هایی که به میز کاری خانگی رسیده اندابر رایانه …
ابر رایانه Sierra در آمریکا

معرفی پنج مورد از قوی ترین ابر کامپیوترهای جهان

/
ابر کامپیوتر ها و قدرتی که خیال را به واقعیت تبدیل ساخته است …
سریع‌ترین ابر کامپیوتر‌ها

سریع‌ترین ابر کامپیوتر‌های سیاره به همراه عکس

/
ابر کامپیوترها دستگاه‌های بسیار پیچیده‌ای هستند که برای انجا…
اجاره ابر کامپیوتر

اجاره ابر کامپیوتر، راه حلی اقتصادی و کارآمد برای نیازهای پردازشی شما

/
1. چرا باید ابر کامپیوتر اجاره کرد؟در دنیای امروز، با توسعه فناوری…
مشخصات ابر کامپیوتر های ایران و جهان

ویژگی ها و مشخصات ابر کامپیوتر های ایران و جهان

/
ویژگی ها و مشخصات ابر کامپیوتر های ایران و جهانامروزه،…
قوی ترین ابر کامپیوتر ایران

قوی ترین ابر کامپیوتر ایران چیست؟

/
قوی ترین ابر کامپیوتر ایران چیست؟قوی‌ ترین ابر کامپیوتر ایران به عنوان…
ابر کامپیوتر چیست

ابر کامپیوتر چیست و اولین ابر کامپیوترها چه زمانی ظهور کردند؟

/
ابر کامپیوتر چیست و اولین ابر کامپیوترها چه زمانی ظهور کردند؟ابر ک…

عملکرد ابرکامپیوترها بر حسب اندازه گیری می شود

/
در خواست ابر رایانه شبیه سازان امیرکبیرChatGPTChatGPTعملکرد ابر کامپیوترها بر اساس چندین عامل، از …
کاربردهای ابر کامپیوتر

آشنایی با انواع کاربردهای ابر کامپیوتر

/
مقدمهدر دهه‌های اخیر، با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، …
عکس ابر رایانه

10 ابر کامپیوتر برتر جهان به همراه عکس ابر رایانه‌ها

/
مقدمهدر دهه گذشته، با روند رو به رشد فناوری ابری، تعد…
سریع ترین ابر کامپیوتر جهان

معرفی سریع ترین ابر کامپیوتر جهان

/
معرفی سریع ترین ابر کامپیوتر جهانسریع ‌ترین ابر کامپیوتر جهان، یکی از…

☀️ قیمت ابر کامپیوتر ✔️ شبیه سازان امیرکبیر✔️

/
در خواست ابر رایانه شبیه سازان امیرکبیرقیمت ابرکامپیوترها معمولاً بسیار متغیر اس…

☀️ خرید ابر کامپیوتر [ارزان]✔️ شبیه سازان امیرکبیر✔️

/
در خواست ابر رایانه شبیه سازان امیرکبیر خرید …

☀️ انواع ابر کامپیوتر ✔️ شبیه سازان امیرکبیر✔️

/
در خواست ابر رایانه شبیه سازان امیرکبیرانواع ابر کامپیوتر بر اساس نوع خدماتی که ار…

ابر کامپیوتر خانگی

/
 در خواست ابر رایانه شبیه سازان امیرکبیرابر کامپیوتر…

مشخصات ابر کامپیوتر های ایران و جهان

/
در خواست ابر رایانه شبیه سازان امیرکبیرمشخصات ابر کامپیوترهای ایران و جهان متنوع و پ…

قوی­ ترین ابر کامپیوتر ایران

/
در خواست ابر رایانه شبیه سازان امیرکبیرتا زمانی که اطلاعات برای سال جاری (20…

ابر کامپیوتر

/
در خواست ابر رایانه شبیه سازان امیرکبیرابر کامپیوتر یک مدل ارائه خدمات محاسبات…

قویترین ابر کامپیوترهای جهان

/
در خواست ابر رایانه شبیه سازان امیرکبیردر هر لحظه، لیستی کامل از قوی‌ترین اب…

کاربردهای ابر کامپیوتر

/
در خواست ابر رایانه شبیه سازان امیرکبیرابرکامپیوترها به عنوان یک منبع محاسباتی قدرتمند و انعطاف‌پذ…

سریع ترین ابر کامپیوتر جهان

/
✔️مرکز محاسبات سریع دانشگاه شریف☀️ یک سامانه پردازش سریع و سیستم محاسباتی عظیم با کارایی بالاست که در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه واقع شده است.
خوشه کامپیوتری

تعرفه رایانش ابری✔️

/
تعرفه قیمت رایانش ابری از مباحثی است که شرکت‌های فناوری اطاعات و دیگر کسب و کارها به آن می‌پردازند و این موضوع از اهمیت زیادی برای آن‌ها برخوردار است. با توجه به اطلاعات شرکت سیسکو تا پایان سال 2021، 94٪ از حجم کار اینترنت روی تکنولوژی ابری خواهد بود. اکثر شرکت‌ها از یک استراتژی ترکیبی استفاده می‌کنند تا تکنولوژی ابر خود را به به‌صرفه‌ترین قیمت ارائه دهند.