شبیه سازان امیرکبیر

انجام پروژه مایکروسافت وردواید تلسکوپ Microsoft WorldWide Telescope

انجام پروژه مایکروسافت وردواید تلسکوپ – انجام پروژه Microsoft WorldWide Telescope – انجام مدل سازی با نرم افزار Microsoft WorldWide Telescope –  انجام پروژه با نرم افزار مایکروسافت وردواید تلسکوپ – انجام مدل سازی با نرم افزار مایکروسافت وردواید تلسکوپ – انجام پروژه با نرم افزار Microsoft WorldWide Telescope


اگه دنبال جایی میگردین که پروژه‌های کاری و دانشجویی نرم افزار Microsoft WorldWide Telescope خودتون رو بدون دغدغه و با قیمتی مناسب بهش بسپارید، جای درستی اومدید!

در اینجا می توانید پروژه نرم افزار Microsoft WorldWide Telescope خود را به ما بسپارید و خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد.

جهت مشاوره و انجام پروژه‌های شبیه‌سازی با نرم افزار Microsoft WorldWide Telescope  می‌توانید درخواست انجام پروژه‌های Microsoft WorldWide Telescope خود را به کمک آیکون سبز رنگ تماس واتساپ در کنار پایین صفحه  ارسال نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، در زمان کوتاهی قیمت و زمان انجام پروژه به شما اطلاع داده شود.

انجام پروژه مایکروسافت وردواید تلسکوپ Microsoft WorldWide Telescope

چرا شبیه سازان امیرکبیر

این مجموعه به همکاری مرکز فناوری دانشگاه امیرکبیر در دانشگاه امیرکبیر مشغول به فعالیت می باشد.  هسته فناوری این مجموعه به کمک تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر فعالیت می نماید. بهترین قیمت ها و متخصصان در زمینه شبیه سازی مایکروسافت وردواید تلسکوپ Microsoft WorldWide Telescope را می توانید از این مجموعه درخواست نمایید. در صورت درخواست انجام پروژه و یا درخواست اجاره کامپیوتر سرور محاسباتی قدرتمند   به آدرس ذیل واقع در دانشگاه با هماهنگی قبلی حضور بهم رسانید و یا اینکه با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید



هشدار 

تعدادی از سایت ها با نام جعلی دانشگاه های معتبر همانند دانشگاه شریف،  اقدام به اخذ پروژه می نمایند و پروژه ای تحویل نمی دهند و پول افراد را به یغما می برند.  جهت جلوگیری از این امر، بهتر است پول خود را تنها به سازمان ها و شرکت های معتبر که مکان مشخصی دارند، واگذار نمایید. در این راستا لازم به ذکر است که شبیه سازان امیرکبیر در دانشگاه امیرکبیر مستقر است و درخواست کنندگان می توانند با هماهنگی قبلی، به صورت حضوری جهت سفارش پروژه حضور بهم رسانند.

شبیه سازان دانشگاه امیرکبیر

    آدرس: تهران خیابان ولیعصر(ع)،دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی مکانیک، طبقه منفی یک،  مرکز نوآوری، گروه شبیه‌سازان امیرکبیر

    تلفن 02188769296

    پیامک 09022113687

    Shabihsazanak@gmail.com



    WorldWide Telescope (WWT) مجموعه ای متن باز از برنامه ها ، داده ها و سرویس های ابری است ، که در ابتدا توسط Microsoft Research ایجاد شده اما اکنون یک پروژه منبع باز است که در GitHub میزبانی می شود.  بنیاد NET دارای حق چاپ است و این پروژه توسط انجمن نجوم آمریکا اداره می شود و با کمک های مالی بنیاد مور و بنیاد ملی علوم پشتیبانی می شود. WWT داده های نجومی ، زمینی و سیاره ای را نمایش می دهد که امکان پیمایش بصری را در جهان 3 بعدی (3D) فراهم می کند. کاربران می توانند با متحرک سازی و بزرگنمایی آسمان حرکت کنند ، یا جهان سه بعدی را از سطح زمین تا گذشته پس زمینه مایکروویو کیهانی (CMB) کاوش کنند ، تصاویر بصری و داده های علمی (مقالات دانشگاهی و غیره) را در مورد آن منطقه مشاهده کنند و اشیا in موجود در آن داده ها از صدها منبع مختلف داده سرپرستی می شوند ، اما ماهیت داده های باز آنها به کاربران اجازه می دهد تا داده های شخص ثالثی را که مطابق با قالب پشتیبانی شده از WWT است کشف کنند. با منبع غنی تصاویر چند طیفی تمام آسمان ، می توان آسمان را در طول موج های مختلف نور مشاهده کرد.  این نرم افزار از فناوری Visual Experience Engine مایکروسافت برای عملکرد استفاده می کند. همچنین می توان از WWT برای تجسم مجموعه داده های دلخواه یا انتزاعی و داده های سری زمانی استفاده کرد.

    WWT کاملاً رایگان است و در حال حاضر در دو نسخه ارائه می شود: یک برنامه بومی که تحت Microsoft Windows اجرا می شود  (این نسخه می تواند از قابلیت های ویژه کارت گرافیک رایانه برای ارائه حداکثر نیم میلیون نقطه داده استفاده کند) و یک سرویس گیرنده وب مبتنی بر HTML5 و WebGL.  سرویس گیرنده وب از طراحی پاسخگو استفاده می کند که به مردم امکان می دهد از آن در تلفن های هوشمند و دسک تاپ استفاده کنند. برنامه دسک تاپ ویندوز یک سیستم با کارایی بالا است که از یک دسک تاپ تا یک سیاره بزرگ گنبد کامل چند کانال بزرگ مقیاس می گیرد.

    پروژه WWT در سال 2002 ، در تحقیقات مایکروسافت و دانشگاه جان هاپکینز آغاز شد. جیم گری ، محقق پایگاه داده ، پایگاه داده ماهواره ای تصاویر زمین (Terraserver) را ایجاد کرده بود و می خواست تکنیکی مشابه را برای سازماندهی بسیاری از پایگاه های اطلاعاتی نجومی مختلف آسمان به کار گیرد.  WWT در کنفرانس TED در مونتری ، کالیفرنیا در فوریه 2008 اعلام شد. از سال 2016 ، WWT حداقل توسط 10 میلیون کاربر فعال بارگیری شده است. “

    از فوریه 2012 ، برنامه های کاربردی علوم زمین WWT به نمایش گذاشته شده و توسط وب سایت همکاری جامعه Layerscape ، که توسط Microsoft Research نیز ایجاد شده است ، پشتیبانی می شوند. از آنجا که WWT به Open Source Layerscape رفته است ، جوامع به برنامه WWT آورده شده و به سادگی “جوامع” را دوباره مارک می کنند.

    حالت ها
    تلسکوپ WorldWide دارای شش حالت اصلی است. اینها Sky ، Earth ، Planets ، Panoramas ، Solar System و Sandbox هستند.

    زمین
    حالت Earth به کاربران امکان می دهد یک مدل سه بعدی از زمین ، شبیه به NASA World Wind ، Microsoft Virtual Earth و Google Earth را مشاهده کنند. حالت Earth دارای یک مجموعه داده پیش فرض با تقریباً پوشش جهانی و وضوح تا زیر متر در مراکز پرجمعیت است. برخلاف بیشتر بینندگان زمین ، تلسکوپ WorldWide از بسیاری از پیش بینی های مختلف نقشه از جمله Mercator ، Equirectangular و Tessellated Octahedral Adaptive Subdivision Transform (TOAST) پشتیبانی می کند. همچنین لایه های نقشه ای برای تصاویر فصلی ، شبانه ، خیابان ها ، ترکیبی و علمی گرا با اندازه گیری تصویری با وضوح متوسط ​​(MODIS) وجود دارد. از مدیر لایه جدید می توان برای افزودن تجسم داده ها در زمین یا سایر سیارات استفاده کرد.

    سیارات
    حالت سیارات در حال حاضر به کاربران امکان می دهد مدل های سه بعدی از هشت جرم آسمانی را مشاهده کنند: زهره ، مریخ ، مشتری ، قمرهای گالیله مشتری و ماه سیاره خودمان. همچنین به کاربران امکان می دهد مجموعه ای از Mandelbrot را مشاهده کنند.

    آسمان
    حالت Sky ویژگی اصلی نرم افزار است. به کاربران امکان می دهد تصاویر با کیفیت بالا از فضای خارج از منزل را با تصاویر بسیاری از تلسکوپ های فضایی و زمینی مشاهده کنند. هر تصویر در موقعیت واقعی خود در آسمان نشان داده می شود. بیش از 200 تصویر در آسمان کامل در باندهای طیفی از رادیو تا اشعه گاما وجود دارد همچنین هزاران تصویر مطالعه فردی از اجرام مختلف نجومی از تلسکوپ های فضایی مانند تلسکوپ فضایی هابل ، تلسکوپ فضایی اسپیتزر در مادون قرمز ، چاندرا X وجود دارد رصدخانه -ray ، COBE ، WMAP ، ROSAT ، IRAS ، GALEX و همچنین بسیاری دیگر از تلسکوپ های فضایی و زمینی.  حالت آسمان همچنین خورشید ، ماه ، سیارات و قمرهای آنها را در موقعیت فعلی نشان می دهد.

    کاربران می توانند داده های تصویری خود را از پرونده های FITS اضافه کنند یا می توانند آنها را به فرمت های تصویری استاندارد مانند JPEG ، PNG ، TIFF تبدیل کنند. این تصاویر را می توان با فراداده بصری نجومی (AVM) قالب بندی کرد.

    پانوراما
    حالت پانوراما به کاربران امکان می دهد چندین پانوراما را از مریخ نوردهای رباتیک از راه دور مشاهده کنند: Curiosity (مریخ نورد) ، Mars Exploration Rovers و همچنین از فضانوردان برنامه Apollo.

    کاربران می توانند پانوراماهای خود را که توسط پانوراماهای گیگاپیکسلی ایجاد شده اند ، مانند آنهایی که برای HDView. ،  یا دوربین های کروی تک عکس ، مانند Ricoh Theta ایجاد شده اند.

    منظومه شمسی

    این حالت اجرام اصلی منظومه شمسی را از خورشید تا پلوتو و اقمار مشتری ، مدار تمام قمرهای منظومه شمسی ، همه 550000+ سیاره کوچک را نشان می دهد که همه با مقیاس ، موقعیت و فاز صحیح خود قرار گرفته اند. کاربر می تواند از نظر زمان با نرخ های مختلف به جلو و عقب برود ، یا زمان و تاریخی را تایپ کند که موقعیت سیارات را برای آن مشاهده کند و می تواند مکان مشاهده را انتخاب کند. این برنامه می تواند منظومه شمسی را از هر مکانی در هر زمان و بین 1 تا 4000 پس از میلاد نشان دهد. با استفاده از این ابزار ، کاربر می تواند یک کسوف (به عنوان مثال خورشید گرفتگی کامل 2017) ، پنهان کاری ، یا هم ترازی نجومی و پیش نمایش مکان بهترین مکان برای مشاهده یک رویداد آینده را مشاهده کند.  در این حالت می توان از منظومه شمسی ، از طریق کهکشان راه شیری بزرگنمایی کرد و در کیهان بزرگ کرد و دید فرضی از کل جهان شناخته شده را دید. سایر اجسام ، فضاپیماها و فریم های مرجع مداری را می توان در حالت سیستم خورشیدی با استفاده از مدیر لایه اضافه و تجسم کرد.

    کاربران می توانند از Minor Planet Center برای مدار اجرام جزئی در منظومه شمسی ، مانند موارد دیگر ، سeryال کنند

    جعبه شنی

    حالت Sandbox به کاربران امکان می دهد تا مدل های سه بعدی دلخواه (قالب های OBJ یا 3DS) را در یک جهان خالی مشاهده کنند. به عنوان مثال ، این برای کشف اشیا 3D سه بعدی مانند داده های مولکولی مفید است.

    محتوای کاربر محلی
    تلسکوپ WorldWide به عنوان یک محیط تحقیقاتی حرفه ای طراحی شده است و به همین ترتیب مشاهده داده های کاربر را تسهیل می کند. تقریباً همه انواع داده ها و تجسم در تلسکوپ WorldWide با استفاده از داده های کاربر ارائه شده به صورت محلی یا از طریق شبکه قابل اجرا هستند. هر یک از حالت های مشاهده در بالا به کاربر اجازه می دهد تا تصاویر و نمودارهای مستطیلی ، چشم ماهی یا گنبدی را به صورت سطح سیاره ، تصاویر آسمان یا پانوراما مشاهده و بارگیری کند. تصاویر با متادیتای تجسم نجوم (AVM) را می توان بارگیری و در مکان خود در آسمان ثبت کرد. تصاویر بدون AVM را می توان در آسمان نشان داد اما کاربر باید تصاویر را در آسمان با حرکت ، مقیاس گذاری و چرخش تصاویر تا زمانی که الگوهای ستاره تراز شوند ، تراز کند. پس از تراز شدن تصاویر ، می توان آنها را در مجموعه ها ذخیره کرد تا بعداً مشاهده و به اشتراک بگذارند. از مدیر لایه می توان برای افزودن بردار یا داده های تصویر به سطح سیاره یا در مدار استفاده کرد.

    مدیر لایه
    مدیر لایه که در نسخه Aphelion معرفی شده است ، مدیریت فریم های مرجع نسبی را اجازه می دهد تا داده ها و تصاویر را در زمین ، سیارات ، ماه ها ، آسمان یا هر جای دیگر جهان قرار دهد. داده ها را می توان از روی پرونده ها بارگیری کرد ، به طور مستقیم با Microsoft Excel پیوند داد و یا از برنامه های دیگر جایگذاری کرد. لایه ها از نقاط سه بعدی و نمایش متنی معروف هندسه (WKT) ، پرونده های شکل ، مدل های سه بعدی ، عناصر مداری ، لایه های تصویر و موارد دیگر پشتیبانی می کنند. داده های سری زمانی را می توان مشاهده کرد تا رویدادهای روان و متحرک را با گذشت زمان مشاهده کنید. فریم های مرجع می توانند حاوی اطلاعات مداری باشند که به مدل های سه بعدی یا داده های دیگر اجازه می دهد با گذشت زمان در مکان صحیح خود رسم شوند.

    برای نجوم آماتور استفاده کنید
    این برنامه امکان انتخاب تلسکوپ و دوربین را فراهم می کند و می تواند میدان دید را در برابر آسمان پیش نمایش کند. با استفاده از ASCOM کاربر می تواند یک تلسکوپ کنترل شده توسط کامپیوتر یا یک دستگاه اشاره گر نجومی مانند MySky Meade را بهم متصل کند و سپس آن را کنترل یا دنبال کند. انتخاب زیاد اشیا catalog کاتالوگ و تصاویر 1 قوس ثانیه در هر پیکسل به عکاس نجومی اجازه می دهد تا با استفاده از نشانگر چند تراشه FOV یک عکس را انتخاب و برنامه ریزی کند و یک ستاره راهنمای مناسب پیدا کند.

    تورها
    تلسکوپ WorldWide شامل یک محیط نویسنده چندرسانه ای است که به کاربران یا مربیان اجازه می دهد تورهایی را با یک الگوی ساده مبتنی بر اسلاید ایجاد کنند. این اسلایدها می توانند موقعیت دوربین شروع و پایان داشته باشند که امکان ایجاد اثرات سوختگی آسان را فراهم می کند. تصاویر ، اشیا و متن می توانند به اسلایدها اضافه شوند و تورها می توانند دارای موسیقی پس زمینه و صدای صوتی با کنترل میزان صدا جداگانه باشند. از مدیر لایه می توان به همراه یک تور برای انتشار تجسم داده های کاربر با حاشیه نویسی و انیمیشن استفاده کرد. یکی از تورهای ارائه شده توسط یک پسر شش ساله انجام شد ، در حالی که تورهای دیگر توسط فیزیکدانان نجومی مانند دکتر Alyssa A. Goodman از مرکز اخترفیزیک هاروارد / اسمیتسونیان و دکتر Robert L. Hurt از Caltech / JPL انجام می شود. .

    جوامع
    جوامع راهی است که به سازمانها و جوامع اجازه می دهد تصاویر ، تورها ، کاتالوگها و مطالب تحقیقاتی خود را به رابط تلسکوپ جهانی در جهان اضافه کنند. این مفهوم مشابه اشتراک در یک خوراک RSS است به جز اینکه مطالب فوق داده های نجومی هستند.

    رصدخانه مجازی
    تلسکوپ WorldWide به منظور تجسم یک مشتری رصدخانه مجازی غنی طراحی شده است که توسط جیم گری برنده جایزه تورینگ و فیزیکدان فیزیک نجومی JHU و محقق اصلی رصدخانه مجازی ملی ایالات متحده ، الکس زالای در مقاله خود با عنوان “تلسکوپ جهانی” ساخته شده است.  برنامه جهانی تلسکوپ از استانداردهای IVOA برای همکاری با ارائه دهندگان داده استفاده می کند تا داده های تصویر ، جستجو و فهرست خود را ارائه دهد. به جای تمرکز همه داده ها در یک پایگاه داده ، تلسکوپ WorldWide داده های خود را از سراسر وب تهیه می کند و با قرار دادن منابع داده سازگار با VO در وب ، محتوای موجود رشد می کند.
    پشتیبانی کامل از سیاره زمین گنبد
    برنامه مشتری WorldWide Telescope Windows از طرح ویدئویی تک گنبدی تک و چند کاناله پشتیبانی می کند که به آن امکان می دهد سیستم های سیاره سیار دیجیتال کامل گنبد را تأمین کند. در حال حاضر در چندین سیاره سیاره کلاس جهانی نصب شده است که با سیستم سیاره سیاره کلید روشن کار می کند. همچنین می توان با استفاده از ابزارهای گنجانده شده برای کالیبراسیون ، ترازبندی و مخلوط کردن ، یک سیاره افکن مستقل ایجاد کرد. این امکان را می دهد تا با استفاده از پروژکتورهای DLP مصرف کننده ، با کسری از هزینه ، یک سیستم طرح ریزی با وضوح ، کارایی و عملکردی قابل مقایسه با راه حل های بالارده با کلید در دسترس ایجاد کنید. دانشگاه واشنگتن پیشگام این روش با UW Planetarium بود.  تلسکوپ WorldWide همچنین می تواند در حالت تک کانال از یک لپ تاپ با استفاده از گنبد آینه ای یا پروژکتور چشم ماهی برای نمایش در گنبدهای بادی و یا حتی در سیارات ارزان قیمت ساخته شده توسط کاربر که برنامه در وب سایت آنها موجود است ، استفاده شود.

    1 پاسخ
    1. آرمان افتخارنیاکانی
      آرمان افتخارنیاکانی گفته:

      با تشکر از بچه های دانشگاه امیرکبیر که چنین بستری را فراهم کردند.
      موفق و سربلند باشید…

      پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *