کرایه کامپیوتر

کرایه کامپیوتر: یک گزینه کم هزینه برای نیازهای کوتاه مدت

Rate this post


     برای افرادی که برای یک دوره‌ مشخص به کامپیوتر نیاز دارند، کرایه کامپیوتر، یک گزینه‌ی ارزان‌تر نسبت به خرید آن است. کرایه کامپیوتر به کاربران این امکان را می‌دهد تا از هزینه‌ی بالای پیش‌پرداخت برای سخت‌افزاری که فقط برای مدت معینی مورد نیاز است، صرف‌نظر کنند.

شکل1- امروزه دسترسی به کامپیوتر تقریباً همه جا ضروری شده است.

1. اصلاً چرا کرایه کامپیوتر؟

     کرایه برای کاربران با نیازهای کوتاه مدت، پول صرفه‌جویی می‌کند. بسیاری از شرکت‌های کرایه کامپیوتر برنامه‌های انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهند که از یک هفته تا یک سال متغیر است و به مدت استفاده از کامپیوتر وابسته است. هزینه‌ی کرایه به‌طور معمول برای همان دوره، به مراتب کمتر از قیمت یک رایانه نوست. پس از پایان کرایه، کامپیوترها به سادگی بازگشت داده می‌شوند. برای دانشجویانی که برای یک نیمسال به لپ‌تاپ نیاز دارند یا محققانی که برای یک پروژه کار می‌کنند، کرایه یک راه با هزینه کمتر است.

2. چه کسانی و با چه هدفی کامپیوتر کرایه می‌کنند؟


     انواع مختلفی از کامپیوتر برای هر هدف می‌توان کرایه کرد. دانشجوها می‌توانند لپ‌تاپ‌ها را کرایه کنند، در حالی که شرکت‌ها می‌توانند با کرایه کردن دسکتاپ‌های اضافی، تبلت‌ها یا ایستگاه‌های کاری (به انگلیسی Workstations)، دستگاه‌های موجود خود را تکمیل کنند. اغلب، کامپیوترهای کرایه‌ای با نرم‌افزارهای لازم نصب شده به دست افراد می‌رسند که در زمان و هزینه آنان صرفه‌جویی می‌کند.

شکل2- لپ‌تاپ، کامپیوتر مورد نیاز دانشجویان و محققان

3. کرایه کامپیوتر چگونه در تست تکنولوژی جدید نقش دارد؟

     کرایه به کاربران این امکان را می‌دهد تا تکنولوژی جدید را قبل از خرید تست کنند. شرکت‌ها می‌توانند مدل‌های کامپیوتری جدید را به مدت آزمایشی کرایه کنند تا عملکرد و ویژگی‌های آن‌ها را ارزیابی کنند. هر گونه مشکلی که در طول کرایه شناسایی می‌شود، به تصمیم نهایی خرید کمک می‌کند. کاربران با تجربه‌ی شخصی، قبل از انجام یک تصمیم گرانبها و بلندمدت، به دست می‌آیند.

4. با کرایه کامپیوتر، کاربر از چه مسئولیت‌هایی رهایی پیدا می‌کند؟

     کرایه مسئولیت را منتقل می‌کند. شرکت‌های کرایه همه‌ی هزینه تعمیرات، ارتقاء و نگهداری دستگاه‌ها را بر عهده دارند و کاربران را از این مسئولیت‌های بلندمدت آزاد می‌کنند. کامپیوترها در شرایط کاری تحویل داده می‌شوند و مشکلات توسط شرکت و نه کاربر حل می‌شوند.

5. نتیجه گیری

     به طور خلاصه، برای افرادی که به‌طور موقت به کامپیوتر نیاز دارند، کرایه یک گزینه‌ کم هزینه نسبت به خرید آن است. کرایه برای مدت معینی که نیاز واقعی وجود دارد، هزینه‌های اضافی خارج از آن مدت را حذف می‌کند. کرایه‌های انعطاف‌پذیر و کوتاه مدت، دسترسی به هر نوع کامپیوتر برای هدف مشخص را فراهم می‌کند و مسئولیت‌های بلندمدتی که با مالکیت همراه است را برطرف می‌کند. زمانی که سخت‌افزار فقط برای یک دوره‌ی مشخص لازم می‌باشد، کرایه کامپیوتر یک انتخاب مناسب است. شما می‌توانید برای کرایه کامپیوتر از خدمات شرکت شبیه‌سازان امیرکبیر بهره مند شوید.

مطالب مرتبط:

اجاره کامپيوتر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *