حداقل سیستم مورد نیاز برای پایتون

حداقل سیستم مورد نیاز برای پایتون

Rate this post

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی محبوب و بسیار قوی است که در ساخت سایت، برنامه‌های شبکه و برنامه‌های کاربردی جاوا اسکریپت کمک شایانی می‌کند. البته مانند هر برنامه دیگری، حداقل مشخصات سخت‌افزاری برای اجرای پایتون وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پردازنده

مهم‌ترین قطعه‌ای که برای اجرای پایتون نیاز دارید یک پردازنده مناسب است. پردازنده‌های قدیمی‌تر با سرعت پایین‌تر اجرای پایتون و برنامه‌های نوشته شده با آن را به تأخیر می‌اندازند. بنابراین پردازنده‌ای با سرعت بیش‌از 2 گیگاهرتز و چند هسته‌ای توصیه می‌شود.

حافظه رم

حداقل 4 گیگابایت حافظه رم یا بیش‌تر برای اجرای پایتون الزامی است. هر چه حافظه رم بیش‌تر باشد، پایتون و برنامه‌های آن بهتر عمل خواهند کرد. 4 الی 8 گیگابایت رم برای اجرای برنامه‌های پایتون عادی مناسب است. بنابراین مطمئن شوید که رایانه شما این مقدار حافظه رم دارد.

فضای ذخیره‌سازی

حداقل 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای نصب پایتون و برنامه‌های مورد نیاز آن لازم است. برای ایجاد سیستم‌عامل مجازی پایتون نیز، فضای بیش‌تری نیاز دارید.

نمایشگر

برای اجرای خوب پایتون و ساخت برنامه‌های آن به نمایشگر با وضوح بالا نیاز است. البته نمایشگرهای با وضوح پایین‌تر هم کار می‌کنند ولی تجربه کاربری خوبی نخواهند داشت.

حداقل سیستم مورد نیاز برای پایتون

جمع بندی

به طور کلی یک رایانه قابل حمل یا دسکتاپ معمولی با مشخصاتی که ذکر شد می‌تواند برای کار با پایتون و توسعه برنامه‌های آن مناسب باشد. البته برای پروژه‌های بزرگ‌تر و پردازش‌های سنگین‌تر، سیستم‌های با مشخصات بالاتر توصیه می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *