شبیه سازان امیرکبیر

انجام پروژه مایکروسافت ویژوال استودیو Microsoft Visual Studio

انجام پروژه مایکروسافت ویژوال استودیو – انجام پروژه Microsoft Visual Studio – انجام مدل سازی با نرم افزار Microsoft Visual Studio –  انجام پروژه با نرم افزار مایکروسافت ویژوال استودیو – انجام مدل سازی با نرم افزار مایکروسافت ویژوال استودیو – انجام پروژه با نرم افزار Microsoft Visual Studio


اگه دنبال جایی میگردین که پروژه‌های کاری و دانشجویی نرم افزار Microsoft Visual Studio خودتون رو بدون دغدغه و با قیمتی مناسب بهش بسپارید، جای درستی اومدید!

در اینجا می توانید پروژه نرم افزار Microsoft Visual Studio خود را به ما بسپارید و خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد.

جهت مشاوره و انجام پروژه‌های شبیه‌سازی با نرم افزار Microsoft Visual Studio  می‌توانید درخواست انجام پروژه‌های Microsoft Visual Studio خود را به کمک آیکون سبز رنگ تماس واتساپ در کنار پایین صفحه  ارسال نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، در زمان کوتاهی قیمت و زمان انجام پروژه به شما اطلاع داده شود.



چرا شبیه سازان امیرکبیر

این مجموعه به همکاری مرکز فناوری دانشگاه امیرکبیر در دانشگاه امیرکبیر مشغول به فعالیت می باشد.  هسته فناوری این مجموعه به کمک تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر فعالیت می نماید. بهترین قیمت ها و متخصصان در زمینه شبیه سازی مایکروسافت ویژوال استودیو Microsoft Visual Studio را می توانید از این مجموعه درخواست نمایید. در صورت درخواست انجام پروژه و یا درخواست اجاره کامپیوتر سرور محاسباتی قدرتمند   به آدرس ذیل واقع در دانشگاه با هماهنگی قبلی حضور بهم رسانید و یا اینکه با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید



هشدار 

تعدادی از سایت ها با نام جعلی دانشگاه های معتبر همانند دانشگاه شریف،  اقدام به اخذ پروژه می نمایند و پروژه ای تحویل نمی دهند و پول افراد را به یغما می برند.  جهت جلوگیری از این امر، بهتر است پول خود را تنها به سازمان ها و شرکت های معتبر که مکان مشخصی دارند، واگذار نمایید. در این راستا لازم به ذکر است که شبیه سازان امیرکبیر در دانشگاه امیرکبیر مستقر است و درخواست کنندگان می توانند با هماهنگی قبلی، به صورت حضوری جهت سفارش پروژه حضور بهم رسانند.

شبیه سازان دانشگاه امیرکبیر

برای سفارش پروژه‌ی خود، عدد 1 را به 100048000 پیامک کنید. 

Microsoft Visual Studio یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) از مایکروسافت است. این برنامه برای توسعه برنامه های رایانه ای و همچنین وب سایت ها ، برنامه های وب ، سرویس های وب و برنامه های تلفن همراه استفاده می شود. ویژوال استودیو از سیستم عامل های توسعه نرم افزار مایکروسافت مانند Windows API ، Windows Forms ، Windows Presentation Foundation ، Windows Store و Microsoft Silverlight استفاده می کند. هم می تواند کد بومی و هم کد مدیریت شده تولید کند.

ویژوال استودیو شامل یک ویرایشگر کد است که از IntelliSense completion (مولفه تکمیل کد) و همچنین بازسازی کد پشتیبانی می کند. خطایاب یکپارچه هم به عنوان اشکال ساز در سطح منبع و هم اشکال ساز در سطح ماشین کار می کند. سایر ابزارهای داخلی شامل پروفایل دهنده کد ، طراح برای ساخت برنامه های GUI ، طراح وب ، طراح کلاس و طراح طرح پایگاه داده است. این افزونه ها را می پذیرد که تقریباً در هر سطح عملکرد را گسترش می دهد – از جمله اضافه کردن پشتیبانی از سیستم های کنترل منبع (مانند Subversion و Git) و افزودن ابزارهای جدید مانند ویرایشگران و طراحان بصری برای زبانهای خاص دامنه یا ابزارهای دیگر برای سایر جنبه های توسعه نرم افزار چرخه عمر (مانند مشتری Azure DevOps: Team Explorer).

ویژوال استودیو از 36 زبان برنامه نویسی مختلف پشتیبانی می کند و به ویرایشگر کد و اشکال زدایی اجازه می دهد تقریباً از هر زبان برنامه نویسی پشتیبانی کند (به درجات مختلف) ، به شرط وجود سرویس خاص زبان. زبانهای داخلی شامل C ،  C ++ ، C ++ / CLI ، Visual Basic .NET ، C # ، F # ،  JavaScript ، TypeScript ، XML ، XSLT ، HTML و CSS است. پشتیبانی از زبانهای دیگر مانند پایتون ،  روبی ، Node.js و M از جمله از طریق پلاگین ها در دسترس است. جاوا (و J #) در گذشته پشتیبانی می شد.

