5/5 - (6 امتیاز)

انواع ابر کامپیوترها

یک ابر رایانه چه کار می کند و امروزه در کجا استفاده می شود؟ این وبلاگ را بخوانید تا متوجه شوید

جایی که شما را با دنیای ابررایانه ها، کارهایی که انجام می دهند، کاربردهایشان و موارد دیگر آشنا می کنیم…

حتی در حالی که جهان برای مبارزه با ویروس وحشتناک کرونا تلاش می کند، همه منابع در حال جمع شدن هستند. شاید تعجب آور نباشد که می بینیم IBM Summit، سریع ترین ابررایانه جهان (حداقل از نوامبر 2019)، نیز در خط مقدم این مبارزه قرار دارد.

پردازش فوق سریع –شبیه سازی– پردازش محاسبات سریع – gpu جی پی یو – سوپر کامپیوتر – کامپیوتر قوی – اجاره کارت گرافیک – پردازش موازی – جهت انجام پروژه نرم افزارهای شبیه سازی – شبیه سازی – مرکز محاسبات رایانش ابری امیرکبیر – انواع پردازش مجازی – سامانه پردازش سریع – سوپر کامپیوتر برای شبیه سازی در نرم افزار اباکوس – کامپیوتر محاسباتی قوی – hpc محاسبات سنگین – سیستم‌های تخصصی مهندسی و پردازش سریع GPU – اجاره کامپیوتر – سرور محاسباتی – پردازش فوق سریع – کلاستر – پردازش موازی در شبیه سازی متلب matlab اباکوس abaqus انسیس فلوئنت ansys fluent متریال استادیو material studio سی اس تی cst-ارائه دهنده ارزانترین خدمات مرکز پردازش موازی – ابر رایانه – سرور محاسباتی – رایانش ابری – اجاره کامپیوتر – پردازش فوق سریع – اجاره ابر رایانه – اجاره ابر کامپیوتر – اجاره سیستم کامپیوتر – سیستم رندر – سیستم تدوین- کارت گرافیک رندرینگ gpu – سرور رندر- اجاره کلاستر– اجاره سرور محاسباتی – سرور پردازش موازی – اجاره کامپیوتر سرور- پردازش سریع – اجاره کامپیوتر قوی – کرایه کامپیوتر سرور – پردازش موازی

بر اساس گزارش CNBC، اجلاس IBM 77 مولکول بالقوه را که ممکن است در درمان کروناویروس جدید مفید باشد، به صفر رسانده است. جالب است بدانید که این ابر رایانه – مستقر در آزمایشگاه ملی Oak Ridge در تنسی – دارای حداکثر سرعت 200 پتافلاپس است.

پس یک ابر کامپیوتر چیست؟ و petaFLOPS مخفف چیست؟ این وبلاگ در معرفی ابررایانه ها به توضیح این مفاهیم و موارد دیگر می پردازد.

سوپر کامپیوتر چیست؟

سوپرکامپیوتر کامپیوتری است که در مقایسه با کامپیوترهای همه منظوره از عملکرد بالایی برخوردار است. عملکرد یک ابر رایانه معمولاً از طریق عملیات ممیز شناور در ثانیه (FLOPS) ردیابی می شود. FLOPS معیاری از عملکرد کامپیوتر است که در زمینه‌های محاسبات علمی که به محاسبات ممیز شناور نیاز دارند، مفید است، محاسباتی که شامل اعداد واقعی بسیار کوچک و بسیار بزرگ هستند و معمولاً به زمان‌های پردازش سریع نیاز دارند. این اندازه گیری دقیق تر از میلیون دستورالعمل در ثانیه (MIPS) است.

از سال 2017، ما ابررایانه‌هایی داریم که می‌توانند بیش از صد کوادریلیون FLOPS به نام petaFLOPS انجام دهند. همچنین جالب است بدانید که امروزه، تمامی 500 ابرکامپیوتر سریع جهان، سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس را اجرا می کنند.

تاریخچه ابر رایانه ها

ایالات متحده، چین، اتحادیه اروپا، تایوان و ژاپن در حال حاضر در حال رقابت برای ایجاد ابررایانه‌های سریع‌تر، قدرتمندتر و از نظر فناوری برتر هستند.

اولین گام های بزرگ ایالات متحده در زمینه ابررایانه را شاید بتوان به سال 1964 ردیابی کرد، زمانی که CDC 6600 توسط Control Data Corporation (CDC) تولید شد. این کامپیوتر که توسط مهندس برق و معمار ابررایانه آمریکایی سیمور کری طراحی شده است، به طور کلی به عنوان اولین ابررایانه موفق در نظر گرفته می شود، زیرا عملکردی تا سه مگا فلاپ را دارد. کری – به جای ترانزیستورهای ژرمانیومی – از ترانزیستورهای سیلیکونی استفاده کرد که می توانستند سریعتر کار کنند. علاوه بر این، او با استفاده از تبرید در طراحی ابررایانه، مشکل گرمای بیش از حد را حل کرد. CDC 6600 توسط CDC 7600 در سال 1969 دنبال شد.

در سال 1976، چهار سال پس از ترک CDC، کری Cray-1 80 مگاهرتزی را ارائه کرد، که با سرعت کلاک 160 MFLOPS به یکی از موفق‌ترین ابررایانه‌های تاریخ تبدیل شد. سپس Cray-2 ارائه شد که در سال 1985 ارائه شد، با سرعت 1.9 گیگا فلاپس و در آن زمان دومین ابررایانه سریع جهان پس از M-13 مسکو بود.

ابر رایانه های امروزی

از سال 1993، سریع‌ترین ابررایانه‌ها بر اساس قدرت محاسباتی ممیز شناور سیستمشان در فهرست TOP500 قرار گرفته‌اند. لنوو با 117 واحد از ابرکامپیوترهای TOP50، در سال 2018 به بزرگترین ارائه دهنده ابر رایانه ها در جهان تبدیل شد.

همانطور که قبلا ذکر شد، سریعترین ابررایانه امروزی در لیست ابررایانه های TOP500، IBM Summit است. پس از آن Sierra، ابرکامپیوتر آمریکایی دیگر با حداکثر سرعت 125 پتافلاپ قرار دارد. Sunway TaihuLight در Wuxi (چین)، Tianhe-2 در گوانگژو (چین)، Dell Frontera در آستین (ایالات متحده)، Piz Daint در لوگانو (سوئیس) و زیرساخت ابر پل‌سازی هوش مصنوعی (ABCI) در توکیو (ژاپن) برخی دیگر هستند. نمونه هایی از ابر رایانه های امروزی ایالات متحده همچنین با 5 ابررایانه در لیست 10 برتر قرار دارد در حالی که چین دو ابررایانه دارد.

انواع ابر کامپیوترها

دو دسته کلان ابررایانه ها: ابررایانه های همه منظوره و ابررایانه های مقاصد ویژه.

← مرکز محاسبات سریع شبیه‌سازان امیرکبیر  →

اینجا کلیک کنید!

ابررایانه‌های هدف عمومی را می‌توان به سه زیرمجموعه تقسیم کرد: ابررایانه‌های پردازش برداری، رایانه‌های خوشه‌ای بهم متصل و رایانه‌های کالایی. ابرکامپیوترهای پردازش برداری، آنهایی هستند که به پردازنده های برداری یا آرایه ای متکی هستند. این پردازنده ها اساساً مانند یک CPU هستند که می توانند عملیات ریاضی را روی تعداد زیادی از عناصر داده به سرعت انجام دهند. بنابراین این پردازنده‌ها برعکس پردازنده‌های اسکالر هستند که می‌توانند در یک زمان فقط روی یک عنصر کار کنند. در بخش علمی محاسبات رایج، پردازنده های برداری اساس اکثر ابر رایانه ها را در دهه 1980 و اوایل دهه 90 تشکیل دادند، اما اکنون چندان محبوب نیستند. گفته می‌شود، ابررایانه‌های امروزی دارای CPUهایی هستند که دستورالعمل‌های پردازش برداری را در خود جای داده‌اند.

رایانه های خوشه ای به گروه هایی از رایانه های متصل اطلاق می شود که به عنوان یک واحد با هم کار می کنند. اینها می توانند خوشه های مبتنی بر کارگردان، خوشه های دو گره، خوشه های چند گره و خوشه های موازی انبوه باشند. یک مثال محبوب می تواند خوشه ای با گره هایی باشد که سیستم عامل لینوکس و نرم افزار رایگان برای پیاده سازی موازی سازی دارند. Grid Engine توسط Sun Microsystems و Open SSI نیز نمونه هایی از چنین خوشه هایی هستند که عملکردهای تصویری تک سیستمی را ارائه می دهند.

خوشه‌های مبتنی بر کارگردان و خوشه‌های موازی اغلب به دلایل عملکرد بالا استفاده می‌شوند، حتی به عنوان خوشه‌های دو گره برای تحمل خطا استفاده می‌شوند. خوشه های بسیار موازی برای ابررایانه هایی ایجاد می کنند که در آن تعداد زیادی پردازنده به طور همزمان برای حل بخش های مختلف یک مشکل بزرگتر کار می کنند. آنها اساسا مجموعه ای از محاسبات هماهنگ را به صورت موازی انجام می دهند. اولین کامپیوتر موازی انبوه، ILLIAC IV در دهه 1970 بود. دارای 64 پردازنده با بیش از 200 MFLOPS بود.

در همین حال، خوشه‌های کالا اساساً تعداد زیادی از رایانه‌های کالایی (رایانه‌های شخصی استاندارد) هستند که توسط شبکه‌های محلی با پهنای باند بالا با تأخیر کم به هم متصل می‌شوند.

از سوی دیگر، رایانه‌های با هدف خاص، شامل ابر رایانه‌هایی هستند که با هدف صریح دستیابی به یک کار/هدف خاص ساخته شده‌اند. آنها معمولاً از مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC) استفاده می کنند که به نوبه خود عملکرد بهتری را ارائه می دهند. Belle، Deep Blue و Hydra – که همگی برای بازی شطرنج ساخته شده اند – و همچنین Gravity Pipe برای اخترفیزیک، MDGRAPE-3 برای محاسبات ساختار پروتئین دینامیک مولکولی چند نمونه قابل توجه از ابرکامپیوترهای خاص هستند.

توانایی بیش از ظرفیت

ابررایانه‌ها معمولاً طوری برنامه‌ریزی می‌شوند که محاسبات قابلیت را بیش از محاسبه ظرفیت دنبال کنند. محاسبات قابلیت جایی است که حداکثر توان محاسباتی برای حل یک مشکل بزرگ – مثلاً شبیه‌سازی آب و هوای بسیار پیچیده – در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کار گرفته می‌شود. محاسبات ظرفیت زمانی است که از توان محاسباتی کارآمد و مقرون به صرفه برای حل چند مشکل نسبتاً بزرگ یا چندین مشکل کوچک استفاده می شود. اما چنین معماری‌های محاسباتی که برای حل کارهای روزمره روزمره به کار می‌روند، با وجود ظرفیت عظیمشان، اغلب ابررایانه محسوب نمی‌شوند. این به این دلیل است که از آنها برای مقابله با یک مشکل بسیار پیچیده استفاده نمی شود.

مدیریت گرما در ابر رایانه ها

یک ابرکامپیوتر معمولی مقدار زیادی انرژی الکتریکی مصرف می کند که تقریباً تمام آن به گرما تبدیل می شود و بنابراین نیاز به خنک کننده دارد. مانند رایانه های شخصی ما، گرمای بیش از حد در عملکرد ابرکامپیوتر اختلال ایجاد می کند زیرا طول عمر چندین جزء آن را کاهش می دهد.

رویکردهای زیادی برای مدیریت گرما وجود دارد، از پمپاژ فلورینرت از طریق سیستم گرفته تا سیستم خنک‌کننده هیبریدی مایع-هوا یا خنک‌کننده هوا با دمای معمولی تهویه مطبوع. سازندگان نیز به مراحلی مانند استفاده از پردازنده های کم مصرف و خنک کننده آب گرم متوسل شده اند. و از آنجایی که سیم‌های مسی می‌توانند انرژی را به یک ابرکامپیوتر با چگالی توانی بالاتر از سرعتی که هوای اجباری یا مبردهای در گردش می‌توانند گرمای اتلاف را حذف کنند، انتقال دهند، توانایی سیستم‌های خنک‌کننده برای حذف گرمای اتلاف همچنان یک عامل محدودکننده است. موارد استفاده/ کاربردهای ابررایانه ها

در حالی که ابرکامپیوترها (بخوانید Cray-1) عمدتاً برای پیش‌بینی آب و هوا و تحقیقات آیرودینامیکی در دهه 1970 مورد استفاده قرار گرفتند، دهه بعد شاهد استفاده از آنها برای تحلیل احتمالی و مدل‌سازی محافظ تشعشع بودیم. دهه 1990 زمانی بود که از ابررایانه‌ها برای شکستن کدهای brute force استفاده می‌شد، حتی زمانی که استفاده از آن‌ها به شبیه‌سازی‌های آزمایش هسته‌ای سه بعدی تغییر کرد. در دهه گذشته (از سال 2010) ابررایانه ها برای شبیه سازی دینامیک مولکولی استفاده شده اند.

کاربردهای ابررایانه های امروزی نیز شامل مدل سازی آب و هوا (پیش بینی آب و هوا) و تحقیقات علوم زیستی است. به عنوان مثال، کامپیوتر IBM Blue Gene/P برای شبیه سازی تعدادی نورون مصنوعی معادل حدود یک درصد از قشر مغز انسان، حاوی 1.6 میلیارد نورون با تقریباً 9 تریلیون اتصال استفاده شده است. علاوه بر این، ابر رایانه ها توسط دولت ها استفاده می شوند. برنامه شبیه سازی و محاسبات پیشرفته – که توسط آژانس فدرال ایالات متحده اداره امنیت ملی هسته ای (NNSA) اداره می شود – در حال حاضر برای مدیریت و شبیه سازی ذخایر هسته ای ایالات متحده به ابررایانه ها متکی است.

مر کز محاسبات شبیه سازان امیرکبیر

نحوه درخواست اجاره کامپیوتر محاسباتی

شماره تماس:✔️ 09021145350  ✔️ 02188769296

آدرس: تهران خیابان ولیعصر(ع)،دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی مکانیک، طبقه منفی یک،  مرکز نوآوری، گروه شبیه‌سازان امیرکبیر

لیست اجاره کامپیوترهای قدرتمند محاسباتی 

با توجه ‌به تمامی مزایایی که استفاده از ابر رایانه‌ها برای شما ایجاد می‌کند، باید بدانید که تهیه یک ابر رایانه برای شرکت یا سازمان خودتان، امری ساده نیست. خرید یک ابر رایانه مانند خرید یک رایانه معمولی نبوده و هزینه‌ها و سختی‌های خاص خودش را دارد. از سوی دیگر نگهداری و تعمیر ابر رایانه‌ها نیازمند دانش تخصصی و پرداخت هزینه‌های سنگینی است. مشکلاتی که باعث می‌شود بسیاری از افراد از خیر استفاده از ابر رایانه‌ها بگذرند.

اما صبر کنید، همیشه راهی هست! در این میان شرکت‌های زیادی هستند که برای پیشبرد اهداف سایر سازمان‌ها، دست به کرایه ابر رایانه می‌زنند. بدین صورت شما به‌جای اینکه برای انجام پژوهش‌ها و پردازش اطلاعات خودتان بخواهید یک ابر رایانه بخرید، می‌توانید با هزینه‌های بسیار کمتری دست به اجاره ابر رایانه بزنید. شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از بهترین شرکت‌هایی است که به کمک آن می‌توانید یک ابر رایانه کرایه کنید!

شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از پیشروترین شرکت‌های خدمات شبیه‌سازی بوده که ابر رایانه‌های خود را با قیمت‌های بسیار کمتری نسبت به سایر رقبا در اختیار سازمان‌ها، افراد و نهادهای مختلف قرار می‌دهد. برای کرایه یک ابر رایانه کافی است تا با مشاورین شبیه‌سازان امیرکبیر تماس بگیرید تا به‌صورت کامل شما را در این امر راهنمایی کنند.( gpu جی پی یو)

جدول زمانی ابررایانه‌ها ساخته شده در جهان

این‌جا جدولی از سریع‌ترین ابررایانه‌های رکورددار همه منظورهٔ موجود در دنیا با سال کسب رکوردشان را می‌بینید. منبع عناوینی که سال ثبتشان قبل از سال ۱۹۹۳ است مختلف است اما برای عناوین بعد از سال ۱۹۹۳ از فهرست پانصد کامپیوتر برتر دنیا استفاده کرده‌ایم.

Year Supercomputer Peak speed Location
۱۹۴۲ Atanasoff–Berry Computer (ABC) ۳۰ OPS دانشگاه ایالتی آیووا، Ames, Iowa، USA
TRE Heath Robinson ۲۰۰ OPS Bletchley Park
۱۹۴۴ Flowers Colossus ۵ kOPS Post Office Research StationDollis HillUK
۱۹۴۶ UPenn انیاک
(before 1948+ modifications)
۱۰۰ kOPS آبردین پروو گراوند، مریلند، مریلند، USA
۱۹۵۴ IBM NORC ۶۷ kOPS U.S. Naval Proving GroundDahlgren، ویرجینیا، USA
۱۹۵۶ MIT TX-۰ ۸۳ kOPS Massachusetts Inst. of TechnologyLexington، ماساچوست، USA
۱۹۵۸ IBM AN/FSQ-۷ ۴۰۰ kOPS ۲۵ U.S. Air Force sites across the continental USA and 1 site in کانادا (۵۲ computers)
۱۹۶۰ UNIVAC LARC ۲۵۰ kFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۶۱ IBM 7030 “Stretch” ۱٫۲ MFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموس، نیومکزیکو، USA
۱۹۶۴ CDC ۶۶۰۰ ۳ MFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۶۹ CDC ۷۶۰۰ ۳۶ MFLOPS
۱۹۷۴ CDC STAR-۱۰۰ ۱۰۰ MFLOPS
۱۹۷۵ Burroughs ILLIAC IV ۱۵۰ MFLOPS مرکز پژوهشی ایمز ناسا، کالیفرنیا، USA
۱۹۷۶ Cray-۱ ۲۵۰ MFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموس، نیومکزیکو، USA (80+ sold worldwide)
۱۹۸۱ CDC Cyber ۲۰۵ ۴۰۰ MFLOPS (numerous sites worldwide)
۱۹۸۳ Cray X-MP ۹۴۱ MFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموسآزمایشگاه ملی لارنس لیورمورBattelleبوئینگ
۱۹۸۴ M-۱۳ ۲٫۴ GFLOPS Scientific Research Institute of Computer Complexes، مسکو، USSR
۱۹۸۵ Cray-۲ ۳٫۹ GFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۸۹ ETA۱۰-G/۸ ۱۰٫۳ GFLOPS دانشگاه ایالتی فلوریدا، فلوریدا، USA
۱۹۹۰ NEC SX-۳/۴۴R ۲۳٫۲ GFLOPS NEC Fuchu Plant, Fuchu، ژاپن
۱۹۹۳ Thinking Machines CM-۵/۱۰۲۴ ۶۵٫۵ GFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموسآژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا
فوجیتسو Numerical Wind Tunnel ۱۲۴٫۵۰ GFLOPS National Aerospace Laboratory، توکیو، ژاپن
اینتل Paragon XP/S ۱۴۰ ۱۴۳٫۴۰ GFLOPS آزمایشگاه ملی سندیا، نیومکزیکو، USA
۱۹۹۴ فوجیتسو Numerical Wind Tunnel ۱۷۰٫۴۰ GFLOPS National Aerospace Laboratory، توکیو، ژاپن
۱۹۹۶ Hitachi SR۲۲۰۱/۱۰۲۴ ۲۲۰٫۴ GFLOPS دانشگاه توکیو، ژاپن
Hitachi/تسوکوبا، ایباراکی CP-PACS/۲۰۴۸ ۳۶۸٫۲ GFLOPS Center for Computational Physics، دانشگاه تسوکوبا، تسوکوبا، ایباراکی، ژاپن
۱۹۹۷ اینتل ASCI Red/۹۱۵۲ ۱٫۳۳۸ TFLOPS آزمایشگاه ملی سندیا، نیومکزیکو، USA
۱۹۹۹ اینتل ASCI Red/۹۶۳۲ ۲٫۳۷۹۶ TFLOPS
۲۰۰۰ IBM ASCI White ۷٫۲۲۶ TFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۲۰۰۲ NEC Earth Simulator ۳۵٫۸۶ TFLOPS Earth Simulator Center، یوکوهاما-shi، ژاپن
۲۰۰۴ IBM Blue Gene/L ۷۰٫۷۲ TFLOPS U.S. Department of Energy/IBM، USA
۲۰۰۵ ۱۳۶٫۸ TFLOPS U.S. Department of Energy/U.S. National Nuclear Security Administration،
آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۲۸۰٫۶ TFLOPS
۲۰۰۷

شبیه‌سازان امیرکبیر مفتخر است که با نازل‌ترین قیمت‌ها، انواع خدمات تخصصی شبیه‌سازی و پردازشی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. از سوی دیگر سرعت بسیار بالای سیستم‌های این شرکت، اجاره انواع مختلف سیستم‌های رایانه‌ای و ابر رایانه‌ای، سیستم‌های رایانش ابری، سرورهای محاسباتی و پردازش مجازی و… تنها بخشی از خدمات این شرکت است.

همچنین شما می‌توانید از خدمات پس از فروش شبیه‌سازان امیرکبیر استفاده کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل و یا ایجاد هر نمونه سوالی، می‌توانید با پشتیبانی این شرکت در ارتباط باشید.

نتیجه‌گیری

قدرت و سرعت ابر رایانه‌های به ‌قدری بالا بوده که انجام محاسبات و پردازش اطلاعاتی که امکان انجام آن با سیستم‌های معمولی وجود ندارد را در کسری از ثانیه انجام خواهد داد. از این‌رو شرکت‌ها و سازمان‌های بسیار زیادی که نیازمند انجام چنین پردازش‌هایی هستند، به استفاده و اجاره ابر رایانه روی می‌آورند. شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه کرایه انواع ابر رایانه‌ها بوده که آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

 

لیست ابر رایانه ها جهان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه فردوسی مشهد 

مرکز ابررایانه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شریف 

مرکز ابر رایانه دانشگاه حکیم سبزواری 

مرکز ابر رایانه دانشگاه اراک 

مرکز ابررایانه دانشگاه کردستان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه کاشان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه قم 

مرکز ابر رایانه دانشگاه صنعتی شاهرود 

مرکز ابررایانه دانشگاه صنعتی اصفهان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شیراز 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شهید چمران اهواز 

مرکز ابررایانه دانشگاه سمنان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه بین المللی امام خمینی 

مرکز ابر رایانه دانشگاه ارومیه 

مرکز ابر رایانه دانشگاه علم و صنعت 

مرکز ابر رایانه دانشگاه تهران 

درباره مرکز داده چه می‌دانید 

کامپیوتر مجازی چیست

hpc چیست 

پردازش ابری 

رایانش ابری 

مزایا و معایب پردازش موازی 

سرور محاسباتی چیست 

سیستم های موازی – هوش شبیه سازی 

پردازش موازی

مزایای برتر رایانش ابری 

قدرتمندترین ابر رایانه های جهان 

پردازش موازی 

محاسبات موازی 

سرور محاسباتی چیست

لیست ابر رایانه های ایران

فناوری ابر رایانه چیست 

سرعت پردازنده چگونه محاسبه می شود 

سرعت پردازنده چیست و چرا اهمیت دارد 

سیستم موازی چیست 

hpc چیست 

انواع ابر کامپیوترها 

نکاتی برای خرید سرور محاسباتی

قیمت خرید ابر کامپیوتر 

ابر رایانه چیست

اجاره سوپر کامپیوتر 

اجاره کامپیوتر قوی 

اجاره سیستم پردازش موازی 

اجاره یک ابر کامپیوتر

رایانش سریع چیست؟

چه-کامپیوتری برای پایتون مناسب است

پردازش موازی در پایتون python 

مزایا و معایب پردازش موازی

پردازش سریع

انواع ابر رایانه ها

کاربرد پردازش موازی 

خرید ابر رایانه

قیمت یک ابر رایانه

اجاره سرور HPC 

پردازش سریع 

کلاستر 

سوپرکامپیوتر

پردازش فوق سریع 

سرور پردازش موازی چیست 

آزمایشگاه پردازش موازی

اجاره کامپیوتر- ارزان 

رایانش ابری

پردازش فوق سریع 

ابر رایانه 

درباره اجاره سرور محسباتی چه باید بدانیم؟

تعرفه رایانش ابری

آزمایشگاه محاسباتی

سیستم مورد نیاز شبیه سازی

پردازش موازی ارزان

حداقل سیستم مورد نیاز برای گوسین 

سیستم مورد نیاز برای لمپس lamps 

پردازش موازی در متلب 

حداقل سیستم مورد نیاز برای شبیه سازی FEM 

حداقل سیستم مورد نیاز برای comsol کامسول

سیستم مورد نیاز برای انسیس ansys

پردازش موازی در متلب 

کامپیوتر قوی برای نرم افزار اباکوس abaqus ✔️

پردازش موازی و پایگاه های داده موازی 

خرید کامپیوتر قوی 

محاسبات موازی 

سیستم پردازش سنگین و تأخیر کم در شبکه‌های حسگر بی‌سیم 

اجاره سرور محاسباتی 

اجاره سیستم کامپیوتری 

اجاره کامپیوترهای قدرتمند محاسباتی

اجاره کامپیوتر در تهران 

کلاستر کامپیوتری 

آشنایی با کامپیوتر محاسباتی قوی 

کامپیوتر محاسباتی قدرتمند 

روش آسان‌سازی پردازش داده با استفاده از عملیات محاسبات سنگین 

تدوینی به‌صرفه‌تر با اجاره کامپیوتر تدوین 

بررسی تأثیر رم در سرعت رندر 

 معرفی 6 کارت گرافیک برتر برای رندر 

تعرفه اجاره سیستم‌های تخصصی مهندسی و پردازش سریع GPU 

همه چیز در مورد سیستم ‌های پردازش گرافیکی و اجاره آنها