5/5 - (3 امتیاز)

آزمایشگاه پردازش موازی

آزمایشگاه پردازش موازی با هدف استفاده از پیشرفته‌ترین سیستم‌های رایانه‌ای در جهت بهبود سرعت پردازش‌ها راه‌اندازی می‌شود. از آنجا که تقریباً همه معماری‌های کنونی بر سیستم عامل‌های موازی استوار هستند، بنابراین در این آزمایشگاه تمرکز بر روی طراحی و اجرای الگوریتم‌های موازی است تا بهترین سازگاری را با این معماری‌ها داشته باشد.

نکته مهم این است که این تجهیزات بسیار گران هستند و البته دشواری‌های خود را دارند، بنابراین پیشنهاد می‌شود که از شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر درخصوص اجاره این نوع آزمایشگاه‌ها کمک و مشورت بگیرید.پردازش موازی منجر به کاهش زمان اجرای برنامه می_شود

پردازش موازی منجر به کاهش زمان اجرای برنامه می‌شود

پردازش موازی چه نوع پردازشی است؟

پردازش موازی روشی برای محاسبه دو یا چند پردازنده (CPU) برای مدیریت بخش‌های جداگانه یک کار کلی است. شکستن قسمت‌های مختلف یک کار و انجام آن در بین چندین پردازنده به کاهش زمان اجرای برنامه کمک می‌کند. هر سیستمی که بیش از یک CPU داشته باشد می‌تواند پردازش موازی و همچنین پردازنده‌های چندهسته‌ای را که امروزه در رایانه‌ها یافت می‌شوند، انجام دهد.

پردازنده‌های چند هسته‌ای تراشه‌های IC هستند که حاوی دو یا چند پردازنده برای عملکرد موثرتر، کاهش مصرف برق و پردازش کارآمدتر چندین کار هستند. این تنظیمات چند هسته‌ای مشابه نصب چندین پردازنده مجزا در یک رایانه هستند.

در آزمایشگاه پردازش موازی اکثر رایانه‌ها ممکن است دو تا چهار هسته و حتی بیشتر از 12 هسته داشته باشند. پردازش موازی معمولاً برای انجام کارهای پیچیده و محاسبات استفاده می‌شود. دانشمندان داده معمولاً از پردازش موازی برای محاسبات و کارهای پرمصرف استفاده می‌کنند.

به کارگیری پردازش موازی برای محاسبات و کارهای پرمصرف

اجاره ابر رایانه   →

اینجا کلیک کنید

پردازش موازی چگونه کار می‌کند؟

به‌طور معمول یک متخصص کامپیوتر با یک ابزار نرم‌افزاری می‌تواند یک کار پیچیده را به چندین قسمت تقسیم کند و هر قسمت را به یک پردازنده اختصاص بدهد، سپس هر پردازنده قسمت خود را حل کرده و داده‌ها توسط یک ابزار نرم‌افزاری دوباره جمع می‌شوند تا راه‌حل را بخوانند یا کار را انجام دهند.

در آزمایشگاه پردازش موازی معمولا هر پردازنده با استخراج داده‌ها از حافظه کامپیوتر، عملیات را به صورت موازی انجام می‌دهد. پردازنده‌ها همچنین برای برقراری ارتباط با یکدیگر به نرم‌افزار اعتماد خواهند کرد تا بتوانند در مورد تغییرات مقادیر داده همگام بمانند.

با فرض همگام بودن تمام پردازنده‌ها با یکدیگر، در پایان کار، نرم‌افزار تمام داده‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد. رایانه‌های فاقد پردازنده‌های متعدد، اگر در یک شبکه قرار بگیرند و یک خوشه را تشکیل دهند، همچنان می‌توانند در پردازش موازی استفاده شوند.

انواع پردازش موازی کدامند؟

در آزمایشگاه پردازش موازی انواع مختلفی از پردازش موازی وجود دارند، دو نوع از متداول‌ترین موارد شامل SIMD و MIMD هستند. SIMD نوعی پردازش موازی است که در آن رایانه دو یا چند پردازنده دارد که از همان دستورالعمل پیروی می‌کنند، درحالی که هر پردازنده داده‌های مختلف را اداره می‌کند. این نوع پردازش موازی معمولاً برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده‌های بزرگ استفاده می‌شود که براساس همان معیارهای مشخص شده تنظیم شده‌اند.

MIMD فرم رایج دیگری از پردازش موازی است که در آن هر رایانه دارای دو یا چند پردازنده مخصوص به خود است و داده‌ها را از جریان داده‌های جداگانه دریافت می‌کند. نوع دیگر پردازش موازی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل MISD یا دستورالعمل‌های چندگانه داده‌های منفرد است که در آن هر پردازنده از الگوریتم متفاوتی با داده ورودی یکسان استفاده خواهد کرد.یک-پردازنده-پردازش-موازی

یک پردازنده پردازش موازی

← مرکز محاسبات سریع →

اینجا کلیک کنید!

تفاوت پردازش سری و پردازش موازی

در حالی‌که در آزمایشگاه پردازش موازی با استفاده از دو یا چند پردازنده چندین کار انجام می‌شود، پردازش سری (متوالی) فقط با استفاده از یک پردازنده همزمان یک کار را انجام می‌دهد. اگر رایانه‌ای نیاز به انجام چندین وظیفه اختصاص داده شده داشته باشد، در آن واحد یک کار را انجام می‌دهد. به همین ترتیب، اگر رایانه‌ای با استفاده از پردازش سری نیاز به انجام یک کار پیچیده داشته باشد، در مقایسه با پردازنده موازی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد.

تفاوت پردازش موازی (Parallel processing) و محاسبات موازی (parallel computing) در چیست؟

پردازش موازی روشی در محاسبه است که در آن قسمت‌های جداگانه‌ای از یک کار پیچیده کلی از هم پاشیده شده و همزمان روی چندین پردازنده مرکزی اجرا می‌شود و در نتیجه مدت زمان پردازش کاهش می‌یابد. در آزمایشگاه پردازش موازی تقسیم و اختصاص هر کار به پردازنده دیگری معمولاً توسط دانشمندان کامپیوتر با کمک ابزارهای نرم‌افزاری پردازش موازی انجام می‌شود.

این ابزارها نیز برای جمع‌آوری و خواندن داده‌ها پس از حل معادلات خاص هر پردازنده عمل خواهند کرد. این فرایند یا از طریق شبکه رایانه‌ای یا از طریق رایانه با دو یا چند پردازنده انجام می‌شود.

پردازش موازی و محاسبات موازی به‌طور همزمان انجام می‌شود، بنابراین اصطلاحات اغلب به جای هم استفاده می‌شوند. اگرچه پردازش موازی مربوط به تعداد هسته‌ها و پردازنده‌های مرکزی است که به‌طور موازی در رایانه اجرا می‌شوند، محاسبات موازی به نحوه رفتار نرم‌افزار برای بهینه‌سازی آن شرایط مربوط می‌شود.

هدف پردازش موازی افزایش توان عملیاتی است

نتیجه‌گیری

آزمایشگاه پردازش موازی شرایط را برای پردازش همزمان داده برای دستیابی به زمان اجرای سریع‌تر فراهم می‌کند. هدف اصلی پردازش موازی، افزایش توانایی پردازش رایانه‌ای و توان عملیاتی آن است، یعنی مقدار پردازشی که می‌تواند طی یک بازه زمانی مشخص انجام شود.

علی‌رغم مزایای آزمایشگاه پردازش موازی راه‌اندازی آن کار ساده و ارزانی نیست. بنابراین خیلی از شرکت‌ها به‌جای خرید و راه‌اندازی آن اقدام به کرایه این تجهیزات و امکانات می‌کنند. در این میان شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر از شرکت‌های مطرحی است که اجاره کردن این آزمایشگاه را برای شما عزیزان فراهم می‌کند.

 

 

سوالات متداول

در این قسمت به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در مورد پردازش موازی پاسخ داده می‌شوند:

  1. هدف از پردازش موازی چیست؟

هدف پردازش موازی، کاهش زمان اجرای برنامه از طریق تقسیم کار بین چندین پردازنده است که همزمان کار را انجام می‌دهند.

  1. نمونه پردازش موازی چیست؟

پردازش موازی توانایی مغز برای انجام همزمان همه کارها (یعنی فرآیندها) است. به‌عنوان مثال، وقتی شخصی یک شی را می‌بیند، فقط یک چیز را نمی‌بیند، بلکه جنبه‌های مختلف بسیاری دارد که در کنار هم به فرد کمک می‌کند تا شی را به‌طور کلی شناسایی کند.

  1. تکنیک‌های پردازش موازی کدامند؟

برنامه موازی شامل چندین فرآیند فعال است که به‌طور همزمان یک مسئله خاص را حل می‌کنند. یک کار معین با کمک یک تکنیک به چندین زیر وظیفه تقسیم می‌شود و هر کار فرعی در یک واحد پردازش مرکزی (CPU) متفاوت انجام می‌شود.

اجاره ابر رایانه   →

اینجا کلیک کنید

لینک منبع

https://searchdatacenter.techtarget.com/definition/parallel-processing

https://www.omnisci.com/technical-glossary/parallel-computing

مر کز محاسبات شبیه سازان امیرکبیر

نحوه درخواست اجاره کامپیوتر محاسباتی

شماره تماس:✔️ 09021145350  ✔️ 02188769296

آدرس: تهران خیابان ولیعصر(ع)،دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی مکانیک، طبقه منفی یک،  مرکز نوآوری، گروه شبیه‌سازان امیرکبیر

لیست اجاره کامپیوترهای قدرتمند محاسباتی 

با توجه ‌به تمامی مزایایی که استفاده از ابر رایانه‌ها برای شما ایجاد می‌کند، باید بدانید که تهیه یک ابر رایانه برای شرکت یا سازمان خودتان، امری ساده نیست. خرید یک ابر رایانه مانند خرید یک رایانه معمولی نبوده و هزینه‌ها و سختی‌های خاص خودش را دارد. از سوی دیگر نگهداری و تعمیر ابر رایانه‌ها نیازمند دانش تخصصی و پرداخت هزینه‌های سنگینی است. مشکلاتی که باعث می‌شود بسیاری از افراد از خیر استفاده از ابر رایانه‌ها بگذرند.

اما صبر کنید، همیشه راهی هست! در این میان شرکت‌های زیادی هستند که برای پیشبرد اهداف سایر سازمان‌ها، دست به کرایه ابر رایانه می‌زنند. بدین صورت شما به‌جای اینکه برای انجام پژوهش‌ها و پردازش اطلاعات خودتان بخواهید یک ابر رایانه بخرید، می‌توانید با هزینه‌های بسیار کمتری دست به اجاره ابر رایانه بزنید. شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از بهترین شرکت‌هایی است که به کمک آن می‌توانید یک ابر رایانه کرایه کنید!

شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از پیشروترین شرکت‌های خدمات شبیه‌سازی بوده که ابر رایانه‌های خود را با قیمت‌های بسیار کمتری نسبت به سایر رقبا در اختیار سازمان‌ها، افراد و نهادهای مختلف قرار می‌دهد. برای کرایه یک ابر رایانه کافی است تا با مشاورین شبیه‌سازان امیرکبیر تماس بگیرید تا به‌صورت کامل شما را در این امر راهنمایی کنند.( gpu جی پی یو)

جدول زمانی ابررایانه‌ها ساخته شده در جهان

این‌جا جدولی از سریع‌ترین ابررایانه‌های رکورددار همه منظورهٔ موجود در دنیا با سال کسب رکوردشان را می‌بینید. منبع عناوینی که سال ثبتشان قبل از سال ۱۹۹۳ است مختلف است اما برای عناوین بعد از سال ۱۹۹۳ از فهرست پانصد کامپیوتر برتر دنیا استفاده کرده‌ایم.

Year Supercomputer Peak speed Location
۱۹۴۲ Atanasoff–Berry Computer (ABC) ۳۰ OPS دانشگاه ایالتی آیووا، Ames, Iowa، USA
TRE Heath Robinson ۲۰۰ OPS Bletchley Park
۱۹۴۴ Flowers Colossus ۵ kOPS Post Office Research StationDollis HillUK
۱۹۴۶ UPenn انیاک
(before 1948+ modifications)
۱۰۰ kOPS آبردین پروو گراوند، مریلند، مریلند، USA
۱۹۵۴ IBM NORC ۶۷ kOPS U.S. Naval Proving GroundDahlgren، ویرجینیا، USA
۱۹۵۶ MIT TX-۰ ۸۳ kOPS Massachusetts Inst. of TechnologyLexington، ماساچوست، USA
۱۹۵۸ IBM AN/FSQ-۷ ۴۰۰ kOPS ۲۵ U.S. Air Force sites across the continental USA and 1 site in کانادا (۵۲ computers)
۱۹۶۰ UNIVAC LARC ۲۵۰ kFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۶۱ IBM 7030 “Stretch” ۱٫۲ MFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموس، نیومکزیکو، USA
۱۹۶۴ CDC ۶۶۰۰ ۳ MFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۶۹ CDC ۷۶۰۰ ۳۶ MFLOPS
۱۹۷۴ CDC STAR-۱۰۰ ۱۰۰ MFLOPS
۱۹۷۵ Burroughs ILLIAC IV ۱۵۰ MFLOPS مرکز پژوهشی ایمز ناسا، کالیفرنیا، USA
۱۹۷۶ Cray-۱ ۲۵۰ MFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموس، نیومکزیکو، USA (80+ sold worldwide)
۱۹۸۱ CDC Cyber ۲۰۵ ۴۰۰ MFLOPS (numerous sites worldwide)
۱۹۸۳ Cray X-MP ۹۴۱ MFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموسآزمایشگاه ملی لارنس لیورمورBattelleبوئینگ
۱۹۸۴ M-۱۳ ۲٫۴ GFLOPS Scientific Research Institute of Computer Complexes، مسکو، USSR
۱۹۸۵ Cray-۲ ۳٫۹ GFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۸۹ ETA۱۰-G/۸ ۱۰٫۳ GFLOPS دانشگاه ایالتی فلوریدا، فلوریدا، USA
۱۹۹۰ NEC SX-۳/۴۴R ۲۳٫۲ GFLOPS NEC Fuchu Plant, Fuchu، ژاپن
۱۹۹۳ Thinking Machines CM-۵/۱۰۲۴ ۶۵٫۵ GFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموسآژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا
فوجیتسو Numerical Wind Tunnel ۱۲۴٫۵۰ GFLOPS National Aerospace Laboratory، توکیو، ژاپن
اینتل Paragon XP/S ۱۴۰ ۱۴۳٫۴۰ GFLOPS آزمایشگاه ملی سندیا، نیومکزیکو، USA
۱۹۹۴ فوجیتسو Numerical Wind Tunnel ۱۷۰٫۴۰ GFLOPS National Aerospace Laboratory، توکیو، ژاپن
۱۹۹۶ Hitachi SR۲۲۰۱/۱۰۲۴ ۲۲۰٫۴ GFLOPS دانشگاه توکیو، ژاپن
Hitachi/تسوکوبا، ایباراکی CP-PACS/۲۰۴۸ ۳۶۸٫۲ GFLOPS Center for Computational Physics، دانشگاه تسوکوبا، تسوکوبا، ایباراکی، ژاپن
۱۹۹۷ اینتل ASCI Red/۹۱۵۲ ۱٫۳۳۸ TFLOPS آزمایشگاه ملی سندیا، نیومکزیکو، USA
۱۹۹۹ اینتل ASCI Red/۹۶۳۲ ۲٫۳۷۹۶ TFLOPS
۲۰۰۰ IBM ASCI White ۷٫۲۲۶ TFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۲۰۰۲ NEC Earth Simulator ۳۵٫۸۶ TFLOPS Earth Simulator Center، یوکوهاما-shi، ژاپن
۲۰۰۴ IBM Blue Gene/L ۷۰٫۷۲ TFLOPS U.S. Department of Energy/IBM، USA
۲۰۰۵ ۱۳۶٫۸ TFLOPS U.S. Department of Energy/U.S. National Nuclear Security Administration،
آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۲۸۰٫۶ TFLOPS
۲۰۰۷

شبیه‌سازان امیرکبیر مفتخر است که با نازل‌ترین قیمت‌ها، انواع خدمات تخصصی شبیه‌سازی و پردازشی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. از سوی دیگر سرعت بسیار بالای سیستم‌های این شرکت، اجاره انواع مختلف سیستم‌های رایانه‌ای و ابر رایانه‌ای، سیستم‌های رایانش ابری، سرورهای محاسباتی و پردازش مجازی و… تنها بخشی از خدمات این شرکت است.

همچنین شما می‌توانید از خدمات پس از فروش شبیه‌سازان امیرکبیر استفاده کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل و یا ایجاد هر نمونه سوالی، می‌توانید با پشتیبانی این شرکت در ارتباط باشید.

نتیجه‌گیری

قدرت و سرعت ابر رایانه‌های به ‌قدری بالا بوده که انجام محاسبات و پردازش اطلاعاتی که امکان انجام آن با سیستم‌های معمولی وجود ندارد را در کسری از ثانیه انجام خواهد داد. از این‌رو شرکت‌ها و سازمان‌های بسیار زیادی که نیازمند انجام چنین پردازش‌هایی هستند، به استفاده و اجاره ابر رایانه روی می‌آورند. شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه کرایه انواع ابر رایانه‌ها بوده که آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

 

لیست ابر رایانه ها جهان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه فردوسی مشهد 

مرکز ابررایانه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شریف 

مرکز ابر رایانه دانشگاه حکیم سبزواری 

مرکز ابر رایانه دانشگاه اراک 

مرکز ابررایانه دانشگاه کردستان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه کاشان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه قم 

مرکز ابر رایانه دانشگاه صنعتی شاهرود 

مرکز ابررایانه دانشگاه صنعتی اصفهان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شیراز 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شهید چمران اهواز 

مرکز ابررایانه دانشگاه سمنان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه بین المللی امام خمینی 

مرکز ابر رایانه دانشگاه ارومیه 

مرکز ابر رایانه دانشگاه علم و صنعت 

مرکز ابر رایانه دانشگاه تهران 

درباره مرکز داده چه می‌دانید 

کامپیوتر مجازی چیست

hpc چیست 

پردازش ابری 

رایانش ابری 

مزایا و معایب پردازش موازی 

سرور محاسباتی چیست 

سیستم های موازی – هوش شبیه سازی 

پردازش موازی

مزایای برتر رایانش ابری 

قدرتمندترین ابر رایانه های جهان 

پردازش موازی 

محاسبات موازی 

سرور محاسباتی چیست

لیست ابر رایانه های ایران

فناوری ابر رایانه چیست 

سرعت پردازنده چگونه محاسبه می شود 

سرعت پردازنده چیست و چرا اهمیت دارد 

سیستم موازی چیست 

hpc چیست 

انواع ابر کامپیوترها 

نکاتی برای خرید سرور محاسباتی

قیمت خرید ابر کامپیوتر 

ابر رایانه چیست

اجاره سوپر کامپیوتر 

اجاره کامپیوتر قوی 

اجاره سیستم پردازش موازی 

اجاره یک ابر کامپیوتر

رایانش سریع چیست؟

چه-کامپیوتری برای پایتون مناسب است

پردازش موازی در پایتون python 

مزایا و معایب پردازش موازی

پردازش سریع

انواع ابر رایانه ها

کاربرد پردازش موازی 

خرید ابر رایانه

قیمت یک ابر رایانه

اجاره سرور HPC 

پردازش سریع 

کلاستر 

سوپرکامپیوتر

پردازش فوق سریع 

سرور پردازش موازی چیست 

آزمایشگاه پردازش موازی

اجاره کامپیوتر- ارزان 

رایانش ابری

پردازش فوق سریع 

ابر رایانه 

درباره اجاره سرور محسباتی چه باید بدانیم؟

تعرفه رایانش ابری

آزمایشگاه محاسباتی

سیستم مورد نیاز شبیه سازی

پردازش موازی ارزان

حداقل سیستم مورد نیاز برای گوسین 

سیستم مورد نیاز برای لمپس lamps 

پردازش موازی در متلب 

حداقل سیستم مورد نیاز برای شبیه سازی FEM 

حداقل سیستم مورد نیاز برای comsol کامسول

سیستم مورد نیاز برای انسیس ansys

پردازش موازی در متلب 

کامپیوتر قوی برای نرم افزار اباکوس abaqus ✔️

پردازش موازی و پایگاه های داده موازی 

خرید کامپیوتر قوی 

محاسبات موازی 

سیستم پردازش سنگین و تأخیر کم در شبکه‌های حسگر بی‌سیم 

اجاره سرور محاسباتی 

اجاره سیستم کامپیوتری 

اجاره کامپیوترهای قدرتمند محاسباتی

اجاره کامپیوتر در تهران 

کلاستر کامپیوتری 

آشنایی با کامپیوتر محاسباتی قوی 

کامپیوتر محاسباتی قدرتمند 

روش آسان‌سازی پردازش داده با استفاده از عملیات محاسبات سنگین 

تدوینی به‌صرفه‌تر با اجاره کامپیوتر تدوین 

بررسی تأثیر رم در سرعت رندر 

 معرفی 6 کارت گرافیک برتر برای رندر 

تعرفه اجاره سیستم‌های تخصصی مهندسی و پردازش سریع GPU 

همه چیز در مورد سیستم ‌های پردازش گرافیکی و اجاره آنها