ابتدایی ترین نسخه ویژوال استودیو ، نسخه Community ، به صورت رایگان در دسترس است. شعار نسخه ویژوال استودیو انجمن “IDE رایگان ، کاملاً ویژه برای دانشجویان ، توسعه دهندگان منبع باز و فردی” است.

نسخه Visual Studio که در حال حاضر پشتیبانی می شود 2019 است.

ویژوال استودیو از هیچ زبان برنامه نویسی ، راه حل یا ابزاری پشتیبانی نمی کند. در عوض ، به شما امکان اتصال قابلیت های رمزگذاری شده به عنوان VSPackage را می دهد. هنگام نصب ، این قابلیت به عنوان یک سرویس در دسترس است. IDE سه سرویس را ارائه می دهد: SVsSolution ، که توانایی شمارش پروژه ها و راه حل ها را فراهم می کند. SVsUIShell ، قابلیت پنجره سازی و رابط کاربر (از جمله برگه ها ، نوار ابزارها و پنجره های ابزار) را فراهم می کند. و SVsShell که با ثبت VSPackages سرو کار دارد. علاوه بر این ، IDE همچنین مسئول هماهنگی و امکان برقراری ارتباط بین خدمات است. همه ویراستاران ، طراحان ، انواع پروژه ها و سایر ابزارها به عنوان VSPackages اجرا می شوند. Visual Studio برای دسترسی به VSPackages از COM استفاده می کند. Visual Studio SDK همچنین شامل Managed Package Framework (MPF) است که مجموعه ای از بسته بندی های مدیریت شده در اطراف رابط های COM است که اجازه می دهد بسته ها به هر زبان سازگار با CLI نوشته شوند. با این حال ، MPF تمام قابلیت هایی را که توسط رابط های ویژوال استودیو COM در معرض دید قرار می گیرند ، ارائه نمی دهد. این سرویس ها می توانند برای ایجاد بسته های دیگر ، که قابلیت هایی را به Visual Studio IDE اضافه می کنند ، مصرف شوند.

پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی با استفاده از یک بسته VSP خاص به نام سرویس زبان اضافه می شود. یک سرویس زبان رابط های مختلفی را تعریف می کند که پیاده سازی VSPackage می تواند برای افزودن پشتیبانی از قابلیتهای مختلف پیاده سازی کند. کارکردهایی که می توانند از این طریق اضافه شوند شامل رنگ آمیزی نحو ، تکمیل دستور ، تطبیق مهاربند ، راهنمای ابزار اطلاعات پارامترها ، لیست اعضا و نشانگرهای خطا برای تدوین پس زمینه هستند. اگر رابط کاربری اجرا شود ، عملکرد برای این زبان در دسترس خواهد بود. خدمات زبان بر اساس هر زبان اجرا می شود. این پیاده سازی ها می توانند از کد تجزیه کننده یا کامپایلر برای زبان استفاده مجدد کنند. سرویس های زبان را می توان در کد محلی یا کد مدیریت شده پیاده سازی کرد. برای کد محلی ، می توان از رابط های COM محلی یا Babel Framework (بخشی از Visual Studio SDK) استفاده کرد. برای کد مدیریت شده ، MPF شامل بسته بندی هایی برای نوشتن خدمات زبان مدیریت شده است.

ویژوال استودیو شامل هیچگونه پشتیبانی از کنترل داخلی نیست اما دو روش جایگزین برای ادغام سیستم های کنترل منبع با IDE تعریف می کند.  Source Control VSPackage می تواند رابط کاربری سفارشی خود را ارائه دهد. در مقابل ، یک افزونه کنترل منبع با استفاده از MSSCCI (رابط کنترل کد منبع مایکروسافت) مجموعه ای از توابع را فراهم می کند که برای اجرای عملکردهای مختلف کنترل منبع ، با یک رابط کاربری استاندارد Visual Studio استفاده می شود. MSSCCI ابتدا برای ادغام Visual SourceSafe با Visual Studio 6.0 مورد استفاده قرار گرفت اما بعداً از طریق Visual Studio SDK باز شد. ویژوال استودیو .NET 2002 از MSSCCI 1.1 و ویژوال استودیو .NET 2003 از MSSCCI 1.2 استفاده کرده است. ویژوال استودیو 2005 ، 2008 و 2010 از MSSCCI نسخه 1.3 استفاده می کند که پشتیبانی از تغییر نام و حذف انتشار و همچنین باز ناهمگام را اضافه می کند.

ویژوال استودیو از اجرای چندین نمونه محیط (هر کدام مجموعه VSP Package خاص خود) را پشتیبانی می کند. نمونه ها از کندوهای رجیستری مختلفی استفاده می کنند (برای تعریف حالت MSDN از اصطلاح “کندوی رجیستری” به معنای استفاده شده در اینجا) برای ذخیره حالت پیکربندی خود و با AppId (شناسه برنامه) متفاوت می شوند. نمونه ها توسط .exe مخصوص AppId راه اندازی می شوند که AppId را انتخاب می کند ، کندوی ریشه را تنظیم می کند و IDE را راه اندازی می کند. بسته های VSP ثبت شده برای یک AppId با سایر بسته های VSP مربوط به آن AppId ادغام شده اند. نسخه های مختلف محصولات Visual Studio با استفاده از AppIds مختلف ایجاد می شود. محصولات نسخه ویژوال استودیو اکسپرس با AppIds خاص خود نصب می شوند ، اما محصولات استاندارد ، حرفه ای و تیم سوئیت از همان AppId استفاده می کنند. در نتیجه ، می توان نسخه های Express را همزمان با سایر نسخه ها نصب کرد ، برخلاف نسخه های دیگر که همان نصب را به روز می کنند. نسخه حرفه ای شامل مجموعه ای فوق العاده از VSPackages در نسخه استاندارد است و مجموعه تیمی شامل مجموعه فوق العاده VSPackages در هر دو نسخه دیگر است. سیستم AppId توسط Visual Studio Shell در Visual Studio 2008 استفاده شده است.

ویرایشگر کد
مانند هر IDE دیگر ، این یک ویرایشگر کد است که از برجسته سازی نحو و تکمیل کد با استفاده از IntelliSense برای متغیرها ، توابع ، روش ها ، حلقه ها و نمایش داده های LINQ پشتیبانی می کند.  هنگام توسعه وب سایت ها و برنامه های وب ، IntelliSense برای زبانهای گنجانده شده و همچنین برای XML ، Cascading Style Sheets و JavaScript پشتیبانی می شود.  پیشنهادهای تکمیل خودکار در نزدیکی نشانگر ویرایش ، در یک کادر لیست بدون حالت روی پنجره ویرایشگر کد ظاهر می شوند. در ویژوال استودیو 2008 به بعد می توان به طور موقت نیمه شفاف مشاهده کرد که کدی توسط آن مانع شده است.  ویرایشگر کد برای همه زبانهای پشتیبانی شده استفاده می شود.

ویرایشگر کد Visual Studio همچنین از تنظیم بوک مارک ها در کد برای پیمایش سریع پشتیبانی می کند. سایر کمک های ناوبری علاوه بر جستجوی متن عادی و جستجوی regex ، شامل بلوک های کد در حال فروپاشی و جستجوی افزایشی است.  ویرایشگر کد همچنین شامل یک کلیپ بورد چند ماده ای و یک لیست وظایف است.  ویرایشگر کد از قطعه کد پشتیبانی می کند ، که الگوهای ذخیره شده برای کد تکراری است و می تواند در کد وارد شود و برای پروژه در حال کار سفارشی شود. همچنین یک ابزار مدیریت برای قطعه کد در آن تعبیه شده است. این ابزارها به صورت پنجره های شناور ظاهر می شوند که می توانند به صورت خودکار پنهان شوند در صورت استفاده نکردن یا قرار گرفتن در کنار صفحه. ویرایشگر کد ویژوال استودیو همچنین از refactoring کد شامل تغییر ترتیب پارامترها ، تغییر نام متغیرها و متدها ، استخراج رابط ها و کپسوله سازی اعضای کلاس در داخل ویژگی ها ، از جمله.

ویژوال استودیو از تلفیق پس زمینه برخوردار است (همچنین تدوین تدریجی نامیده می شود).  همانطور که کد در حال نوشتن است ، Visual Studio برای تهیه بازخورد درباره اشتباهات نحوی و تلفیقی ، که با یک خط قرمز موج دار پرچم گذاری می شوند ، آن را در پس زمینه جمع می کند. هشدارها با زیرخط سبز مشخص می شوند. تدوین پس زمینه کد اجرایی ایجاد نمی کند ، زیرا به یک کامپایلر متفاوت از آنچه برای تولید کد اجرایی استفاده می شود ، نیاز دارد.  تدوین پس زمینه در ابتدا با Microsoft Visual Basic معرفی شد ، اما اکنون برای همه زبانهای موجود گسترش یافته است.

رفع اشکال

ویژوال استودیو شامل اشکال زدایی است که هم به عنوان اشکال زدایی در سطح منبع و هم به عنوان اشکال زدایی در سطح ماشین کار می کند. هم با کد مدیریت شده و هم با کد محلی کار می کند و می تواند برای اشکال زدایی از برنامه های نوشته شده به هر زبانی که توسط Visual Studio پشتیبانی می شود استفاده شود. علاوه بر این ، همچنین می تواند به فرایندهای در حال اجرا ، نظارت و اشکال زدایی آن فرآیندها متصل شود.  اگر کد منبع برای فرآیند در حال اجرا موجود باشد ، کد را همانطور که در حال اجرا است نمایش می دهد. اگر کد منبع در دسترس نباشد ، می تواند جداسازی قطعات را نشان دهد. خطایاب ویژوال استودیو همچنین می تواند حافظه را خالی کرده و بعداً برای اشکال زدایی بارگیری کند.  برنامه های چند رشته ای نیز پشتیبانی می شوند. اشکال زدایی را می توان پیکربندی کرد که وقتی برنامه ای خارج از محیط Visual Studio خراب می شود ، راه اندازی شود.

اشکال زدایی اجازه می دهد تا نقاط شکست (که اجازه می دهد اجرا به طور موقت در یک موقعیت خاص متوقف شود) و ساعت ها (که مقادیر متغیرها را با پیشرفت اجرا کنترل می کنند) فراهم می کند.  نقاط شکست می توانند مشروط باشند ، به این معنی که با برآورده شدن شرایط تحریک می شوند. کد را می توان فراتر برد ، به عنوان مثال ، هر بار یک خط (از کد منبع) را اجرا کنید.  یا می تواند برای رفع اشکال در داخل توابع قدم بگذارد ، یا از آن قدم بگذارد ، یعنی اجرای بدنه عملکرد برای بازرسی دستی در دسترس نیست. اشکال زدایی از ویرایش و ادامه پشتیبانی می کند ، به عنوان مثال ، این امکان را می دهد که کد در هنگام اشکال زدایی ویرایش شود. هنگام اشکال زدایی ، اگر نشانگر ماوس روی هر متغیری قرار بگیرد ، مقدار فعلی آن در یک نوار ابزار (“راهنمای ابزار داده”) نمایش داده می شود ، در صورت تمایل می توان آن را نیز اصلاح کرد. در هنگام کدگذاری ، خطایاب ویژوال استودیو اجازه می دهد تا توابع خاصی از پنجره ابزار فوری به صورت دستی فراخوانی شوند. پارامترهای روش در پنجره فوری ارائه می شوند.

طراح
Visual Studio شامل تعدادی از طراحان بصری برای کمک به توسعه برنامه ها است. این ابزارها عبارتند از:

Windows Forms Designer
از طراح Windows Forms برای ساخت برنامه های GUI با استفاده از Windows Forms استفاده می شود. چیدمان را می توان با قرار دادن کنترل ها در داخل ظروف دیگر یا قفل کردن آنها در کنار فرم ، کنترل کرد. کنترل هایی که داده ها را نمایش می دهند (مانند جعبه متن ، جعبه لیست و نمای شبکه) می توانند به منابع داده مانند پایگاه داده یا نمایش داده شوند. با کشیدن موارد از پنجره Data Sources روی سطح طراحی ، می توان کنترل های متصل به داده را ایجاد کرد.  UI با استفاده از یک مدل برنامه نویسی مبتنی بر رویداد با کد مرتبط می شود. طراح کد C # یا VB.NET را برای برنامه تولید می کند.
طراح WPF
طراح WPF با نام رمز Cider [34] با Visual Studio 2008 معرفی شد. مانند طراح Windows Forms از استعاره کشیدن و رها کردن پشتیبانی می کند. این برای نوشتن رابط های کاربر با هدف قرار دادن Windows Presentation Foundation استفاده می شود. این برنامه از تمام قابلیت های WPF از جمله اتصال داده و مدیریت طرح خودکار پشتیبانی می کند. کد XAML را برای UI تولید می کند. فایل XAML تولید شده با Microsoft Expression Design ، محصول طراحی گرا سازگار است. کد XAML با استفاده از مدل پشت کد با کد پیوند داده می شود.
طراح / توسعه وب
Visual Studio همچنین شامل یک ویرایشگر و طراح وب سایت است که با کشیدن و رها کردن ابزارک ها اجازه می دهد تا صفحات وب را تألیف کنید. برای توسعه برنامه های ASP.NET استفاده می شود و از HTML ، CSS و JavaScript پشتیبانی می کند. برای ایجاد ارتباط با کد ASP.NET از یک مدل پشت کد استفاده می کند. از Visual Studio 2008 به بعد ، موتور طرح بندی استفاده شده توسط طراح وب با Microsoft Expression Web به اشتراک گذاشته می شود. همچنین پشتیبانی از ASP.NET MVC از فناوری MVC به عنوان بارگیری جداگانه  و پروژه داده های پویا ASP.NET از مایکروسافت موجود است.
طراح کلاس
Class Designer برای نوشتن و ویرایش کلاسها (از جمله اعضای آن و دسترسی آنها) با استفاده از مدل سازی UML استفاده می شود. طراح کلاس می تواند رئوس مطالب کد C # و VB.NET را برای کلاسها و متدها ایجاد کند. همچنین می تواند نمودارهای کلاس را از کلاسهای دست نوشته ایجاد کند.
طراح داده
از طراح داده می توان برای ویرایش گرافیکی طرح های پایگاه داده ، از جمله جداول تایپ شده ، کلیدهای اصلی و خارجی و محدودیت ها استفاده کرد. همچنین می تواند برای طراحی نمایش داده ها از نمای گرافیکی استفاده شود.
طراح نقشه برداری
از Visual Studio 2008 به بعد ، طراح نقشه برداری توسط LINQ به SQL برای طراحی نگاشت بین طرح های پایگاه داده و کلاسهایی که داده ها را کپسول می کنند ، استفاده می شود. راه حل جدید از رویکرد ORM ، ADO.NET Entity Framework ، فناوری قدیمی را جایگزین و بهبود می بخشد.
ابزارهای دیگر
مرورگر برگه ها را باز کنید
مرورگر برگه های باز برای لیست کردن تمام برگه های باز و جابجایی بین آنها استفاده می شود. با استفاده از CTRL + TAB فراخوانی می شود.
ویرایشگر ویژگی ها
از ابزار Properties Editor برای ویرایش خصوصیات در پنجره GUI داخل Visual Studio استفاده می شود. این کلیه خصوصیات موجود (فقط خواندنی و قابل تنظیم) برای همه اشیا including از جمله کلاسها ، فرم ها ، صفحات وب و سایر موارد را لیست می کند.
مرورگر شی
مرورگر Object یک فضای نام و مرورگر کتابخانه کلاس برای Microsoft .NET است. می تواند برای مرور فضاهای نام (که به صورت سلسله مراتبی مرتب شده اند) در مجامع مدیریت شده مورد استفاده قرار گیرد. سلسله مراتب ممکن است سازمان را در سیستم فایل منعکس کند یا نباشد.
Solution Explorer
در اصطلاح Visual Studio ، راه حل مجموعه ای از فایلهای کد و منابع دیگری است که برای ساخت یک برنامه استفاده می شود. پرونده ها در یک راه حل به صورت سلسله مراتبی مرتب شده اند ، که ممکن است منعکس کننده سازمان در سیستم فایل نباشد. Solution Explorer برای مدیریت و مرور فایلها در یک راه حل استفاده می شود.
تیم اکسپلورر
Team Explorer برای ادغام قابلیت های Azure DevOps (Azure DevOps Services یا Azure DevOps Server) در IDE استفاده می شود. علاوه بر یکپارچه سازی کنترل نسخه ، امکان مشاهده و مدیریت موارد کار منفرد (از جمله داستان های کاربر ، اشکالات ، وظایف و سایر اسناد) را فراهم می کند. این به عنوان بخشی از نصب ویژوال استودیو گنجانده شده است و همچنین به صورت بارگیری مستقل نیز در دسترس است.
کاوشگر داده
Data Explorer برای مدیریت پایگاه داده در نمونه های Microsoft SQL Server استفاده می شود. این امکان ایجاد و تغییر جداول پایگاه داده (یا با صدور دستورات T-SQL یا با استفاده از طراح داده) را فراهم می کند. همچنین می تواند برای ایجاد نمایش داده ها و رویه های ذخیره شده مورد استفاده قرار گیرد ، که مورد دوم در T-SQL یا در کد مدیریت شده از طریق SQL CLR وجود دارد. پشتیبانی از اشکال زدایی و IntelliSense نیز در دسترس است.
سرور اکسپلورر
از ابزار Server Explorer برای مدیریت اتصالات پایگاه داده در رایانه قابل دسترسی استفاده می شود. همچنین برای مرور سرویس های Windows ، شمارنده های عملکرد ، Windows Event Log و صف های پیام و استفاده از آنها به عنوان منبع داده استفاده می شود.
نسخه جامعه Dotfuscator
ویژوال استودیو شامل یک نسخه “سبک” رایگان از Dotfuscator است
چارچوب تولید متن
Visual Studio شامل یک چارچوب تولید متن کامل به نام T4 است که Visual Studio را قادر می سازد تا فایلهای متنی را از الگوها یا در IDE یا از طریق کد تولید کند.
ASP.NET ابزار مدیریت وب سایت
ASP.NET Web Administration Tool Tool امکان پیکربندی وب سایتهای ASP.NET را فراهم می کند.
Visual Studio Tools for Office
Visual Studio Tools for Office یک SDK و یک افزونه برای Visual Studio است که شامل ابزارهایی برای توسعه مجموعه Microsoft Office است. قبلاً (برای ویژوال استودیو .NET 2003 و ویژوال استودیو 2005) این یک SKU جداگانه بود که فقط از زبان Visual C # و Visual Basic پشتیبانی می کرد یا در Team Suite گنجانده شده بود. با Visual Studio 2008 ، دیگر یک SKU جداگانه نیست بلکه با نسخه های حرفه ای و بالاتر ارائه می شود. هنگام استفاده از راه حل های VSTO ، یک زمان اجرا جداگانه مورد نیاز است.
قابلیت انبساط

ویژوال استودیو به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه های افزودنی را برای ویژوال استودیو بنویسند تا قابلیت های آن را گسترش دهند. این برنامه های افزودنی Visual Studio را “متصل” می کنند و عملکرد آن را گسترش می دهند. برنامه های افزودنی به صورت ماکرو ، افزودنی ها و بسته ها ارائه می شوند. ماکروها وظایف و عملکردهای تکراری را نشان می دهند که توسعه دهندگان می توانند برای ذخیره ، پخش و توزیع به صورت برنامه ریزی ضبط کنند. ماکروها نمی توانند دستورات جدید را پیاده سازی کنند یا پنجره های ابزار ایجاد کنند. آنها با استفاده از Visual Basic نوشته شده اند و وارد نشده اند.  افزودنیها دسترسی به مدل شی Visual Studio را فراهم می کنند و می توانند با ابزارهای IDE ارتباط برقرار کنند. از افزودنیها می توان برای پیاده سازی عملکردهای جدید استفاده کرد و می توان پنجره های ابزار جدید را اضافه کرد. افزونه ها از طریق COM به IDE متصل می شوند و می توانند به هر زبان سازگار با COM ایجاد شوند.  بسته ها با استفاده از Visual Studio SDK ایجاد می شوند و بالاترین سطح توسعه را ارائه می دهند. آنها می توانند طراحان و ابزارهای دیگر ایجاد کنند ، و همچنین سایر زبان های برنامه نویسی را با هم ادغام کنند. Visual Studio SDK API های مدیریت نشده و همچنین یک API مدیریت شده را برای انجام این کارها ارائه می دهد. با این حال ، API مدیریت شده به اندازه یک برنامه مدیریت نشده جامع نیست.  برنامه های افزودنی در نسخه های استاندارد (و نسخه های بالاتر) Visual Studio 2005 پشتیبانی می شوند. Express Edition ها از پسوندهای میزبانی پشتیبانی نمی کنند.

Visual Studio 2008 Visual Studio Shell را معرفی کرد که امکان توسعه نسخه سفارشی IDE را فراهم می کند. Visual Studio Shell مجموعه ای از VSP Packages را تعریف می کند که عملکرد مورد نیاز در هر IDE را فراهم می کند. علاوه بر این ، می توان بسته های دیگری را برای سفارشی سازی نصب اضافه کرد. حالت Isolated پوسته AppId جدیدی را در جایی که بسته ها نصب شده ایجاد می کند. این کارها با اجرایی متفاوت شروع می شود. این هدف برای توسعه محیط های توسعه سفارشی ، یا برای یک زبان خاص یا یک سناریو خاص است. حالت مجتمع بسته ها را در AppId نسخه های Professional / Standard / Team System نصب می کند ، بنابراین ابزارها در این نسخه ها ادغام می شوند.  Visual Studio Shell بصورت بارگیری رایگان در دسترس است.

پس از انتشار ویژوال استودیو 2008 ، مایکروسافت گالری ویژوال استودیو را ایجاد کرد. این به عنوان مکان اصلی ارسال اطلاعات مربوط به برنامه های افزودنی به Visual Studio است. توسعه دهندگان انجمن و همچنین توسعه دهندگان تجاری می توانند اطلاعات مربوط به برنامه های افزودنی خود را در Visual Studio .NET 2002 از طریق Visual Studio 2010 بارگذاری کنند. کاربران سایت می توانند برای ارزیابی کیفیت افزونه های ارسال شده ، برنامه های افزودنی را ارزیابی و بررسی کنند. یک پسوند در یک پرونده VSIX ذخیره می شود. به صورت داخلی یک فایل VSIX یک فایل ZIP است که شامل برخی از پرونده های XML و احتمالاً یک یا چند DLL است. یکی از مزایای اصلی این افزونه ها این است که نیازی به نصب حقوق Administrator ندارند. خوراک RSS برای اطلاع رسانی به کاربران در مورد به روزرسانی های سایت و ویژگی های برچسب گذاری نیز در نظر گرفته شده است.

Microsoft Visual C ++
Microsoft Visual C ++ اجرای جزئی مایکروسافت از کامپایلر C و اجرای کامل C ++ و سرویسهای زبانهای مرتبط و ابزارهای خاص برای ادغام با Visual Studio IDE است. این می تواند هم در حالت C و هم در حالت C ++ کامپایل شود. برای C ++ ، از نسخه 15.7 با C ++ 17 مطابقت دارد.  اجرای C ویژوال استودیو 2015 هنوز از استاندارد کامل پشتیبانی نمی کند. به طور خاص ، شماره سرآیند پیچیده شماره .h که در C99 معرفی شده پشتیبانی نمی شود.
ویژوال C ++ از مشخصات C ++ / CLI برای نوشتن کد مدیریت شده و همچنین کد حالت مخلوط (ترکیبی از کد بومی و مدیریت شده) پشتیبانی می کند. مایکروسافت ویژوال C ++ را برای توسعه در کد بومی یا کدی قرار می دهد که شامل اجزای بومی و همچنین مدیریت شده است. ++ ویژوال از COM و همچنین کتابخانه MFC پشتیبانی می کند. برای توسعه MFC ، مجموعه ای از جادوگران را برای ایجاد و سفارشی سازی کد دیگ بخار MFC و ایجاد برنامه های GUI با استفاده از MFC فراهم می کند. ویژوال C ++ همچنین می تواند از طراح فرم های Visual Studio برای طراحی UI به صورت گرافیکی استفاده کند. از Visual C ++ همچنین می توان با Windows API استفاده کرد. همچنین از استفاده از توابع ذاتی  پشتیبانی می کند ، توابع شناخته شده توسط خود کامپایلر و به عنوان کتابخانه اجرا نمی شوند. از توابع ذاتی برای نشان دادن مجموعه دستورالعمل های SSE پردازنده های مدرن استفاده می شود. ویژوال C ++ همچنین شامل مشخصات OpenMP (نسخه 2.0) است.
Microsoft Visual C #
Microsoft Visual C # ، اجرای زبان C # توسط مایکروسافت ، NET Framework را همراه با سرویس های زبانی که به شما اجازه می دهد Visual Studio IDE از پروژه های C # پشتیبانی کند ، هدف قرار می دهد. در حالی که سرویس های زبان بخشی از Visual Studio هستند ، کامپایلر بصورت جداگانه به عنوان بخشی از .NET Framework در دسترس است. کامپایلرهای Visual C # 2008 ، 2010 و 2012 به ترتیب از نسخه های 3.0 ، 4.0 و 5.0 مشخصات زبان C # پشتیبانی می کنند. ویژوال سی شارپ از طراح ویژوال استودیو کلاس ، طراح فرم ها و طراح داده از جمله دیگران پشتیبانی می کند.
Microsoft Visual Basic
Microsoft Visual Basic اجرای مایکروسافت از زبان VB.NET و ابزارهای مرتبط و خدمات زبان است. با Visual Studio .NET (2002) معرفی شد. مایکروسافت ویژوال بیسیک را برای توسعه سریع برنامه قرار داده است.  از ویژوال بیسیک می توان برای نوشتن برنامه های کنسول و همچنین برنامه های رابط کاربری گرافیکی استفاده کرد. همانند ویژوال سی شارپ ، ویژوال بیسیک همچنین از طراح ویژوال استودیو کلاس ، طراح فرم ها و طراح داده از جمله دیگر پشتیبانی می کند. مانند C # ، کامپایلر VB.NET نیز به عنوان بخشی از .NET Framework در دسترس است ، اما سرویس های زبانی که اجازه می دهند پروژه های VB.NET با Visual Studio ساخته شوند ، به عنوان بخشی از مورد دوم در دسترس هستند.
Microsoft Visual Web Developer
Microsoft Visual Web Developer برای ایجاد وب سایت ها ، برنامه های وب و خدمات وب با استفاده از ASP.NET استفاده می شود. از هر دو زبان C # یا VB.NET می توان استفاده کرد. Visual Web Developer می تواند از Visual Studio Web Designer برای طراحی گرافیکی طرح بندی صفحات وب استفاده کند.
Azure DevOps
Azure DevOps برای پروژه های توسعه نرم افزار مشترک در نظر گرفته شده است و کنترل نسخه ، برنامه ریزی و ردیابی کار ، جمع آوری داده ها و گزارش را فراهم می کند. این همچنین شامل Team Explorer است که در Visual Studio ادغام شده است. در 10 سپتامبر 2018 ، مایکروسافت اعلام کرد که نام تجاری Visual Studio Team Services (VSTS) به Azure DevOps Services و Team Foundation Server (TFS) به Azure DevOps Server تغییر نام داده است.
محصولات قبلی
ویژوال فاکس پرو
Visual FoxPro یک زبان برنامه نویسی شی گرا و رویه داده محور تولید شده توسط مایکروسافت است. این از FoxPro ناشی می شود (که در ابتدا با نام FoxBASE شناخته می شود) که از سال 1984 توسط Fox Software توسعه داده شد. Visual FoxPro کاملاً با موتور پایگاه داده رابطه ای خود ادغام شده است ، که قابلیت های xBase FoxPro را برای پشتیبانی از جستجوی SQL و دستکاری داده ها گسترش می دهد. Visual FoxPro یک زبان برنامه نویسی پویا و کامل  است که نیازی به استفاده از یک محیط برنامه نویسی برای اهداف عمومی اضافی ندارد. در سال 2007 ، Visual FoxPro پس از نسخه 9 Service Pack 2 متوقف شد. این برنامه تا سال 2015 پشتیبانی می شد.
Visual SourceSafe
Microsoft Visual SourceSafe یک بسته نرم افزاری کنترل منبع است که جهت پروژه های کوچک توسعه نرم افزار متمرکز شده است. پایگاه داده SourceSafe یک پایگاه داده پرونده سیستم فایل چند کاربره و چند پردازشی است که با استفاده از سیستم های ابتدایی پایگاه داده فایل سیستم Windows ، پشتیبانی قفل و اشتراک را ارائه می دهد. همه نسخه ها با استفاده از شبکه SMB (سرور پرونده) چند کاربره هستند.  با این حال ، با Visual SourceSafe 2005 ، حالت های دیگر سرویس دهنده-سرور ، Lan Booster و VSS Internet (که از HTTP / HTTPS استفاده می کردند) اضافه شدند. Visual SourceSafe 6.0 به عنوان یک محصول مستقل  در دسترس بود و در Visual Studio 6.0 و سایر محصولات مانند Office Developer Edition نیز وجود داشت. Visual SourceSafe 2005 به عنوان یک محصول مستقل در دسترس بود و همراه با 2005 Team Suite موجود بود. Azure DevOps جایگزین VSS به عنوان بستر پیشنهادی مایکروسافت برای کنترل منبع شده است.
Microsoft Visual J ++ / Microsoft Visual J #
Microsoft Visual J ++ اجرای مایکروسافت از زبان جاوا (با پسوندهای خاص مایکروسافت) و سرویس های زبان مرتبط بود. این امر در نتیجه دادخواستهای Sun Microsystems متوقف شد و این فناوری در Visual J # ، کامپایلر جاوا مایکروسافت برای .NET Framework بازیافت شد. J # با Visual Studio 2005 در دسترس بود (تا سال 2015 پشتیبانی می شود) اما در Visual Studio 2008 متوقف شد.
ویژوال InterDev
از Visual InterDev برای ایجاد برنامه های وب با استفاده از فناوری Microsoft Active Server Pages (ASP) استفاده شد. این از تکمیل کد پشتیبانی می کند و شامل ابزارهای مدیریت سرور پایگاه داده است. با Microsoft Visual Web Developer جایگزین شده است.

