اجاره سرور محاسباتی

چرا یک سرور اختصاصی در مراکز داده ما اجاره کنیم؟

گارانتی مطمئن

میزبانی سرور در محل شما مستلزم ایمن سازی رایانه و شبکه الکتریکی شما به علاوه تعمیر و نگهداری منظم سخت افزار است. با اجاره یک سرور اختصاصی در مرکز داده OVHcloud، طیف کاملی از ضمانت های مورد نیاز برای یک ماشین بسیار در دسترس و کارآمد را دریافت می کنید. هر یک از سرورهای ما از اجزای نسل بعدی، مونتاژ داخلی برای تحویل در زمان رکورد، گزینه های پشتیبان، اتصال به شبکه خصوصی OVHcloud (vRack)، طیف گسترده ای از توزیع های سازگار و راه حل قدرتمند ضد DDoS بهره می برند.

مجازی سازی (یعنی سرورهای مجازی) چیست؟

ایجاد یک یا چند سرور مجازی با یک سرور فیزیکی از طریق نرم افزار شبیه سازی امکان پذیر است. اینها از بخشی از منابعی که نرم افزار به آنها اختصاص داده است استفاده می کنند. این روش چندین مزیت دارد، از جمله:

مهاجرت داغ ماشین مجازی.

توانایی بهینه سازی استفاده از منابع در سرور اختصاصی.

امکان جداسازی خدمات مختلف ارائه شده توسط یک کسب و کار، برای امنیت بالاتر.

سرور محاسبات ابری چیست؟

رایانش ابری مبتنی بر استفاده از سرورهای فیزیکی است، مانند سرورهای زیرساخت. آنها به طور کلی به سرورهای خصوصی مجازی تقسیم می شوند، سپس بر روی یک شبکه پیکربندی می شوند تا منابع مختلفی مانند برنامه های کاربردی، فضاهای ذخیره سازی و سایر محیط های محاسباتی را ارائه دهند. فناوری هایی مانند VMware و OpenStack را می توان برای راه اندازی زیرساخت های رایانش ابری استفاده کرد. با انجام این کار، می توانید مجموعه ای از خدمات مانند IaaS (زیرساخت به عنوان سرویس)، SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) و PaaS (پلتفرم به عنوان سرویس) را راه اندازی کنید.

بدون نیاز به نصب آنها بر روی رایانه های شخصی فردی، سرورهای ترمینال به شما این امکان را می دهند که برنامه ها را در اختیار کارمندان یک سازمان قرار دهید. این باعث صرفه جویی در هزینه های صدور مجوز برای برنامه ها و متمرکز شدن مدیریت ارتقاء نرم افزار می شود. میزبانی سرورهای ترمینال همچنین به مدیران کمک می کند تا سیستم ها را به صورت خارجی کنترل و مدیریت کنند. وقتی دسترسی روت دارید، می توانید نرم افزار سرور ترمینال LTSP را روی هر سرور لینوکس نصب کنید. یک سرور ثابت با CPU، RAM و فضای ذخیره‌سازی کافی برای این برنامه بسیار مناسب است زیرا منابع مورد نیاز سرور ترمینال به نیازهای برنامه‌ها بستگی دارد.

زمانی که سروری را اجاره می کنید، ماهانه به شرکتی مانند ServerMania پرداخت می کنید. ما مسئول راه اندازی و مدیریت سخت افزار سرور شما هستیم و 24×7 اینجا هستیم تا در صورت نیاز به شما کمک کنیم. با نظارت و نظارت 24×7، سرور در مراکز داده امن ما قرار دارد. همچنین به شبکه‌های سطح بالای ما متصل است، بنابراین می‌توانید سرور را در قوی‌ترین شبکه‌های سراسر جهان دوباره استفاده کنید. ما اطلاعات دسترسی ریشه را به همراه پنل مدیریت سرور جامع خود از جمله کنترل برق و تنظیمات شبکه به سرور ارسال می کنیم.

چه با VMware یا Onlinebox آشنا باشید، با نحوه عملکرد میزبانی سرور خصوصی آنلاین آشنا خواهید شد. این برنامه ها به شما این امکان را می دهند که از یک کامپیوتر شخصی سیستم عامل های مجازی سازی شده را اجرا کنید. به عنوان مثال، دستگاه شما می تواند OS X را اجرا کند، اما بدون نیاز به پیکربندی مجدد یا راه اندازی مجدد رایانه شخصی خود، می توانید سیستم های مختلفی مانند لینوکس یا ویندوز XP را اجرا کنید. سرور خصوصی آنلاین محیط میزبانی وب مانند یک سیستم عامل مجازی عمل می کند، زیرا هر سیستم مجازی سازی شده طوری رفتار می کند که گویی هر سیستم مجازی سازی شده چندین سرور را اجرا می کند، که یکی از انواع سیستم عامل های مجازی شده روی یک سرور واحد است. از طریق یک فلز لخت، مجازی سازی امکان پذیر است.

