5/5 - (10 امتیاز)
متریال استودیو - Materials Studio

Materials Studio

Materials Studio

Materials Studio نرم افزار قدرتمند شبیه سازی مولکولی است.

شیمیدانان، محققان و دانشجویان شیمی می توانند از این برنامه برای مطالعه ساختارهای مولکولی مختلف و ساختارهای لایه ای شبیه سازی شده مانند پلیمرها (دندریمرها، آلیاژها، کوپلیمرها و هموپلیمرها)، نانولوله های کربنی، دستگاه های نانومکانیکی، ترکیبات مختلف آلی و معدنی و کریستال ها استفاده کنند.

می تواند تمام ساختارهای ذکر شده را در حالت های مولکولی مختلف برای اندازه گیری ساختار الکترونیکی و اندازه گیری ساختارهای ایستا و دینامیکی محقق کند.

این برنامه می تواند انواع شبیه سازی های محبوب و مهم از جمله شبیه سازی کوانتومی در موضوعاتی مانند یافتن ساختارهای ایده آل و حالت های گذار با استفاده از تکنیک های DFT و Fock را انجام دهد.

دینامیک مولکولی و مونت کارلو نیز می توانند برای شبیه سازی در سطح مولکولی استفاده شوند.

همچنین می توان از این نرم افزار برای انجام شبیه سازی DPD و شبیه سازی های دیگر مانند تعادل گاز-مایع و بخار-مایع استفاده کرد.

ویژگی مهم این نرم افزار ساختار ماژولار آن است. تمامی شبیه سازی های ذکر شده با ماژول های مختلف انجام شده است.

ماژول ها از سه قسمت نصب و پیکربندی، اجرا و تحلیل تشکیل شده اند که می توان از آن برای تهیه فایل خروجی شبیه سازی، اجرای شبیه سازی و در نهایت تجسم نتایج تحلیل آن استفاده کرد.

این برنامه به صورت گرافیکی طراحی شده است و شامل تمام ساختارهای مولکولی و تجزیه و تحلیل نهایی با گرافیک سه بعدی است که امکان درک بهتر ساختارها و تحلیل های ارائه شده را فراهم می کند.

این برنامه می تواند پیش بینی های مفیدی در مورد اثربخشی و رفتار مواد در ترکیبات شیمیایی انجام دهد.

دارای ابزارهای آماری قدرتمندی برای تجسم روابط مولکولی پیچیده است و پایگاه داده بزرگی در مورد موضوعات مختلف دارد که استفاده از ابزارهای اضافی را کاملا غیر ضروری می کند.

استفاده از این نرم افزار محاسبات دستی و کارهای تکراری را به حداقل می رساند و در نتیجه هزینه ها و ریسک های پروژه را در دراز مدت کاهش می دهد.

Materials Studio یک محیط شبیه‌سازی و مدل‌سازی جامع است که برای کمک به دانشمندان مواد و محققان شیمی در پیش‌بینی و درک خواص و رفتار مواد و روابط بین ساختارهای اتمی و مولکولی آنها طراحی شده است.

این نرم افزار با طیف وسیعی از مواد از جمله داروها، کاتالیزورها، پلیمرها، کامپوزیت ها، فلزات، آلیاژها، باتری ها، پیل های سوختی و غیره کار می کند.
Materials Studio شامل یک محیط کاربری گرافیکی است که در آن محققان می توانند مدل های مولکولی، مواد کریستالیزاسیون، سطوح، پلیمرها و ساختارهای میانی را تجسم و ایجاد کنند.

Materials Studio مجموعه ای جامع از روش های حل، از جمله روش های کمی، اتمی (یا “کلاسیک”)، در مقیاس متوسط ​​و آماری است که به محققان اجازه می دهد موادی را با اندازه ذرات و مقیاس های زمانی مختلف مطالعه کنند.

این نرم افزار همچنین شامل ابزارهایی برای ارزیابی ساختار بلوری و رشد است.

متریال استودیو - Materials Studio

ویژگی های اصلی Materials Studio:

  • کاهش هزینه ها و تکمیل پروژه سریعتر.
  • کارهای مدل سازی تکراری و خسته کننده را خودکار کنید.
  • کسب و تبادل دانش، روش ها و تجربیات افراد مختلف برای اجرای کار گروهی.
  • شبیه سازی ساختارهای مختلف مولکولی مانند پلیمرها (دندریمرها، آلیاژها، کوپلیمرها، هموپلیمرها)
  • شبیه سازی نانوساختارهای مختلف مانند نانولوله های کربنی و دستگاه های نانومکانیکی.
  • شبیه سازی انواع ترکیبات آلی و معدنی، کریستال ها.
  • شبیه سازی با ماژول های مختلف.
  • حل مسائل پیچیده

متریال استودیو - Materials Studio

کلمات کلیدی : متریال استودیو – Materials Studio ، دانلود متریال استودیو ، دانلود Materials Studio، نرم افزار Materials Studio، کاربرد Materials Studio، آموزش نرم افزار Materials Studio