محاسبات سنگین hpc

سیستم های محاسبات سنگین hpc و انجام پردازش ها در کسری از ثانیه

Rate this post

آشنایی با سیستم های محاسبات سنگین hpc

محاسبات سنگین یا High performance computing که به اختصار hpc گفته می شود، فناوری جدید پردازش داده های چند بعدی است. در فناوری محاسبات سنگین hpc، ریز پردازنده های قدرتمند خوشه ای به صورت موازی پردازش کرده و یک کار را کامل می کنند. این مجموعه در پردازش داده های چند بعدی بسیار عظیم و حل مسائل پیچیده با سرعت بسیار بالا، مورد استفاده قرار می گیرند.

سیستم های hpc حدود یک میلیون برابر سریعتر از کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ کار کرده و پردازش می کنند. سیستم های  محاسبات سنگین hpc در جایی که سرعت، اطمینان و دقت در کنار کارایی بالا حرف اول را می زند، کاربرد دارند. الگوریتم های سنگین و پیچیده، معماری کامپیوتر، برنامه های و اپلیکیشن های کاربردی و تخصصی به همراه حسگرهای هوشمند و پیشرفته در این سیستم ها گرد هم آمده و یک مجموعه عظیم را تشکیل می دهند.

ضرورت وجود سیستم هایی با محاسبات سنگین

سیستم های محاسبات سنگین hpc با داشتن قابلیت های چشمگیر، راه رسیدن به پیشرفت ها و نتایج علمی را برای مهندسان، دانشمندان و محققان به خوبی باز کرده اند. داشتن مشخصه های منحصر به فرد زیر در این دستگاه ها، وجود آنها را برای پیشرفت علم و انجام محاسبات سنگین و پیچیده به یک ضرورت تبدیل ساخته است.

  • سرعت خیره کننده : انجام محاسبات عظیم، الگوریتم ها و معادلات پیچیده و پیشرفته به کمک سیستم های محاسبات سنگین hpc، در کسری از ثانیه به انجام خواهند رسید. با وجود این فناوری نیاز به صرف هفته ها یا ماه ها زمان برای انجام چنین محاسباتی نخواهد بود.
  • صرفه جویی در هزینه ها: انجام سریعتر محاسبات سنگین، عملی و اجرایی شدن پروژه ها را با سرعت بیشتری همراه خواهد ساخت. این امر سبب کاهش هزینه های اولیه و صرف زمان کمتر برای انجام این محاسبات می شود.
  • انجام تست های غیر فیزیکی دقیق: بسیاری از پروژه ها و برنامه های کاربردی، پیش از بهره برداری، به شواهد و تست های فیزیکی نیاز دارند. به کمک مجموعه سیستم های محاسبات سریع و انجام شبیه سازی های مجازی دقیق در آنها، این کار با دقت و سرعت بیشتر، هزینه، خطا و تلفات کمتری به انجام خواهد رسید.
محاسبات سنگین hpc

سیستم های محاسبات سنگین hpc

مطالب مرتبط:

مرکز محاسبات سنگین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *