پردازش ابری

محاسبات ابری چیست؟

Rate this post

محاسبات ابری به ارائه منابع و خدمات فناوری اطلاعات از طریق اینترنت اشاره دارد. که به جای ذخیره داده‌ها به صورت محلی در هارد درایوها یا اجرای برنامه‌ها روی رایانه‌ها و سرورهای مستقر در یک دفتر، محاسبات ابری فناوری را به “ابر” منتقل می‌کند. که به معنای استفاده از مراکز داده از راه دور که توسط ارائه دهندگان خدمات ابری مانند آمازون وب سرویس، مایکروسافت آژور، پلتفرم ابری گوگل و سایرین اداره می‌شوند است.مزایای اصلی محاسبات ابری چیست؟

انعطاف پذیری و مقیاس پذیری

از آنجا که خدمات ابری به صورت درخواستی از طریق اینترنت در دسترس هستند، کسب و کارها می‌توانند به سرعت منابع محاسباتی خود را بر اساس نیازهای فعلی افزایش یا کاهش دهند. نیازی به سرمایه‌گذاری اولیه در سخت‌افزار یا نرم‌افزار ندارید. و علاوه بر آن، سرورها و فضاهای ذخیره‌سازی می‌توانند به صورت فوری به اندازه‌ای که نیاز شما رشد می‌کند اضافه شوند.•

کاهش هزینه‌ها

راهکارهای ابری همچنین به نسبت نگهداری زیرساخت‌های IT محلی شما ارزان‌تر هستند. تنها هزینه مصرفی برای منابعی است که استفاده می‌کنید، بنابراین اگر نیازهای شما تغییر کند، هزینه شما نیز تغییر می‌کند. و برای سخت‌افزار، مراکز داده یا کارکنان IT هزینه سرمایه اولیه بزرگی وجود ندارد.•

به‌روزرسانی خودکار و کاهش نگهداری

خدمات ابری به صورت از راه دور توسط ارائه دهندگان ابری مدیریت می‌شوند، بنابراین نیاز به نگهداری حداقلی از سمت کسب و کارها وجود دارد. نرم‌افزارها و برنامه‌ها به صورت خودکار توسط ارائه دهندگان ابری به‌روزرسانی می‌شوند که نیاز به مداخله کاربر را کاهش می‌دهد.•

پردازش ابری

توانمندی بالا و مقاومت در برابر خطا

از آنجا که ارائه دهندگان ابری مراکز داده خود را با ردیابی کرده و استراتژی‌های بازیابی بلایای سازماندهی شده را دارند، راهکارهای ابری قابلیت دسترسی بالا و مقاومت قوی در برابر خطا دارند. که در نتیجه زمان عدم فعالیت و از دست دادن داده آنها به حداقل می‌رسد.

خدمات محاسبات ابری چه انواعی دارند؟

IaaS (زیرساخت به عنوان خدمت) منابع محاسباتی اساسی مانند سرورها، فضاهای ذخیره‌سازی و شبکه را بر اساس درخواست فراهم می‌کند.

PaaS (پلتفرم به عنوان خدمت) محیطی برای توسعه با ابزارها، رابط‌های برنامه‌نویسی و پایگاه‌داده‌ها برای ساخت برنامه‌ها فراهم می‌کند.

SaaS (نرم‌افزار به عنوان خدمت) دسترسی به نرم‌افزارهای تجاری مبتنی بر ابر را ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند از طریق مرورگر وب به آن دسترسی پیدا کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *