5/5 - (5 امتیاز)

مرکز ابر رایانه دانشگاه شیراز را بیشتر بشناسید

وجود ابر رایانه‌ها در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها نقش مهمی دارند. ابر رایانه کمک می‌کند تا سرعت انجام فعالیت‌ها بیشتر شود. یک ابر رایانه در ظرفیت بالا قدرت پردازش ویژه‌ای دارد. مرکز ابر رایانه دانشگاه شیراز نیز مثل سایر مراکزی ابری ایران قدرت انجام محاسبات و پردازش‌های پیچیده بالایی دارد.

امکان اجاره ابر رایانه دانشگاه شیراز یک فرصت ویژه را برای کارهای تحقیقاتی افراد ساکن شیراز فراهم آورده است. امکان استفاده از مرکز سوپر کامپیوتر دانشگاه شیراز برای سایر دانشگاه‌ها بدون هیچ محدودیتی فراهم است. در ادامه مطلب به بررسی سامانه پردازش سریع HPC دانشگاه شیراز خواهیم پرداخت.

دانشگاه شیراز دارنده مرکز ابر رایانه قوی

دانشگاه شیراز دارنده مرکز ابر رایانه قوی

بررسی مفهوم ابر رایانه

پیش از آشنایی با مرکز محاسبات سریع دانشگاه شیراز بایستی یک آشنایی مختصر با معنای ابر رایانه داشت. معادل انگلیسی ابر رایانه Supercomputer است. زمانی یک رایانه ابر قلمداد می‌شود که ظرفیت قابل محاسبه در واحد زمان آن یک مقدار قابل‌توجه باشد.

این عدد که قدرت رایانه را نشان می‌دهد در سطح جهان سنجش می‌شود. به همین دلیل است که همواره تعریف ابر رایانه در حال تغییر است؛ به‌گونه‌ای که رایانه‌های امروز ابر رایانه‌های گذشته بوده‌اند اما به دلیل اینکه رایانه‌های قدرتمندتری ساخته شده‌اند دیگر در تعریف ابررایانه گنجانده نمی‌شوند.

مرکز پردازش ابری دانشگاه شیراز مرکز ابررایانه‌های امروز است اما اگر نتواند خود را با تغییرات تعریف ابر رایانه منطبق کند دیگر مرکز ابری نخواهد بود؛ بنابراین بقای مرکز پردازش سریع دانشگاه شیراز و سایر مراکز ابری وابسته به ارتقای توان سیستم‌های کامپیوتری آن است.

موارد کاربرد ابر رایانه

موارد کاربرد ابررایانه‌ها در ابتدا طراحی سلاح‌های هسته‌ای و همچنین رمزنگاری بود؛ فعالیت‌هایی که مربوط به بخش امنیت ملی است. اما دامنه کاربرد آن به‌مرور افزایش یافت و اکنون در صنایعی همچون هوافضا، نفت و پتروشیمی و صنعت خودرو استفاده می‌شود. این کاربرد به همین صورت عمومیت بیشتری پیدا می‌کند و از بعد امنیتی به بعد عمومی و دانشگاهی راه‌یافته است.

در حال حاضر ابررایانه‌ها جهت انجام کارهای مهندسی و تحقیقاتی که ظرفیت بالای نرم‌افزاری را می‌طلبد، مورداستفاده قرار می‌گیرد. در مطالعات ذرات اتمی و حتی پیش‌بینی آب‌وهوا نیز به کار می‌رود. امروزه ابررایانه‌ها به ابزار ضروری جهت پیش‌بینی آب‌وهوا تبدیل شده‌اند که این پیش‌بینی بر اساس مدل‌های عددی انجام می‌شود. گستردگی کاربرد ابر رایانه به حدی است که دامنه کاربرد آن به بازی‌های آنلاین رسیده است.

مرکز تحقیقات رایانش ابری دانشگاه شیراز یک مرکز ابری قدرتمند در شیراز است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای ابر رایانه‌ای مؤسسات و دانشگاه‌ها باشد. اگر ساکن شیراز هستید در صورت نیاز به یک سیستم ابری می‌توانید به سامانه پردازش سریع HPC دانشگاه شیراز مراجعه کنید.

اجاره ابر رایانه   →

اینجا کلیک کنید

معرفی مهم‌ترین قابلیت ابر رایانه

ابررایانه‌ها قابلیت انجام چند کار به‌صورت موازی را دارند. این ویژگی باعث شده که سرعت انجام کارها افزایش یابد. استفاده از ابر رایانه پروسه زمانی تا رسیدن به نتیجه را برای محققین بسیار کوتاه‌تر می‌کند و سرعت پیشرفت علم را افزایش می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود که افراد توانا در زمینه‌های تحقیقاتی بیش‌ازپیش به انجام کارهای تحقیقاتی علاقه‌مند شوند. مرکز تحقیقات رایانش ابری دانشگاه شیراز یک فرصت فوق‌العاده را برای محققین از جمله پژوهشگران شیرازی فراهم آورده است.

با اجاره ابر رایانه به‌صورت ساعتی از مرکز محاسبات سریع دانشگاه شیراز می‌توان کارهای تحقیقاتی موردنظر خود را با کمترین موانع به انجام رساند. وجود این مراکز ابری یک فرصت فوق‌العاده برای رشد فناوری و علم در شیراز است.

معرفی مرکز ابر رایانه دانشگاه شیراز

دانشگاه شیراز در تابستان سال 1380 فعالیت خود را در زمینه محاسبات موازی با 5 ابر رایانه آغاز کرد. این مرکز هم اکنون تعداد دستگاه‌های خود را به 48 رسانده است. سرعت انجام محاسبات در مراکز ابری با GFLOPS  محاسبه می‌شود. این عدد در مرکز ابر رایانه دانشگاه شیراز معادل عدد 50 است و در رده توانایی خود اولین مرکز در کشور بوده و همچنان نیز جزو مراکز برتر کشور به‌حساب می‌آید.

کاربرد ابررایانه‌ها باتوجه‌به اینکه امکان انجام آزمایشات تجربی در کشور کم بوده، افزایش‌یافته است. ابررایانه‌ها قابلیت مدل‌سازی فرایندهای پیچیده فیزیکی را به محققین می‌دهد. انجام آزمایش به روش مدل‌سازی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از آزمایشات تجربی است.

ازجمله فعالیت‌های تحقیقاتی مرکز ابر رایانه دانشگاه شیراز می‌توان به محاسبه میدان جریان در داخل توربین ضربه‌ای، اطراف هواپیمای ملخ‌دار و در اطراف پلوم و تداخل آن با دیگر اجزا اشاره کرد. مرکز پردازش ابری دانشگاه شیراز مجهز به تکنولوژی XGRID است.

مرکز محاسبات سریع با تکنولوژی XGRID دانشگاه شیراز بدون شک قدرت علمی شهر را در حد قابل‌توجهی بالا برده است. دلیل این ادعا این است که نوجوانان و جوانان شهر که از بهره هوشی قابل‌توجهی برخوردارند در بازه زمانی کوتاه‌تری می‌توانند آینده روشن‌تری را برای خود رقم بزنند. مرکز محاسبات سریع با تکنولوژی XGRID دانشگاه شیراز محلی  برای در مسیر درست قرار دادن هوش جوانان و نوجوانا در سال های اولیه زندگی آن هاست.

ابر کامپیوتر هواوی رکورددار جهانی

ابر کامپیوتر هواوی رکورددار جهانی

سخن پایانی

مرکز ابر رایانه دانشگاه شیراز یک مرکز قوی کامپیوتری در سطح کشور است که امکان انجام مدل‌سازی‌های آزمایشات را برای پژوهشگران فراهم آورده است. سامانه پردازش سریع دانشگاه شیراز امکان اجاره ساعتی برای استفاده‌کنندگان را فراهم آورده است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در خصوص مرکز سوپر کامپیوتر دانشگاه شیراز می‌توانید با شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر تماس بگیرید و از راهنمایی‌های مشاوران آن بهره‌مند شوید.

 

سؤالات متداول

در این قسمت به سؤالات متداول کاربران در خصوص مرکز پردازش سریع دانشگاه شیراز و حتی سایر مراکز پاسخ داده شده است. در ادامه سؤالات و پاسخ‌های واضح و کوتاه را خواهید دید.

  1. چرا از ابر رایانه استفاده می‌شود؟

ابررایانه‌ها توانایی انجام چند عملیات به‌صورت موازی را دارند و به همین جهت سرعت انجام کارها را افزایش داده و همچنین انجام بسیاری از پژوهش‌ها را امکان‌پذیر می‌کنند.

  1. رتبه ایران نسبت به جهان در خصوص ابررایانه‌ها چگونه است؟

ابر رایانه ایران در سطح جهان دو رتبه 108 و 160 را کسب کرده است. این دو ابر رایانه مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی اصفهان هستند.

  1. مزیت استفاده ابر رایانه در علوم آزمایشگاهی چیست؟

ابررایانه‌ها با ایجاد امکان مدل‌سازی نیاز به انجام آزمایشات تجربی را به حداقل رسانده‌اند. انجام آزمایشات تجربی هزینه‌های بسیاری دارند که اغلب انجام آن‌ها باتوجه‌به زیرساخت‌های کشور کار سختی است.

اجاره ابر رایانه   →

اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

مرکز ابر رایانه دانشگاه شیراز ، مرکز محاسبات سریع با تکنولوژی XGRID دانشگاه شیراز، مرکز تحقیقات رایانش ابری دانشگاه شیراز، مرکز پردازش ابری دانشگاه شیراز، مرکز سوپر کامپیوتر دانشگاه شیراز، مرکز پردازش سریع دانشگاه شیراز، سامانه پردازش سریع HPC دانشگاه شیراز، ابر رایانه دانشگاه شیراز ، مرکز محاسبات سریع دانشگاه شیراز

مر کز محاسبات شبیه سازان امیرکبیر

نحوه درخواست اجاره کامپیوتر محاسباتی

شماره تماس:✔️ 09021145350  ✔️ 02188769296

آدرس: تهران خیابان ولیعصر(ع)،دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی مکانیک، طبقه منفی یک،  مرکز نوآوری، گروه شبیه‌سازان امیرکبیر

لیست اجاره کامپیوترهای قدرتمند محاسباتی 

با توجه ‌به تمامی مزایایی که استفاده از ابر رایانه‌ها برای شما ایجاد می‌کند، باید بدانید که تهیه یک ابر رایانه برای شرکت یا سازمان خودتان، امری ساده نیست. خرید یک ابر رایانه مانند خرید یک رایانه معمولی نبوده و هزینه‌ها و سختی‌های خاص خودش را دارد. از سوی دیگر نگهداری و تعمیر ابر رایانه‌ها نیازمند دانش تخصصی و پرداخت هزینه‌های سنگینی است. مشکلاتی که باعث می‌شود بسیاری از افراد از خیر استفاده از ابر رایانه‌ها بگذرند.

اما صبر کنید، همیشه راهی هست! در این میان شرکت‌های زیادی هستند که برای پیشبرد اهداف سایر سازمان‌ها، دست به کرایه ابر رایانه می‌زنند. بدین صورت شما به‌جای اینکه برای انجام پژوهش‌ها و پردازش اطلاعات خودتان بخواهید یک ابر رایانه بخرید، می‌توانید با هزینه‌های بسیار کمتری دست به اجاره ابر رایانه بزنید. شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از بهترین شرکت‌هایی است که به کمک آن می‌توانید یک ابر رایانه کرایه کنید!

شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از پیشروترین شرکت‌های خدمات شبیه‌سازی بوده که ابر رایانه‌های خود را با قیمت‌های بسیار کمتری نسبت به سایر رقبا در اختیار سازمان‌ها، افراد و نهادهای مختلف قرار می‌دهد. برای کرایه یک ابر رایانه کافی است تا با مشاورین شبیه‌سازان امیرکبیر تماس بگیرید تا به‌صورت کامل شما را در این امر راهنمایی کنند.( gpu جی پی یو)

جدول زمانی ابررایانه‌ها ساخته شده در جهان

این‌جا جدولی از سریع‌ترین ابررایانه‌های رکورددار همه منظورهٔ موجود در دنیا با سال کسب رکوردشان را می‌بینید. منبع عناوینی که سال ثبتشان قبل از سال ۱۹۹۳ است مختلف است اما برای عناوین بعد از سال ۱۹۹۳ از فهرست پانصد کامپیوتر برتر دنیا استفاده کرده‌ایم.

Year Supercomputer Peak speed Location
۱۹۴۲ Atanasoff–Berry Computer (ABC) ۳۰ OPS دانشگاه ایالتی آیووا، Ames, Iowa، USA
TRE Heath Robinson ۲۰۰ OPS Bletchley Park
۱۹۴۴ Flowers Colossus ۵ kOPS Post Office Research StationDollis HillUK
۱۹۴۶ UPenn انیاک
(before 1948+ modifications)
۱۰۰ kOPS آبردین پروو گراوند، مریلند، مریلند، USA
۱۹۵۴ IBM NORC ۶۷ kOPS U.S. Naval Proving GroundDahlgren، ویرجینیا، USA
۱۹۵۶ MIT TX-۰ ۸۳ kOPS Massachusetts Inst. of TechnologyLexington، ماساچوست، USA
۱۹۵۸ IBM AN/FSQ-۷ ۴۰۰ kOPS ۲۵ U.S. Air Force sites across the continental USA and 1 site in کانادا (۵۲ computers)
۱۹۶۰ UNIVAC LARC ۲۵۰ kFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۶۱ IBM 7030 “Stretch” ۱٫۲ MFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموس، نیومکزیکو، USA
۱۹۶۴ CDC ۶۶۰۰ ۳ MFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۶۹ CDC ۷۶۰۰ ۳۶ MFLOPS
۱۹۷۴ CDC STAR-۱۰۰ ۱۰۰ MFLOPS
۱۹۷۵ Burroughs ILLIAC IV ۱۵۰ MFLOPS مرکز پژوهشی ایمز ناسا، کالیفرنیا، USA
۱۹۷۶ Cray-۱ ۲۵۰ MFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموس، نیومکزیکو، USA (80+ sold worldwide)
۱۹۸۱ CDC Cyber ۲۰۵ ۴۰۰ MFLOPS (numerous sites worldwide)
۱۹۸۳ Cray X-MP ۹۴۱ MFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموسآزمایشگاه ملی لارنس لیورمورBattelleبوئینگ
۱۹۸۴ M-۱۳ ۲٫۴ GFLOPS Scientific Research Institute of Computer Complexes، مسکو، USSR
۱۹۸۵ Cray-۲ ۳٫۹ GFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۱۹۸۹ ETA۱۰-G/۸ ۱۰٫۳ GFLOPS دانشگاه ایالتی فلوریدا، فلوریدا، USA
۱۹۹۰ NEC SX-۳/۴۴R ۲۳٫۲ GFLOPS NEC Fuchu Plant, Fuchu، ژاپن
۱۹۹۳ Thinking Machines CM-۵/۱۰۲۴ ۶۵٫۵ GFLOPS آزمایشگاه ملی لاس آلاموسآژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا
فوجیتسو Numerical Wind Tunnel ۱۲۴٫۵۰ GFLOPS National Aerospace Laboratory، توکیو، ژاپن
اینتل Paragon XP/S ۱۴۰ ۱۴۳٫۴۰ GFLOPS آزمایشگاه ملی سندیا، نیومکزیکو، USA
۱۹۹۴ فوجیتسو Numerical Wind Tunnel ۱۷۰٫۴۰ GFLOPS National Aerospace Laboratory، توکیو، ژاپن
۱۹۹۶ Hitachi SR۲۲۰۱/۱۰۲۴ ۲۲۰٫۴ GFLOPS دانشگاه توکیو، ژاپن
Hitachi/تسوکوبا، ایباراکی CP-PACS/۲۰۴۸ ۳۶۸٫۲ GFLOPS Center for Computational Physics، دانشگاه تسوکوبا، تسوکوبا، ایباراکی، ژاپن
۱۹۹۷ اینتل ASCI Red/۹۱۵۲ ۱٫۳۳۸ TFLOPS آزمایشگاه ملی سندیا، نیومکزیکو، USA
۱۹۹۹ اینتل ASCI Red/۹۶۳۲ ۲٫۳۷۹۶ TFLOPS
۲۰۰۰ IBM ASCI White ۷٫۲۲۶ TFLOPS آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۲۰۰۲ NEC Earth Simulator ۳۵٫۸۶ TFLOPS Earth Simulator Center، یوکوهاما-shi، ژاپن
۲۰۰۴ IBM Blue Gene/L ۷۰٫۷۲ TFLOPS U.S. Department of Energy/IBM، USA
۲۰۰۵ ۱۳۶٫۸ TFLOPS U.S. Department of Energy/U.S. National Nuclear Security Administration،
آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، کالیفرنیا، USA
۲۸۰٫۶ TFLOPS
۲۰۰۷

شبیه‌سازان امیرکبیر مفتخر است که با نازل‌ترین قیمت‌ها، انواع خدمات تخصصی شبیه‌سازی و پردازشی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. از سوی دیگر سرعت بسیار بالای سیستم‌های این شرکت، اجاره انواع مختلف سیستم‌های رایانه‌ای و ابر رایانه‌ای، سیستم‌های رایانش ابری، سرورهای محاسباتی و پردازش مجازی و… تنها بخشی از خدمات این شرکت است.

همچنین شما می‌توانید از خدمات پس از فروش شبیه‌سازان امیرکبیر استفاده کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل و یا ایجاد هر نمونه سوالی، می‌توانید با پشتیبانی این شرکت در ارتباط باشید.

نتیجه‌گیری

قدرت و سرعت ابر رایانه‌های به ‌قدری بالا بوده که انجام محاسبات و پردازش اطلاعاتی که امکان انجام آن با سیستم‌های معمولی وجود ندارد را در کسری از ثانیه انجام خواهد داد. از این‌رو شرکت‌ها و سازمان‌های بسیار زیادی که نیازمند انجام چنین پردازش‌هایی هستند، به استفاده و اجاره ابر رایانه روی می‌آورند. شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه کرایه انواع ابر رایانه‌ها بوده که آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

 

لیست ابر رایانه ها جهان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه فردوسی مشهد 

مرکز ابررایانه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شریف 

مرکز ابر رایانه دانشگاه حکیم سبزواری 

مرکز ابر رایانه دانشگاه اراک 

مرکز ابررایانه دانشگاه کردستان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه کاشان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه قم 

مرکز ابر رایانه دانشگاه صنعتی شاهرود 

مرکز ابررایانه دانشگاه صنعتی اصفهان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شیراز 

مرکز ابر رایانه دانشگاه شهید چمران اهواز 

مرکز ابررایانه دانشگاه سمنان 

مرکز ابر رایانه دانشگاه بین المللی امام خمینی 

مرکز ابر رایانه دانشگاه ارومیه 

مرکز ابر رایانه دانشگاه علم و صنعت 

مرکز ابر رایانه دانشگاه تهران 

درباره مرکز داده چه می‌دانید 

کامپیوتر مجازی چیست

hpc چیست 

پردازش ابری 

رایانش ابری 

مزایا و معایب پردازش موازی 

سرور محاسباتی چیست 

سیستم های موازی – هوش شبیه سازی 

پردازش موازی

مزایای برتر رایانش ابری 

قدرتمندترین ابر رایانه های جهان 

پردازش موازی 

محاسبات موازی 

سرور محاسباتی چیست

لیست ابر رایانه های ایران

فناوری ابر رایانه چیست 

سرعت پردازنده چگونه محاسبه می شود 

سرعت پردازنده چیست و چرا اهمیت دارد 

سیستم موازی چیست 

hpc چیست 

انواع ابر کامپیوترها 

نکاتی برای خرید سرور محاسباتی

قیمت خرید ابر کامپیوتر 

ابر رایانه چیست

اجاره سوپر کامپیوتر 

اجاره کامپیوتر قوی 

اجاره سیستم پردازش موازی 

اجاره یک ابر کامپیوتر

رایانش سریع چیست؟

چه-کامپیوتری برای پایتون مناسب است

پردازش موازی در پایتون python 

مزایا و معایب پردازش موازی

پردازش سریع

انواع ابر رایانه ها

کاربرد پردازش موازی 

خرید ابر رایانه

قیمت یک ابر رایانه

اجاره سرور HPC 

پردازش سریع 

کلاستر 

سوپرکامپیوتر

پردازش فوق سریع 

سرور پردازش موازی چیست 

آزمایشگاه پردازش موازی

اجاره کامپیوتر- ارزان 

رایانش ابری

پردازش فوق سریع 

ابر رایانه 

درباره اجاره سرور محسباتی چه باید بدانیم؟

تعرفه رایانش ابری

آزمایشگاه محاسباتی

سیستم مورد نیاز شبیه سازی

پردازش موازی ارزان

حداقل سیستم مورد نیاز برای گوسین 

سیستم مورد نیاز برای لمپس lamps 

پردازش موازی در متلب 

حداقل سیستم مورد نیاز برای شبیه سازی FEM 

حداقل سیستم مورد نیاز برای comsol کامسول

سیستم مورد نیاز برای انسیس ansys

پردازش موازی در متلب 

کامپیوتر قوی برای نرم افزار اباکوس abaqus ✔️

پردازش موازی و پایگاه های داده موازی 

خرید کامپیوتر قوی 

محاسبات موازی 

سیستم پردازش سنگین و تأخیر کم در شبکه‌های حسگر بی‌سیم 

اجاره سرور محاسباتی 

اجاره سیستم کامپیوتری 

اجاره کامپیوترهای قدرتمند محاسباتی

اجاره کامپیوتر در تهران 

کلاستر کامپیوتری 

آشنایی با کامپیوتر محاسباتی قوی 

کامپیوتر محاسباتی قدرتمند 

روش آسان‌سازی پردازش داده با استفاده از عملیات محاسبات سنگین 

تدوینی به‌صرفه‌تر با اجاره کامپیوتر تدوین 

بررسی تأثیر رم در سرعت رندر 

 معرفی 6 کارت گرافیک برتر برای رندر 

تعرفه اجاره سیستم‌های تخصصی مهندسی و پردازش سریع GPU 

همه چیز در مورد سیستم ‌های پردازش گرافیکی و اجاره آنها