شبیه سازان امیرکبیر

انجام پروژه کتیا CATIA

انجام پروژه کتیا – انجام پروژه CATIA – انجام پروژه با نرم افزار کتیا



اگه دنبال جایی میگردین که پروژه‌های کاری و دانشجویی نرم‌افزار کتیا خودتون رو بدون دغدغه و با قیمتی مناسب بهش بسپارید، به جای درستی اومدید!

در اینجا می‌توانید پروژه نرم‌افزار کتیا خود را به ما بسپارید و خیالتان از بابت همه چیز راحت باشه.

جهت مشاوره و انجام پروژه‌های خود با نرم‌افزار کتیا، می‌توانید درخواست خود را به کمک آیکون سبز رنگ تماس واتساپ در قسمت پایین صفحه ارسال نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، در زمان کوتاهی قیمت و زمان انجام پروژه به شما اطلاع داده شود.

چرا شبیه‌سازان امیرکبیر؟

این مجموعه به همکاری مرکز فناوری دانشگاه امیرکبیر در دانشگاه امیرکبیر مشغول به فعالیت می‌باشد.  هسته‌ی فناوری این مجموعه به کمک تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر فعالیت می‌نماید. بهترین قیمت‌ها و متخصصان در زمینه‌ی شبیه سازی کتیا CATIA را می‌توانید از این مجموعه درخواست نمایید. در صورت درخواست انجام پروژه و یا درخواست اجاره‌ی کامپیوتر سرور محاسباتی قدرتمند، به آدرس ذیل واقع در دانشگاه با هماهنگی قبلی حضور بهم رسانید و یا با شماره‌ی ذیل تماس حاصل فرمایید



هشدار 

بعضی از سایت‌ها با نام جعلی دانشگاه‌های معتبر همانند دانشگاه شریف، اقدام به اخذ پروژه می‌نمایند ولی پروژه‌ای تحویل نمی‌دهند و پول مالباختگان را به یغما می‌برند. جهت جلوگیری از این امر بهتر است پول خود را تنها به سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر که مکان مشخصی دارند واگذار نمایید. در این راستا لازم به ذکر است که شبیه‌سازان امیرکبیر در دانشگاه امیرکبیر مستقر است و درخواست‌کنندگان می‌توانند به صورت حضوری و با هماهنگی قبلی جهت سفارش پروژه حضور بهم رسانند.

شبیه سازان دانشگاه امیرکبیر

آدرس: تهران خیابان ولیعصر(ع)،دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی مکانیک، طبقه منفی یک،  مرکز نوآوری، گروه شبیه‌سازان امیرکبیر

تلفن 02188769296

پیامک 09022113687

Shabihsazanak@gmail.com



نرم افزار CATIA (/ kəˈtiːə / ، مخفف برنامه کاربردی تعاملی سه بعدی به کمک رایانه) یک مجموعه نرم افزاری چند پلتفرمی برای طراحی به کمک رایانه (CAD) ، ساخت به کمک رایانه (CAM) ، مهندسی رایانه (CAE) است. ، PLM و 3D ، توسط شرکت فرانسوی Dassault Systèmes ساخته شده است.

CATIA در سال 1977 توسط سازنده هواپیماهای فرانسوی AVIONS MARCEL DASSAULT ، در آن زمان مشتری از نرم افزار CADAM  به منظور توسعه هواپیمای جنگنده میراژ شروع به کار کرد. بعداً توسط هوافضا ، خودروسازی ، کشتی سازی و سایر صنایع تصویب شد.

در ابتدا با نام CATI (Conception Assée tridimensionnelle interactive – فرانسوی برای طراحی سه بعدی به کمک تعاملی) ، در سال 1981 هنگامی که Dassault یک شرکت فرعی برای توسعه و فروش نرم افزار ایجاد کرد و به توافق نامه توزیع غیر انحصاری با IBM تغییر نام داد ، تغییر نام داد.

در سال 1984 ، شرکت بوئینگ CATIA V2 را به عنوان اصلی ترین ابزار CAD 3D خود انتخاب کرد و به بزرگترین مشتری خود تبدیل شد.

در سال 1988 ، CATIA V3 از رایانه های اصلی به یونیکس منتقل شد.

در سال 1990 ، General Dynamics Electric Boat Corp CATIA را به عنوان ابزار اصلی CAD 3D خود برای طراحی زیردریایی کلاس ویرجینیا در ایالات متحده انتخاب کرد . همچنین ، لاکهید از سال 1978 سیستم CADAM خود را از طریق کانال IBM در سراسر جهان به فروش می رساند.

در سال 1992 ، CADAM از IBM خریداری شد ، و سال بعد CATIA CADAM V4 منتشر شد.

در سال 1996 ، از یک تا چهار سیستم عامل یونیکس از جمله IBM AIX ، Silicon Graphics IRIX ، Sun Microsystems SunOS و Hewlett-Packard HP-UX منتقل شد.

در سال 1998 ، V5 منتشر شد و نسخه کاملاً بازنویسی شده CATIA با پشتیبانی از UNIX ، Windows NT و Windows XP (از سال 2001) بود.

در سالهای قبل از سال 2000 ، مشکلات ناشی از ناسازگاری بین نسخه های CATIA (نسخه 4 و نسخه 5) به دلیل سالها تأخیر در تولید ایرباس A380 منجر به 6.1B دلار در هزینه های اضافی شد.

در سال 2008 ، Dassault Systèmes CATIA V6 را منتشر کرد.  در حالی که سرور می تواند بر روی مایکروسافت ویندوز ، لینوکس یا AIX اجرا شود ، پشتیبانی مشتری برای هر سیستم عامل غیر از Microsoft Windows کاهش یافته است.

در نوامبر 2010 ، Dassault Systèmes CATIA V6R2011x را منتشر کرد ، آخرین نسخه از پلت فرم PLM2.0 ، در حالی که همچنان به پشتیبانی و بهبود نرم افزار CATIA V5 خود ادامه می داد.

در ژوئن سال 2011 ، Dassault Systèmes V6 R2012 را راه اندازی کرد.

در سال 2012 ، Dassault Systèmes V6 2013x را راه اندازی کرد.

در سال 2014 ، Dassault Systèmes راه اندازی 3DEXPERIENCE Platform R2014x و CATIA on the Cloud ، یک نسخه ابری از نرم افزار خود است.

در سال 2018 ، Dassault Systèmes راه اندازی 3DExperience Marketaces برای اتصال کاربران CATIA ، با تولید کنندگان ، سازندگان قطعات استاندارد و مهندسین.

در سال 2019 ، 3DExperience Marketplaces یک افزونه در Catia را راه اندازی کرد تا مستقیماً تولید کنندگان را با طراحان متصل کند.

CATIA که معمولاً به عنوان یک مجموعه نرم افزاری مدیریت چرخه چرخه محصول 3D (3D Cycle Product) نامیده می شود ، چندین مرحله از توسعه محصول (CAx) شامل مفهوم سازی ، طراحی (CAD) ، مهندسی (CAE) و ساخت (CAM) را پشتیبانی می کند. CATIA مهندسی مشارکتی را در سراسر رشته های اطراف پلتفرم 3DEXPERIENCE خود ، از جمله طراحی سطحی و شکل ، طراحی سیستم های الکتریکی ، سیال و الکترونیکی ، مهندسی مکانیک و مهندسی سیستم تسهیل می کند.

CATIA طراحی سیستم های الکترونیکی ، الکتریکی و توزیع شده مانند سیستم های سیال و HVAC را تسهیل می کند ، تمام راه تولید اسناد برای ساخت.

مهندسی مکانیک
CATIA ایجاد قطعات سه بعدی ، از طرح های 2 بعدی ، روکش فلزی ، کامپوزیت ها ، قطعات قالب بندی شده ، جعلی یا ابزار کاری را تا تعریف مجموعه های مکانیکی امکان پذیر می کند. این نرم افزار فن آوری های پیشرفته برای مکانیکی مکانیکی و BIW را ارائه می دهد. این ابزار ابزاری برای تکمیل تعریف محصول ، از جمله تحمل عملکردی و همچنین تعریف سینماتیک ارائه می دهد. CATIA طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی را برای طراحی ابزار ، برای ابزارهای عمومی و قالب و قالب فراهم می کند. در مورد مهندسی هوافضا ، یک ماژول اضافی به نام طراحی ورقهای هوافضا به کاربر پیشنهاد می دهد که قابلیت های طراحی ورق های تولیدی و طراحی سطح مولد را ترکیب کند.

طرح
CATIA برای ایجاد ، تغییر ، و اعتبارسنجی اشکال خلاقانه و نوآورانه از طراحی صنعتی تا سطح کلاس A با فناوری های سطح بین المللی ICEM ، راه حل [طراحی حروف بزرگ] را برای شکل دادن به طراحی ، یک ظاهر طراحی شده ، گردش کار و تجسم ارائه می دهد. CATIA مراحل مختلفی از طراحی محصول را از ابتدا و یا از طرح های دو بعدی (طرح) پشتیبانی می کند.

مهندسی سیستم ها
راه حل مهندسی سیستم های CATIA [زنگ کلمات] یک پلت فرم توسعه مهندسی سیستم های باز و توسعه منحصر به فرد را ارائه می دهد که به طور کامل یکپارچه سازی مدل سازی ، شبیه سازی ، تأیید و پشتیبانی از فرآیند تجارت را مورد نیاز برای تولید محصولات پیچیده-سایبر-فیزیکی قرار می دهد. این سازمانها را قادر می سازد تا درخواست ها را برای تغییرات ارزیابی كنند یا محصولات جدید یا انواع سیستم را با استفاده از یك روش مهندسی سیستم های مبتنی بر عملكرد واحد توسعه دهند. راه حل [buzzword] به نیازهای مبتنی بر مهندسی سیستم مبتنی بر مدل (MBSE) کاربران در حال توسعه محصولات و سیستم های هوشمند امروزی می پردازد و عناصر زیر را شامل می شود: مهندسی مورد نیاز ، مدل سازی معماری سیستم ها ، مدل سازی و شبیه سازی رفتار سیستم ، مدیریت پیکربندی و قابلیت ردیابی چرخه حیات ، اتومبیل توسعه سیستم ها (سازنده AUTOSAR) و توسعه سیستم های اتوماسیون صنعتی (ControlBuild).

CATIA با استفاده از زبان Modelica باز در هر دو مدل سازی رفتار پویا CATIA و Dymola ، به سرعت مدل سازی و شبیه سازی رفتار سیستم های پیچیده ای را انجام می دهد که دارای چندین رشته مهندسی هستند. CATIA و Dymola از طریق در دسترس بودن تعدادی از کتابخانه های Modelica خاص صنعت و دامنه که به کاربر امکان می دهد مدل و شبیه سازی طیف گسترده ای از سیستم های پیچیده – اعم از پویایی وسیله نقلیه اتومبیل گرفته تا پویایی پرواز هواپیما را گسترش دهد. سیستم های برقی
CATIA v5 یک راه حل [اصطلاحات مهم] را برای فرموله کردن طراحی و ساخت سیستم های الکتریکی که شامل پروسه کامل از طراحی مفهومی تا ساخت است ، ارائه می دهد. این قابلیت ها شامل ضبط الزامات ، تعریف شماتیک الکتریکی ، مسیریابی سه بعدی تعاملی هر دو سیم و راه حل های کابل صنعتی از طریق تولید اسناد ساخت دقیق از جمله تابلوهای فرم است.

سیستم های سیال
CATIA v5 یک راه حل را برای تسهیل در طراحی و ساخت سیستم های مسیریابی از جمله لوله ، لوله کشی ، گرمایش ، تهویه و تهویه هوا (HVAC) ارائه می دهد. قابلیت ها شامل ضبط الزامات ، نمودارهای 2D برای تعریف سیستم های هیدرولیک ، پنوماتیک و HVAC و همچنین نمودار لوله کشی و ابزار دقیق (P&ID) است. قابلیت های قدرتمندی فراهم شده است که این نمودارهای 2D را قادر می سازد برای هدایت مسیریابی سه بعدی تعاملی و قرار دادن اجزای سیستم ، در چارچوب طرح دیجیتالی محصول یا کارخانه فرآیند کامل ، از طریق تحویل اطلاعات تولیدی از جمله گزارش و لوله کشی نقشه های ایزومتریک

Dassault Systèmes ابزارهایی را برای تبدیل فایلهای داده CATIA V4 فراهم می کند تا در دسترس CATIA V5 و CATIA V6 باشد. با این حال ، موارد نشان می دهد که می تواند در تبدیل داده ها از CATIA V4 به V5 یا اختلاف در هسته هندسی بین CATIA V4 و CATIA V5 و یا با روش های مدل سازی استفاده شده توسط کاربران نهایی وجود داشته باشد. با استفاده از تمیز کردن مناسب قبل از تبدیل ، انتخاب گزینه های مناسب تبدیل و فعالیت های تمیز کردن پس از تبدیل ، می توان درصد تلفات را به حداقل رساند.

تبدیل از CATIA نسخه 4 به نسخه 5 مشکلات ساخت و ساز را برای هواپیماهای ایرباس A380 ایجاد کرد. این مشکلات منجر به 6.1B دلار هزینه اضافی به دلیل سالها تاخیر در پروژه شد که سیم کشی هواپیما برای برقراری اتصالات خیلی کوتاه بود.

انتقال از V5 به V6 تسهیل می شود زیرا آنها هسته ی هندسی مشابهی را به اشتراک می گذارند. مترجمان پرونده شخص ثالث همچنین فایلهای CATIA را بین نسخه ها به روز می کنند.

1 پاسخ
  1. آرمان افتخارنیاکانی
    آرمان افتخارنیاکانی گفته:

    با تشکر از بچه های دانشگاه امیرکبیر که چنین بستری را فراهم کردند.
    موفق و سربلند باشید…

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *