5/5 - (10 امتیاز)
پایمول - PyMOL  

PyMOL

PyMOL

PyMOL نام نرم افزاری قدرتمند و تخصصی در زمینه دانش مولکولی است. در واقع نرم افزار پیش روی شما به عنوان یک ابزار کامل برای شبیه سازی اشیا و مدل سازی سه بعدی مولکولی استفاده می شود.

این نرم افزار به عنوان نرم افزار متن باز منتشر شده و از ویژگی های بسیار خوبی بهره می برد.

دانش شیمی کاملا کاربردی در واقع با کمک این نرم افزار می توانید شبیه سازی های مولکولی را به خوبی انجام دهید و آنها را به مدل های متحرک تبدیل کنید.

رابط نرم افزار PyMOL با نیازهای کاربر سازگار است. تمامی ابزارهای لازم برای مدل سازی ارائه شده است.

یکی از کاربردهای گسترده این نرم افزار برای بیوانفورماتیکان و مهندسان ژنتیک است که به مدل های محاسباتی سه بعدی دقیق نیاز دارند.

با کمک این نرم افزار می توانید ساختار مولکولی مورد نظر را در هر سطح از پیچیدگی به لطف ابزارهای این نرم افزار شبیه سازی کنید. این نرم افزار می تواند شبیه سازی ها را با دقت بسیار بالایی اجرا کند.

این نرم افزار می تواند برای اهداف علمی در طول کنفرانس ها استفاده شود.

می توانید هر قالبی را که ایجاد می کنید به فایل های پاورپوینت یا PDF به عنوان انیمیشن اضافه کنید. حتی دانشجویان شیمی نیز گاهی برای شبیه سازی مدل های محاسباتی خود به این نرم افزار نیاز دارند.

PyMOL یک برنامه شبیه سازی مولکولی گرافیکی است. برنامه های شبیه سازی مولکولی به ابزارهای ضروری در بسیاری از زمینه های علمی، از جمله شیمی محاسباتی و زیست شناسی ساختاری تبدیل شده اند.

آنها به ما این امکان را می دهند که ساختار مولکول هایی مانند پروتئین ها، اسیدهای نوکلئیک و مولکول های آلی کوچک را با سطحی از جزئیات و راهنمایی که در آزمایشگاه قابل دستیابی نیست، تجسم و تجزیه و تحلیل کنیم.

با استفاده از رایانه، می‌توانید هزاران ساختار پروتئینی را از وب‌سایت‌های تخصصی (به عنوان مثال، بانک داده‌های پروتئین (PDB)) دانلود کنید و از نرم‌افزار برای مشاهده آن‌ها، چرخش ساختار، زوم بر روی اتم‌های مورد نظر و محاسبه فاصله استفاده کنید.

این ابزارها می توانند به درک روابط بین ساختار و عملکرد مولکول ها کمک کنند و می توانند برای طراحی و بهبود داروها، مطالعه برهمکنش های پروتئینی و به طور کلی به دست آوردن توصیفی از پروتئین ها و خواص ساختاری اصلی آنها استفاده شوند.

نرم افزار تجسم مولکولی شامل عملکرد کلی است. بهبود درک ما از ساختار سه بعدی مولکول ها و در نتیجه شناسایی ویژگی های ساختاری که برای عملکرد سیستم مهم هستند.

نکته مهم دیگر امکان نظارت بر تکامل دینامیکی سیستم از طریق شبیه سازی دینامیک مولکولی (MD) است. در نهایت، آنها می توانند برای ایجاد تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا برای پست ها یا ارائه های شما مفید باشند.

Schrodinger PyMOL نام نرم افزاری جدید، قدرتمند و کاربردی برای شبیه سازی واقعی ساختارهای مولکولی است که در زمینه های مختلف علمی به شما کمک می کند تا محاسبات و شبیه سازی های مورد نیاز خود را در علوم شیمی و بیولوژیکی انجام دهید.

این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که ساختار مولکول های مختلف مانند پروتئین ها، اسیدهای آمینه و اجسام مولکولی کوچک را با دقت و جزئیات زیاد شبیه سازی کنید.

این نرم افزار یکی از بهترین ابزارهای موجود برای این کار است و بسیاری از شیمیدانان و زیست شناسان در آزمایشگاه های خود از آن استفاده می کنند.

امروزه با استفاده از کامپیوتر و اینترنت به راحتی می توانید هزاران ساختار پروتئینی را از وب سایت های مختلف دانلود کرده و از آنها برای شبیه سازی استفاده کنید.

این ابزار به شما این امکان را می دهد که روی ساختارهای مختلف زوم کنید و آنها را از زوایای مختلف بررسی کنید.

این برنامه به شما کمک می کند تا روابط بین ساختارها و عملکردهای مولکولی را درک کنید و از این روش برای توسعه و بهبود داروها استفاده کنید.

پایمول - PyMOL  

ویژگی های کلیدی Schrödinger PyMOL:

  • مناسب برای دانشجویان شیمی و زیست شناسی.
  • ذرات، جزئیات آنها و …
  • فرصتی برای توسعه و بهبود عملکرد داروها از طریق تحقیقات مولکولی.
  • طراحی شده توسط شیمیدانان برای مطالعه رفتار مولکولی با حداکثر دقت.
  • از یک محیط گرافیکی زیبا و آسان برای استفاده لذت ببرید.
  • شبیه سازی سه بعدی دقیق مدل های مولکولی
  • رابط کاربری مناسب برای مدل سازی آسان
  • از رندرینگ قدرتمند بهره ببرید و مدل خود را به یک مدل سه بعدی متحرک تبدیل کنید
  • امکان دریافت نتایج از مدل به صورت تصاویر ثابت یا متحرک.
  • از توزیع Anaconda Python برای استفاده از افزونه ها استفاده کنید.

پایمول - PyMOL  

کلمات کلیدی : پایمول – PyMOL   ، دانلود پایمول ، دانلود PyMOL   ، نرم افزار PyMOL   ، کاربرد PyMOL   ، آموزش نرم افزار PyMOL ، آموزش pymol، نرم افزار شرودینگر، نرم افزار زیست شناسی، اموزش نرم افزار کایمرا، اموزش نصب pymol، نرم افزار ساخت دارو