5/5 - (3 امتیاز)

سرعت پردازنده چیست و چرا اهمیت دارد؟

سرعت پردازنده چیست و چرا اهمیت دارد؟

با فناوری، افزایش اهداف بهره‌وری، اینترنت سریع‌تر و دستگاه‌های بیشتر، هر کجا که می‌رویم نیاز به سرعت ایجاد کرده‌ایم. ما عادت کرده‌ایم که فوراً نتیجه بگیریم و انتظار داریم که دستگاه‌هایمان در حین انجام چند کار در طول زندگی، با درخواست‌های ما مطابقت داشته باشند. پردازنده‌های رایانه و سرعت ساعت آن‌ها دو ویژگی است که ما معمولاً با فناوری سریع و کارآمد مرتبط می‌دانیم.

سرعت پردازنده کامپیوتر (سرعت CPU) یکی از مهم ترین عناصری است که هنگام مقایسه کامپیوترها باید در نظر گرفته شود. CPU اغلب به عنوان “مغز” رایانه شما شناخته می شود، بنابراین اطمینان از عملکرد صحیح آن برای طول عمر و عملکرد رایانه شما بسیار مهم است. درک اینکه چه چیزی باعث می‌شود سرعت پردازنده خوب باشد، با درک اینکه پردازنده دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد – و اجزای آن برای بهبود عملکرد رایانه شما چه می‌کنند، شروع می‌شود.

← مرکز محاسبات سریع شبیه‌سازان امیرکبیر  →

اینجا کلیک کنید!

بیایید جزئیات مواردی که CPU شما را سریع می‌کند، هسته‌ها در مقابل سرعت ساعت، آنچه که آنها را مهم می‌کند و مواردی که هنگام خرید یک رایانه جدید باید به دنبال آن باشید را بررسی کنیم.

پردازنده کامپیوتر چیست و چه کاربردی دارد؟

واحد پردازش مرکزی یا CPU، قطعه‌ای از سخت‌افزار است که رایانه شما را قادر می‌سازد تا با همه برنامه‌ها و برنامه‌های نصب شده تعامل داشته باشد. یک CPU دستورالعمل های برنامه را تفسیر می کند و خروجی ای را ایجاد می کند که هنگام استفاده از رایانه با آن ارتباط برقرار می کنید.

یک پردازنده از سخت افزاری تشکیل شده است که برای ارائه اطلاعات با هم کار می کند و به رایانه شما اجازه می دهد تا کارهایی را که هنگام باز کردن یک برنامه یا ایجاد تغییرات در یک فایل درخواست می کنید، انجام دهد. چه سریع و چه با دردسر آهسته پردازش شود، می تواند تأثیر زیادی بر تجربه محاسباتی شما داشته باشد.

هسته‌های پردازنده و سرعت ساعت تعیین می‌کنند که چه مقدار اطلاعات را می‌توان در یک زمان دریافت کرد و با چه سرعتی می‌توان آن اطلاعات را در رایانه شما پردازش کرد. سرعتی که هسته ها و سرعت ساعت کامپیوتر شما با هم کار می کنند، سرعت پردازش آن در نظر گرفته می شود.

هسته های پردازنده در مقابل سرعت ساعت

هسته های پردازنده و سرعت ساعت عملکردهای بسیار متفاوتی دارند، اما در جهت یک هدف کار می کنند. بسیاری از فناوران در مورد اینکه هنگام خرید کامپیوتر باید به آنها اهمیت بیشتری بدهید صحبت می کنند – اما آنها به همان اندازه به یکدیگر وابسته هستند تا به بهترین عملکرد کامپیوتر شما کمک کنند.

دانستن تفاوت‌های بین این دو می‌تواند به شما کمک کند بسته به نحوه برنامه‌ریزی برای استفاده از رایانه خود، ایده بهتری در مورد کارهایی که هر کدام انجام می‌دهند و نوع سرعت پردازنده مورد نیاز خود داشته باشید. اگر قصد دارید از رایانه خود برای ویرایش ویدیوی پیچیده به جای برنامه های استاندارد و مرور اینترنت استفاده کنید، نیازهای هسته پردازنده و سرعت ساعت متفاوتی خواهید داشت. بیایید این دو فناوری و اعدادی را که می‌خواهید هنگام مقایسه رایانه‌ها به آنها توجه کنید، بررسی کنیم.

هسته پردازنده چیست؟

هسته‌های پردازنده واحدهای پردازش جداگانه در واحد پردازش مرکزی رایانه (CPU) هستند. هسته پردازنده دستورالعمل ها را از یک کار محاسباتی دریافت می کند و با سرعت ساعت کار می کند تا به سرعت این اطلاعات را پردازش کند و به طور موقت در حافظه دسترسی تصادفی (RAM) ذخیره کند. هنگامی که شما آن را درخواست می کنید، اطلاعات دائمی در هارد دیسک شما ذخیره می شود.

اکنون اکثر رایانه ها دارای چندین هسته پردازشگر هستند که رایانه شما را قادر می سازد چندین کار را همزمان انجام دهد. داشتن قابلیت اجرای برنامه های متعدد و درخواست چندین کار مانند ویرایش یک سند، در حین تماشای فیلم، در حین باز کردن یک برنامه جدید، با واحدهای هسته پردازنده متعدد امکان پذیر شده است.

برای بازی‌های ویدئویی یا برنامه‌های پیچیده، داشتن یک CPU ضروری است که بتواند با اطلاعاتی مانند فید صوتی و تصویری که به سرعت توزیع می‌شود، هماهنگی داشته باشد. در عصر دیجیتال که همه ما در چند کار ماهر هستیم، هسته‌های پردازنده برای کاربران کامپیوتر اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند.

هسته‌های چندگانه پردازنده و فناوری Hyper-threading هم در بازی‌ها و هم در رایانه‌های روزمره به طور یکسان ضروری هستند. داشتن چندین هسته پردازنده به شما این آزادی را می دهد که بهره وری را در محل کار افزایش دهید، بازی های ویدیویی پیچیده انجام دهید یا دنیای جدیدی را با واقعیت مجازی کشف کنید.

سرعت ساعت چیست؟

سرعت ساعت پردازنده یک کامپیوتر تعیین می کند که واحد پردازش مرکزی (CPU) با چه سرعتی می تواند دستورالعمل ها را بازیابی و تفسیر کند. این به رایانه شما کمک می‌کند تا کارهای بیشتری را با انجام سریع‌تر انجام دهد.

سرعت ساعت بر حسب گیگاهرتز (گیگاهرتز) اندازه گیری می شود که عدد بالاتر معادل سرعت کلاک بالاتر است. پردازنده‌های چند هسته‌ای برای کمک به عملکرد سریع‌تر پردازنده‌ها توسعه داده شدند، زیرا افزایش سرعت ساعت دشوارتر می‌شد.

سرعت کلاک بیشتر به این معنی است که کارهای سفارش داده شده از CPU را سریعتر می بینید و تجربه شما را بدون مشکل می کند و زمان انتظار برای ارتباط با برنامه ها و برنامه های مورد علاقه خود را کاهش می دهد.

چگونه می توانم بین هسته های پردازنده بیشتر یا سرعت کلاک بالاتر یکی را انتخاب کنم؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم، هسته های پردازنده و سرعت ساعت برای کار با کامپیوتر شما ضروری هستند. خرید یک کامپیوتر با چندین هسته و سرعت ساعت فوق العاده بالا ایده آل به نظر می رسد – اما واقعاً همه اینها برای عملکرد رایانه شما چه معنایی دارد؟

اساساً داشتن سرعت کلاک بالا اما فقط یک یا دو هسته به این معنی است که رایانه شما می‌تواند به سرعت یک برنامه واحد را بارگیری کرده و با آن تعامل داشته باشد. برعکس، داشتن هسته‌های پردازنده بیشتر، اما سرعت ساعت پایین‌تر به این معنی است که رایانه شما می‌تواند همزمان با برنامه‌های بیشتری کار کند، اما هر کدام ممکن است کمی کندتر کار کنند. هنگام مقایسه رایانه‌ها، مهم‌تر است که به سبک زندگی خود فکر کنید. همه به یک سطح از سرعت پردازش یا هسته نیاز ندارند. در مورد این ویژگی‌ها در مورد اینکه چگونه رایانه‌های بازی و کار روزانه یا رایانه‌های شخصی متفاوت هستند، بحث خواهیم کرد. ابتدا به معنای این موارد برای لپ تاپ و رایانه های رومیزی خواهیم بود.

سرعت پردازنده خوب برای لپ تاپ در مقابل دسکتاپ چقدر است؟

CPU های لپ تاپ با کامپیوترهای رومیزی متفاوت است. اگر می‌پرسید سرعت پردازنده خوب برای لپ‌تاپ یا دسک‌تاپ چیست، یا به سادگی کدام سبک برای شما مناسب‌تر است، تمایزات مهمی را که باید قبل از هر اقدامی برای خرید در نظر بگیرید، بخوانید.

توجه: CPU ها همچنین می توانند بر سخت افزار رایانه تأثیر بگذارند، بنابراین اگر نیازهای سخت افزاری خاصی مانند قابل حمل بودن لپ تاپ دارید یا به ماهیت قوی یک رایانه رومیزی با نمایشگر دوگانه نیاز دارید، توجه به این موارد مهم است.

لپ تاپ ها

به طور کلی، لپ‌تاپ‌ها در مورد پردازنده‌ها قدرت و انعطاف‌پذیری کمتری دارند. بدیهی است که آنها برای کاربرانی که به تحرک لپ تاپ علاقه دارند بسیار راحت هستند، اما اگر به یک پردازنده پرسرعت یا سرعت کلاک بالا نیاز دارید، ممکن است بخواهید برای رفع نیازهای پردازشی خود به رایانه رومیزی نگاه کنید.

خوشبختانه با پیشرفت‌های شگفت‌انگیز در پردازنده‌های چند هسته‌ای و روش‌های ابر رشته، لپ‌تاپ‌ها اکنون می‌توانند خود را حفظ کنند. اکثر لپ‌تاپ‌ها دارای پردازنده‌های دو هسته‌ای هستند که نیازهای اکثر کاربران روزمره را برآورده می‌کند. و برخی از پردازنده‌های چهار هسته‌ای استفاده می‌کنند که می‌تواند توانایی‌های پردازشی رایانه لپ‌تاپ شما را افزایش دهد.

← مرکز محاسبات سریع شبیه‌سازان امیرکبیر  →

اینجا کلیک کنید!

دسکتاپ ها

دسکتاپ ها به لطف سخت افزار قوی خود قادر به تولید انرژی بیشتری نسبت به لپ تاپ ها هستند که می تواند به توانایی پردازش بیشتر و سرعت ساعت بالاتر تبدیل شود. از آنجایی که رایانه‌های رومیزی فضای بیشتری نسبت به لپ‌تاپ‌ها در بدنه دارند، معمولاً سیستم‌های خنک‌کننده بهتری دارند که به پردازنده اجازه می‌دهد بدون گرم شدن بیش از حد به کار سخت خود ادامه دهد.

برخلاف CPU لپ تاپ که در مادربرد ادغام شده است، معمولاً می توان CPU های رومیزی را حذف کرد. این بدان معناست که ارتقا یا تغییر CPU در رایانه شخصی رومیزی آسان تر از لپ تاپ است. اگر سرعت پردازشگر مناسبی را برای خود انتخاب کرده اید، نباید با CPU خود سر و صدا کنید.

چه از لپ‌تاپ یا دسکتاپ استفاده می‌کنید، در نهایت باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از رایانه خود چه برنامه‌ای دارید، زیرا این ارتباط مستقیم‌تری با سرعت پردازنده رایانه مورد نیاز شما دارد.

نیاز به سرعت

پردازنده های بازی

بازی در طول سال ها پیچیده تر شده است و به نظر می رسد هر روز پیشرفت می کند. همه این ویژگی های اضافه شده و تجربیات واقع گرایانه نیاز به پردازنده ای دارند که بتواند شما را در بازی نگه دارد. اکثر بازی ها از 1 تا 4 هسته استفاده می کنند و بسیاری از آنها به هسته های پردازنده یکدست بیشتری برای تجربه بهینه نیاز دارند. یک پردازنده چهار هسته ای منطقه امن را در مورد واحدهای هسته اشغال می کند.

بازی‌هایی مانند World of Warcraft دائماً تجربه بازی را با توانایی‌های بازی به‌روز و صحنه‌های بازی که نیاز به پردازش قوی‌تری دارند، ارتقا می‌دهند. بازی‌های فشرده CPU از فناوری چند هسته‌ای بهره می‌برند تا گرافیک، صدا و بازی را با هم ترکیب کنند تا یک تجربه بازی فوق‌العاده واقعی ایجاد کنند.

یک پردازنده تک هسته ای در انجام تکالیف متخصص است، اما ممکن است روی بازی شما تأثیر بگذارد و عملکرد را کاهش دهد. هسته های بیشتر می تواند به دستیابی به تجربه بازی با کیفیت بالاتر کمک کند.

اگر یک گیمر جدی هستید که برای یکپارچگی تجربه طراحی شده توسط توسعه دهنده ارزش قائل هستید، ممکن است بخواهید یک پردازنده چهار هسته ای یا بالاتر مانند پردازنده Intel® Core™ i7-8750H که در لپ تاپ گیمینگ 15 اینچی HP OMEN ارائه شده است را در نظر بگیرید. این واحد پردازشی قدرتمند از 6 هسته برای نمایش فضای بازی استفاده می کند و با چابکی بی نظیر به تکنیک بازی پاسخ می دهد.

سرعت کلاک 3.5 گیگاهرتز تا 4.0 گیگاهرتز به طور کلی سرعت کلاک خوبی برای بازی در نظر گرفته می شود، اما داشتن عملکرد تک رشته ای خوب مهم تر است. این بدان معنی است که CPU شما در درک و تکمیل تکالیف به خوبی کار می کند.

این را نباید با داشتن یک پردازنده تک هسته ای اشتباه گرفت. داشتن هسته های بیشتر به این معنی است که CPU شما قادر به درک دستورالعمل های چند کار است، در حالی که تک رشته بهینه به این معنی است که می تواند هر یک از آن ها را به صورت جداگانه و واقعاً خوب پردازش کند.

بازی های ویدیویی در مورد انتقال شما به دنیایی دیگر و دادن فرصتی برای کشف قلمرو جدید هستند. اجازه ندهید کمبود قدرت پردازش، جادو را از دنیای شما دور کند.

پردازنده های استفاده روزمره

یک پردازنده دو هسته ای معمولاً نقطه شیرینی برای استفاده روزمره است. می‌تواند چند کار را انجام دهد و زمان صرف شده برای باز شدن برنامه‌ها یا به‌روزرسانی‌ها را کاهش دهد. یک پردازنده چهار هسته ای می تواند به شما کمک کند تا بهره وری خود را به سطح بالاتری برسانید و صرف نظر از اینکه روی چه چیزی کار می کنید، ثبات را برای تجربه محاسباتی بهتر به شما می دهد.

اگر بیشتر از افراد خلاقی هستید که ویرایش ویدیو را انجام می دهید یا برنامه های پیچیده را به صورت روزانه اجرا می کنید، ممکن است بخواهید رایانه ای با هسته های پردازنده بیشتر و سرعت کلاک بالاتر تهیه کنید تا برنامه های شما به راحتی اجرا شوند. ایستگاه کاری سیار 15 اینچی HP ZBook دارای یک پردازنده 6 هسته ای است که برای انجام ویرایش و طراحی شدید برای افراد خلاق طراحی شده است.

اگر از رایانه خود برای کارهای اساسی مانند پخش گاه به گاه ویدیو و بررسی ایمیل استفاده می کنید، سرعت ساعت چندان مهم نیست که به آن فکر کنید. لپ تاپ HP 14z با پردازنده دو هسته ای ممکن است همان چیزی باشد که شما به دنبال استفاده اولیه روزانه از آن هستید. این مدل قادر است وظایف عمومی را به راحتی در یک بسته سنتی که استفاده آسان است انجام دهد.

پردازنده های محاسباتی با کارایی بالا

محاسبات با کارایی بالا به استفاده از رایانه اشاره دارد که شامل برنامه های بسیار پیچیده و فشرده داده می شود. کاربران با عملکرد بالا اغلب مهندسان، محققان و کاربران نظامی یا دولتی هستند.

این کاربران به طور مداوم چندین برنامه را اجرا می کنند و دائماً در حال بازیابی و وارد کردن اطلاعات در سیستم های نرم افزاری هستند. این نوع محاسبات معمولاً به یک پردازنده پیشرفته‌تر و سرعت کلاک بالاتر برای ادامه دادن نیاز دارد.

پردازشگرهای محاسباتی همهجانبه و واقعیت مجازی (VR).

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی مانند بازی‌ها به گرافیک، صدا و ویژگی‌های ناوبری با کیفیت بالا متکی هستند. برای اینکه واقعا احساس کنید در حال تجربه یک واقعیت جدید هستید، داشتن یک پردازنده چند هسته ای با سرعت کلاک بالا ضروری است.

کامپیوتری را انتخاب کنید که برای شما مناسب است

اکثر افراد می دانند که استفاده از رایانه آنها چگونه به نظر می رسد. یا گیمر هستید یا نه، روزانه از رایانه خود استفاده می کنید یا نه. دانستن این اطلاعات در مورد عادت های خود انتخاب یک پردازنده را آسان تر می کند.

اگر برنامه های زیادی را همزمان اجرا می کنید یا بازی های پیچیده ای انجام می دهید، احتمالاً به یک پردازنده 4 یا حتی 8 هسته ای نیاز خواهید داشت. اگر فقط به دنبال رایانه ای هستید که وظایف اصلی را به طور موثر انجام دهد، احتمالاً یک پردازنده دو هسته ای برای نیازهای شما کار خواهد کرد.

برای محاسبات فشرده CPU مانند ویرایش ویدیو یا بازی، سرعت کلاک بالاتری نزدیک به 4.0 گیگاهرتز می خواهید، در حالی که نیازهای اولیه محاسباتی به چنین سرعت ساعت پیشرفته ای نیاز ندارند.

اگرچه هسته های پردازنده و سرعت هر دو مهم هستند، CPU تنها چیزی نیست که هنگام خرید کامپیوتر باید در نظر گرفته شود. همچنین باید به این فکر کنید که چه کامپیوتری با سبک زندگی شما سازگار است. HP دارای مجموعه ای از لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی است که همه نیازهای رایانه شما را برآورده می کند.

با توجه ‌به تمامی مزایایی که استفاده از ابر رایانه‌ها برای شما ایجاد می‌کند، باید بدانید که تهیه یک ابر رایانه برای شرکت یا سازمان خودتان، امری ساده نیست. خرید یک ابر رایانه مانند خرید یک رایانه معمولی نبوده و هزینه‌ها و سختی‌های خاص خودش را دارد. از سوی دیگر نگهداری و تعمیر ابر رایانه‌ها نیازمند دانش تخصصی و پرداخت هزینه‌های سنگینی است. مشکلاتی که باعث می‌شود بسیاری از افراد از خیر استفاده از ابر رایانه‌ها بگذرند.

اما صبر کنید، همیشه راهی هست! در این میان شرکت‌های زیادی هستند که برای پیشبرد اهداف سایر سازمان‌ها، دست به کرایه ابر رایانه می‌زنند. بدین صورت شما به‌جای اینکه برای انجام پژوهش‌ها و پردازش اطلاعات خودتان بخواهید یک ابر رایانه بخرید، می‌توانید با هزینه‌های بسیار کمتری دست به اجاره ابر رایانه بزنید. شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از بهترین شرکت‌هایی است که به کمک آن می‌توانید یک ابر رایانه کرایه کنید!

شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از پیشروترین شرکت‌های خدمات شبیه‌سازی بوده که ابر رایانه‌های خود را با قیمت‌های بسیار کمتری نسبت به سایر رقبا در اختیار سازمان‌ها، افراد و نهادهای مختلف قرار می‌دهد. برای کرایه یک ابر رایانه کافی است تا با مشاورین شبیه‌سازان امیرکبیر تماس بگیرید تا به‌صورت کامل شما را در این امر راهنمایی کنند.( gpu جی پی یو)

جدول زمانی ابررایانه‌ها ساخته شده در جهان

این‌جا جدولی از سریع‌ترین ابررایانه‌های رکورددار همه منظورهٔ موجود در دنیا با سال کسب رکوردشان را می‌بینید. منبع عناوینی که سال ثبتشان قبل از سال ۱۹۹۳ است مختلف است اما برای عناوین بعد از سال ۱۹۹۳ از فهرست پانصد کامپیوتر برتر دنیا استفاده کرده‌ایم.

Year Supercomputer Peak speed Location
۱۹۴۲ Atanasoff–Berry Computer (ABC) ۳۰ OPS دانشگاه ایالتی آیووا، Ames, Iowa، USA
TRE Heath Robinson ۲۰۰ OPS Bletchley Park
۱۹۴۴ Flowers Colossus ۵ kOPS Post Office Research StationDollis HillUK
۱۹۴۶ UPenn انیاک
(before 1948+ modifications)
۱۰۰ kOPS آبردین پروو گراوند، مریلند، مریلند، USA
۱۹۵۴ IBM NORC ۶۷ kOPS U.S. Naval Proving GroundDahlgren، ویرجینیا، USA
۱۹۵۶ MIT TX-۰ ۸۳ kOPS Massachusetts Inst. of TechnologyLexington، ماساچوست، USA
۱۹۵۸ IBM AN/FSQ-۷ ۴۰۰ kOPS ۲۵ U.S. Air Force sites across the continental USA and 1 site in کانادا (۵۲ computers)
۱۹۶۰ UNIVAC LARC ۲۵۰ kFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۶۱ IBM 7030 “Stretch” ۱٫۲ MFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموس، نیومکزیکو، USA
۱۹۶۴ CDC ۶۶۰۰ ۳ MFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۶۹ CDC ۷۶۰۰ ۳۶ MFLOPS
۱۹۷۴ CDC STAR-۱۰۰ ۱۰۰ MFLOPS
۱۹۷۵ Burroughs ILLIAC IV ۱۵۰ MFLOPS مرکز پژوهشی ایمز ناسا، کالیفرنیا، USA
۱۹۷۶ Cray-۱ ۲۵۰ MFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموس، نیومکزیکو، USA (80+ sold worldwide)
۱۹۸۱ CDC Cyber ۲۰۵ ۴۰۰ MFLOPS (numerous sites worldwide)
۱۹۸۳ Cray X-MP ۹۴۱ MFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموسآزمایشگاه ملی لارنس لیورمورBattelleبوئینگ
۱۹۸۴ M-۱۳ ۲٫۴ GFLOPS Scientific Research Institute of Computer Complexes، مسکو، USSR
۱۹۸۵ Cray-۲ ۳٫۹ GFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۸۹ ETA۱۰-G/۸ ۱۰٫۳ GFLOPS دانشگاه ایالتی فلوریدا، فلوریدا، USA
۱۹۹۰ NEC SX-۳/۴۴R ۲۳٫۲ GFLOPS NEC Fuchu Plant, Fuchu، ژاپن
۱۹۹۳ Thinking Machines CM-۵/۱۰۲۴ ۶۵٫۵ GFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموسآژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا
فوجیتسو Numerical Wind Tunnel ۱۲۴٫۵۰ GFLOPS National Aerospace Laboratory، توکیو، ژاپن
اینتل Paragon XP/S ۱۴۰ ۱۴۳٫۴۰ GFLOPS آزمایشگاه ملی سندیا، نیومکزیکو، USA
۱۹۹۴ فوجیتسو Numerical Wind Tunnel ۱۷۰٫۴۰ GFLOPS National Aerospace Laboratory، توکیو، ژاپن
۱۹۹۶ Hitachi SR۲۲۰۱/۱۰۲۴ ۲۲۰٫۴ GFLOPS دانشگاه توکیو، ژاپن
Hitachi/تسوکوبا، ایباراکی CP-PACS/۲۰۴۸ ۳۶۸٫۲ GFLOPS Center for Computational Physics، دانشگاه تسوکوبا، تسوکوبا، ایباراکی، ژاپن
۱۹۹۷ اینتل ASCI Red/۹۱۵۲ ۱٫۳۳۸ TFLOPS آزمایشگاه ملی سندیا، نیومکزیکو، USA
۱۹۹۹ اینتل ASCI Red/۹۶۳۲ ۲٫۳۷۹۶ TFLOPS
۲۰۰۰ IBM ASCI White ۷٫۲۲۶ TFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۲۰۰۲ NEC Earth Simulator ۳۵٫۸۶ TFLOPS Earth Simulator Center، یوکوهاما-shi، ژاپن
۲۰۰۴ IBM Blue Gene/L ۷۰٫۷۲ TFLOPS U.S. Department of Energy/IBM، USA
۲۰۰۵ ۱۳۶٫۸ TFLOPS U.S. Department of Energy/U.S. National Nuclear Security Administration،
آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۲۸۰٫۶ TFLOPS
۲۰۰۷

شبیه‌سازان امیرکبیر مفتخر است که با نازل‌ترین قیمت‌ها، انواع خدمات تخصصی شبیه‌سازی و پردازشی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. از سوی دیگر سرعت بسیار بالای سیستم‌های این شرکت، اجاره انواع مختلف سیستم‌های رایانه‌ای و ابر رایانه‌ای، سیستم‌های رایانش ابری، سرورهای محاسباتی و پردازش مجازی و… تنها بخشی از خدمات این شرکت است.

همچنین شما می‌توانید از خدمات پس از فروش شبیه‌سازان امیرکبیر استفاده کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل و یا ایجاد هر نمونه سوالی، می‌توانید با پشتیبانی این شرکت در ارتباط باشید.

نتیجه‌گیری

قدرت و سرعت ابر رایانه‌های به ‌قدری بالا بوده که انجام محاسبات و پردازش اطلاعاتی که امکان انجام آن با سیستم‌های معمولی وجود ندارد را در کسری از ثانیه انجام خواهد داد. از این‌رو شرکت‌ها و سازمان‌های بسیار زیادی که نیازمند انجام چنین پردازش‌هایی هستند، به استفاده و اجاره ابر رایانه روی می‌آورند. شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه کرایه انواع ابر رایانه‌ها بوده که آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

 

لیست ابر رایانه ها جهان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه فردوسی مشهد 

مرکز ابررایانه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شریف 

مرکز ابر رایانه دانشگاه حکیم سبزواری 

مرکز ابر رایانه دانشگاه اراک 

مرکز ابررایانه دانشگاه کردستان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه کاشان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه قم 

مرکز ابر رایانه دانشگاه صنعتی شاهرود 

مرکز ابررایانه دانشگاه صنعتی اصفهان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شیراز 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شهید چمران اهواز 

مرکز ابررایانه دانشگاه سمنان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه بین المللی امام خمینی 

مرکز ابر رایانه دانشگاه ارومیه 

مرکز ابر رایانه دانشگاه علم و صنعت 

مرکز ابر رایانه دانشگاه تهران 

درباره مرکز داده چه می‌دانید 

کامپیوتر مجازی چیست

hpc چیست 

پردازش ابری 

رایانش ابری 

مزایا و معایب پردازش موازی 

سرور محاسباتی چیست 

سیستم های موازی – هوش شبیه سازی 

پردازش موازی

مزایای برتر رایانش ابری 

قدرتمندترین ابر رایانه های جهان 

پردازش موازی 

محاسبات موازی 

سرور محاسباتی چیست

لیست ابر رایانه های ایران

فناوری ابر رایانه چیست 

سرعت پردازنده چگونه محاسبه می شود 

سرعت پردازنده چیست و چرا اهمیت دارد 

سیستم موازی چیست 

hpc چیست 

انواع ابر کامپیوترها 

نکاتی برای خرید سرور محاسباتی

قیمت خرید ابر کامپیوتر 

ابر رایانه چیست

اجاره سوپر کامپیوتر 

اجاره کامپیوتر قوی 

اجاره سیستم پردازش موازی 

اجاره یک ابر کامپیوتر

رایانش سریع چیست؟

چه-کامپیوتری برای پایتون مناسب است

پردازش موازی در پایتون python 

مزایا و معایب پردازش موازی

پردازش سریع

انواع ابر رایانه ها

کاربرد پردازش موازی 

خرید ابر رایانه

قیمت یک ابر رایانه

اجاره سرور HPC 

پردازش سریع 

کلاستر 

سوپرکامپیوتر

پردازش فوق سریع 

سرور پردازش موازی چیست 

آزمایشگاه پردازش موازی

اجاره کامپیوتر- ارزان 

رایانش ابری

پردازش فوق سریع 

ابر رایانه 

درباره اجاره سرور محسباتی چه باید بدانیم؟

تعرفه رایانش ابری

آزمایشگاه محاسباتی

سیستم مورد نیاز شبیه سازی

پردازش موازی ارزان

حداقل سیستم مورد نیاز برای گوسین 

سیستم مورد نیاز برای لمپس lamps 

پردازش موازی در متلب 

حداقل سیستم مورد نیاز برای شبیه سازی FEM 

حداقل سیستم مورد نیاز برای comsol کامسول

سیستم مورد نیاز برای انسیس ansys

پردازش موازی در متلب 

کامپیوتر قوی برای نرم افزار اباکوس abaqus ✔️

پردازش موازی و پایگاه های داده موازی 

خرید کامپیوتر قوی 

محاسبات موازی 

سیستم پردازش سنگین و تأخیر کم در شبکه‌های حسگر بی‌سیم 

اجاره سرور محاسباتی 

اجاره سیستم کامپیوتری 

اجاره کامپیوترهای قدرتمند محاسباتی

اجاره کامپیوتر در تهران 

کلاستر کامپیوتری 

آشنایی با کامپیوتر محاسباتی قوی 

کامپیوتر محاسباتی قدرتمند 

روش آسان‌سازی پردازش داده با استفاده از عملیات محاسبات سنگین 

تدوینی به‌صرفه‌تر با اجاره کامپیوتر تدوین 

بررسی تأثیر رم در سرعت رندر 

 معرفی 6 کارت گرافیک برتر برای رندر 

تعرفه اجاره سیستم‌های تخصصی مهندسی و پردازش سریع GPU 

همه چیز در مورد سیستم ‌های پردازش گرافیکی و اجاره آنها 

مر کز محاسبات شبیه سازان امیرکبیر

نحوه درخواست اجاره کامپیوتر محاسباتی

شماره تماس:✔️ 09021145350  ✔️ 02188769296

آدرس: تهران خیابان ولیعصر(ع)،دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی مکانیک، طبقه منفی یک،  مرکز نوآوری، گروه شبیه‌سازان امیرکبیر

لیست اجاره کامپیوترهای قدرتمند محاسباتی