فلز لخت سخت‌افزار، نرم‌افزار یا سفت‌افزار رایانه شخصی است که با حذف سخت‌افزار ملموس زیرین از سیستم‌عامل و برنامه‌های کاربردی رایانه شخصی (VM) ماشین‌های آنلاین را تولید و راه‌اندازی می‌کند. ماشین میزبان به عنوان سیستم کامپیوتر شخصی که فلز خالی بر روی آن اجرا می شود، تعریف می شود و هر ماشین مجازی یک ماشین مهمان نامیده می شود. برای هر رایانه شخصی مهمان (هر وب سایتی که از سرور خصوصی آنلاین استفاده می کند)، فلز برهنه یک سیستم عامل آنلاین ارائه می دهد و از اجرا و مدیریت سیستم عامل های مهمان مراقبت می کند. این تکنیک بهترین استفاده را از منابع محاسباتی مانند پهنای باند شبکه، فضای حافظه و چرخه‌های پردازنده امکان پذیر می‌سازد.

← مرکز محاسبات سریع شبیه‌سازان امیرکبیر  →

اینجا کلیک کنید!

هزینه اجاره سرور ابری چقدر است

منابع ابری ممکن است با بارهای کاری که نیاز به تنظیم دقیق دائمی برای مقیاس دهی مداوم، تهیه و مدیریت مکرر دارند، بهتر مورد استفاده قرار گیرند. از سوی دیگر، بارهای کاری که قابل مدیریت تر هستند، به طور کلی برای سرورهای ثابت بهتر هستند. با این حال، این دو متغیر مطلق نیستند و در درجه اول به حجم کار، صلاحیت پرسنل فناوری اطلاعات و ابر شرکت شما و پاسخگویی فروشنده داده شما بستگی دارند. سازمان‌ها برای انجام به‌روزرسانی‌های مدیریت و تأمین، به پشتیبانی تأمین‌کننده با سرورهای ثابت تکیه می‌کنند. این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند فوراً با یک فروشنده بسیار پاسخ‌گو باشند.

اگر شرکت شما فاقد پرسنل حرفه ای ابری داخلی است، برون سپاری داده های شما استفاده از خدمات ابری را با کارایی، حفاظت و بهینه سازی هزینه برتر فراهم می کند. می توانید شرکت خود را با فروشنده اشتباهی بیابید که مدت زیادی منتظر تغییرات لازم در پیکربندی سرور است. برای اطمینان از انتخاب ارائه‌دهنده داده‌ای که نیازها و آرزوهای شما را برآورده می‌کند، راز اینجا این است که شراکت‌های تجاری بالقوه را به دقت بررسی کنید. کیفیت خدمات و تأثیر بالقوه آن بر وفاداری مشتری، در دسترس بودن، اعتبار کسب و کار و عوامل مرتبط، عامل دیگری است که فراتر از هزینه خالص باید در نظر گرفته شود. زمان توقف می تواند تأثیر مخربی بر رقابت پذیری مشاغل و گردش مالی مصرف کننده داشته باشد.

اگر حجم کاری شما تقاضاهای غیرمعمولی روی سرور دارد، سرور ثابتی که می تواند برای پاسخگویی به نیازهای بارهای کاری پرتقاضا، مانند پخش ویدیو با حجم بالا یا وب سایت های پربازدید، به روز و بهینه شود، می تواند بهتر با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. در حالی که این پیشرفت‌ها به ندرت ارزان هستند، با انجام به‌روزرسانی‌هایی مانند افزایش حافظه، کارت‌های شبکه اضافی یا نصب دیسک‌های حافظه غیرفرار، می‌توانید کنترل و کارایی را حفظ کنید. شما باید یک استراتژی برای جابجایی، تهیه، نظارت و نگهداری مداوم ایجاد کنید، صرف نظر از اینکه شرکت شما یک سرور ابری یا ثابت را انتخاب می کند.

این امر مستلزم وابستگی به ارائه‌دهنده شخص ثالث است، بسته به میزان استعداد مجازی سازی یا داده‌ای که شرکت در داخل خود دارد، تا حدی کم و بیش. توانایی شما برای بهینه سازی هزینه در اینجا به مشارکت های ایجاد شده بین استعداد و فروشنده متکی است. رابطه نادرست فروشنده به استعداد و کابوس‌های مرتبط با زمان با سرورهای مسیر ابری یا ثابت کمک می‌کند. استعداد داده و ابر مختصر است و ممکن است استخدام کارمندان متخصص بسیار دشوار باشد.

این بدان معناست که برای مشتریان جدید، آنها معاملات خرید شگفت انگیزی نیز خواهند داشت. اگر توجه نکنید و تحت تأثیر این معاملات عالی قرار نگیرید، زمانی که زمان تمدید برنامه میزبانی شما فرا می رسد، ممکن است در نهایت هزینه های بیشتری را پرداخت کنید. به عنوان مثال، مورد ارزان ترین طرح میزبانی ارائه شده توسط SiteGround را در نظر بگیرید. مشتریان جدید فقط 6.99 دلار خرید دارند، اما این بسته با قیمت چشمگیر 14.99 دلار تمدید می شود. اغلب به نرخ های معمولی که توسط یک طرح پرداخت می شود و با تخفیف های خرید در نظر گرفته نمی شود، توجه کنید. اینها باید به عنوان یک مزیت در نظر گرفته شوند، نه دلیل اصلی پذیرش یک پیشنهاد.

هزینه اجاره سرور برای یک وب سایت چقدر است

بدون توجه به اینکه چه هزینه هایی را می خواهید ارزیابی کنید، ابزار محاسبه هزینه ما به شما کمک خواهد کرد. تمام متغیرهای دخیل در ایجاد راه حل خود را محاسبه می کند و آن را با هزینه کل ابر مقایسه می کند. چه مقدار vCPU، RAM و فضای دیسک برای اجرای عملیات خود نیاز دارید؟ ما مقادیر نمونه منابعی را که اکثر SMB ها در ماه استفاده می کنند با استفاده از ابزار محاسبه هزینه خود وارد کردیم. سپس ما با اعداد مورد نظر برای آپتایم بازی کردیم تا وضعیت عادی SMB را نشان دهیم. ما در دسترس بودن و معنای آن را هر ماه برای ساعات خاموشی بررسی کردیم. آمار متفاوت است. برخی از ارائه دهندگان 96 درصد در دسترس بودن دارند، که معادل حدود 12 ساعت توقف در ماه مجاز است.

یک راه حل مناسب در محل نیز در حدود درصد قبلی است، بنابراین می توانید در صورت مخالفت با انتقال به Cloud با آن اطلاعات به عنوان زمان تضمین شده خود شروع کنید. از سوی دیگر، سایر ارائه دهندگان یک توافقنامه در سطح خدمات 99.9 درصد از دسترسی به مشتریان خود را ارائه می دهند. این به معنای حدود 44 دقیقه توقف در ماه است. از این گذشته، برای کسب و کار شما، خرابی یک هزینه پنهان است. در حالی که سایت شما از کار افتاده است، داده های شما غیر قابل دسترسی است. در سال 2017، به طور متوسط، هر ساعت از کار افتادگی برای سازمان ها 100000 دلار هزینه دارد.

یک سیستم برق در مرکز داده British Airway در ماه می همان سال از کار افتاد. نتیجه، زیان بازپرداخت کرایه تقریباً 68 میلیون دلار و به دنبال آن کاهش 2.8 درصدی قیمت سهام بود. هر چه درصد در دسترس بودن بیشتر باشد، سایت زمان آپدیت بیشتری دارد و در نهایت برای کسب و کار شما بهتر است. ما در سناریوی خود و با استفاده از ابزار خود، نرخ به‌روزرسانی سخت‌افزار توصیه‌شده برای یک سرور در محل را در نظر گرفتیم (معمولاً 3-5 سال). ما نرخ تازه سازی را به عنوان بخشی از مقایسه قیمت خود برای سرورهای ابری روی 48 ماه تنظیم کردیم. پس از چهار سال، اکثر سرورهای داخلی توانایی خود را برای تطبیق با حجم کاری فزاینده از دست خواهند داد.

با این حال، می توانید منابع خود را با توجه به نیازهای خود با یک سرور ابری افزایش یا کاهش دهید. در نهایت یک هزینه غیرمستقیم عمده دیگر اضافه شد: میانگین دستمزد سالانه برای یک مدیر سیستم یا کارگر حرفه ای. ما برای این مورد از مبلغ متوسط ​​61000 دلار استفاده کردیم. این عدد توسط گزارش Payscale.com گرد شد. این ابزار تعیین کرد که هزینه متوسط ​​این راه اندازی در محل 1476.31 دلار در ماه خواهد بود. برعکس، برای سرور ابری با همان تنظیمات، هزینه ماهانه 313.90 دلار آمریکا است. این به معنای پس انداز تجمعی 79 درصدی ماهانه است.

جداول و نمودارهایی که این راه حل در سایت را با یک راه حل ابری پیشنهاد شده توسط شروب مقایسه می کنند، هزینه کلی ابزار مالکیت را نیز نشان می دهند. شرکت‌ها اغلب اقلامی را خریداری می‌کنند، مانند زمانی که متوجه می‌شوند که هزینه خالص آن چیز بیشتر از مزایای اجاره است. اغلب اوقات، شرکت‌ها به‌جای خرید آن‌ها، چیزهایی را اجاره می‌کنند، عموماً به این دلیل که پول کافی برای خرید آن را ندارند یا مطمئن نیستند که آیا واقعاً به آن چیز نیاز دارند یا خیر. اگر می‌دانید که شرکت شما به قدرت، کنترل و حفاظتی نیاز دارد که یک سرور قوی می‌تواند ارائه دهد، خرید مستقیم آن ارزان‌تر خواهد بود.

یک سرور می تواند بیش از 3000 دلار هزینه داشته باشد، اما می تواند بخشی جدایی ناپذیر از تجهیزات یک شرکت باشد. بسته به ظرفیت سرور و شرکتی که آن را از آن اجاره می کنید، اجاره سرور حداقل 100 دلار در ماه یا حداکثر 300 دلار در ماه هزینه خواهد داشت. شما معمولاً باید برای پشتیبانی و نظارت سرور نیز هزینه بپردازید، که می تواند تقریباً مانند اجاره سرور (100 تا 300 دلار در ماه) باشد. اساساً، اگر با اجاره سرور با مبلغ کلی کمتر از 200 دلار در ماه فرار کنید، برای خودتان خیلی خوب عمل کرده اید. این پس از آن است که عملیات در اجاره سرور لحاظ می شود.

اگرچه این هزینه بسیار زیاد به نظر می رسد و از راه های غیرمنتظره ای می تواند به طور بالقوه مقداری در هزینه شما صرفه جویی کند. این کار، با پرداخت هزینه ماهانه، کار را به سرعت انجام می دهد. شما برای آرامش خاطر هزینه می کنید، با درک این موضوع که وقتی آنها مطرح می شوند، یک نفر آماده رسیدگی به مسائل است. اغلب، یک شرکت مطمئن نیست که آیا می خواهد یک سرور ثابت را در وب سایت خود میزبانی کند یا خیر. اگر تعمیر یا مدیریت می خواهند، نمی دانند، اما دوست دارند تلاش کنند. اینجاست که اجاره سرورها وارد می شود. در دراز مدت، خرید اقلام معمولاً مقرون به صرفه تر از اجاره آنها است. اما مواقعی وجود دارد که منابع مالی خرید یک جایگزین را کمی از روی احترام انجام می دهند.

اگر می‌دانید که به قدرتی نیاز دارید که یک سرور مستحکم می‌تواند ارائه کند، اما هنوز نمی‌توانید آن را بخرید، قبل از خرید بزرگ، همیشه می‌توانید برای چند ماه اجاره کنید.

البته، برای به دست آوردن قدرت مناسب، خرید سرور حدود 3000 دلار هزینه خواهد داشت. اجاره می تواند حداقل چند صد در ماه باشد که بسته به نوع برق و خدماتی که برای آن پرداخت می کنید تا 600 دلار در ماه افزایش می یابد. اگر نمی خواهید یک تیم داخلی یا فردی را برای مراقبت از مدیریت و نگهداری سرور استخدام کنید، اجاره می تواند انتخاب فوق العاده ای باشد. راه‌اندازی و راه‌اندازی سرور قطعا آسان‌تر از پرداخت حقوق فناوری اطلاعات است.

اگر قصد دارید از سرور برای مدت طولانی استفاده کنید، فقط یک سال طول می کشد تا خرید مستقیم سرور نسبت به اجاره آن بسیار آسان تر شود. اگر انتظار ندارید پیشرفت های اساسی در فناوری انجام شود یا سرور شما در عرض یک سال برای شما بی ارزش شود، خرید آن ارزان تر است.