Microsoft Visual Studio در نسخه های زیر یا SKU موجود است:

انجمن
نسخه Community در 12 نوامبر 2014 به عنوان یک نسخه رایگان جدید با عملکردی مشابه Visual Studio Professional اعلام شد. قبل از این تاریخ ، تنها نسخه های رایگان ویژوال استودیو نسخه های Express محدود به ویژگی بودند. برخلاف انواع Express ، Visual Studio Community از چندین زبان پشتیبانی می کند و از پسوندها پشتیبانی می کند. توسعه دهندگان فردی محدودیتی در استفاده از نسخه Community ندارند. موارد زیر نیز استفاده نامحدود را مجاز می داند: مشارکت در پروژه های متن باز ، تحقیقات دانشگاهی ، در محیط یادگیری در کلاس و توسعه و آزمایش درایورهای دستگاه برای سیستم عامل ویندوز. همه استفاده های دیگر توسط یک سازمان بستگی به طبقه بندی شما به عنوان یک شرکت (بیش از 250 کارمند یا بیش از 1 میلیون دلار درآمد سالانه ، به ازای هر مایکروسافت) دارد. شرکت های غیر سازمانی ممکن است حداکثر 5 نسخه بدون محدودیت استفاده کنند ، کاربر شماره 6 و بالاتر نیاز به مجوز تجاری دارد. سازمانهای سازمانی برای استفاده خارج از موارد استثنا شده ، مجوز تجاری لازم دارند.  Visual Studio Community به سمت تک تک توسعه دهندگان و تیم های کوچک متمرکز شده است.

حرفه ای
از ویژوال استودیو 2010 ، نسخه حرفه ای نسخه ابتدایی تجاری ویژوال استودیو است. (قبلاً ، نسخه استاندارد با محدودیت بیشتر در دسترس بود.)  این یک IDE برای همه زبانهای توسعه پشتیبانی شده فراهم می کند. بسته به مجوز ، پشتیبانی از MSDN به عنوان ملزومات MSDN یا کتابخانه کامل MSDN در دسترس است. این از ویرایش XML و XSLT پشتیبانی می کند و می تواند بسته های استقرار ایجاد کند که فقط از ClickOnce و MSI استفاده می کنند. این شامل ابزارهایی مانند Server Explorer و ادغام با Microsoft SQL Server نیز می باشد. پشتیبانی از توسعه Windows Mobile در Visual Studio 2005 Standard گنجانده شده است ، اما با Visual Studio 2008 ، فقط در نسخه های حرفه ای و بالاتر در دسترس است. پشتیبانی از توسعه Windows Phone 7 در Visual Studio 2010 به همه نسخه ها اضافه شد. توسعه برای Windows Mobile دیگر در Visual Studio 2010 پشتیبانی نمی شود. جایگزین آن Windows Phone 7 نیست.

شرکت، پروژه
علاوه بر ویژگی های ارائه شده توسط نسخه Professional ، نسخه Enterprise مجموعه جدیدی از ابزار توسعه نرم افزار ، توسعه پایگاه داده ، همکاری ، معیارها ، معماری ، آزمایش و گزارش را ارائه می دهد.

اولین نسخه ویژوال استودیو ویژوال استودیو 97 بود.  قبل از آن ، Visual Basic ، Visual C ++ ، Visual FoxPro و Visual SourceSafe به عنوان محصولات جداگانه به فروش می رسیدند.

97
مایکروسافت برای اولین بار در سال 1997 ویژوال استودیو (با نام رمز بوستون ،  را برای شهری به همین نام منتشر کرد و بدین ترتیب نام رمزهای VS مربوط به مکانها را آغاز کرد)  ، برای اولین بار بسیاری از ابزارهای برنامه نویسی خود را با هم همراه کرد. Visual Studio 97 در دو نسخه منتشر شد: Visual Studio Professional و Visual Studio Enterprise ، نسخه حرفه ای دارای سه CD و سازمانی چهار CD. این شامل Visual J ++ 1.1 برای برنامه نویسی جاوا و Visual InterDev را برای ایجاد وب سایت های ایجاد شده به صورت پویا با استفاده از Active Server Pages معرفی کرد.  یک CD همراه وجود داشت که حاوی کتابخانه Microsoft Developer Network بود.

Visual Studio 97 اولین تلاش مایکروسافت در استفاده از همان محیط توسعه برای چندین زبان بود. Visual J ++ ، InterDev و کتابخانه MSDN همه از همان “محیط” با نام Developer Studio استفاده کرده بودند.

Visual Studio همچنین به عنوان یک بسته نرم افزاری همراه با IDE های جداگانه ای که برای Visual C ++ ، Visual Basic و Visual FoxPro استفاده می شود ، فروخته شد.

6.0 (1998)
نسخه بعدی ، نسخه 6.0 (با نام رمز Aspen ، پس از پیست اسکی در کلرادو) ،در ژوئن 1998 منتشر شد و آخرین نسخه ای است که بر روی سیستم عامل Windows 9x اجرا می شود.  هر نسخه از هر زبان در بخشی نیز به نسخه v6.0 رضایت داد ، از جمله Visual J ++ که نسخه v1.1 قبلی بود و Visual InterDev در نسخه اول. نسخه v6 مایکروسافت محیط اصلی چهار نسخه بعدی بود تا بتواند یک برنامه یکپارچه شبیه برنامه را برای برنامه نویسان فراهم کند. این امر مایکروسافت را بر آن داشت تا توسعه در بستر مستقل دات نت را توسعه دهد.

Visual Studio 6.0 آخرین نسخه ای بود که شامل Visual J ++ ،  بود که مایکروسافت آن را به عنوان بخشی از سازش با Sun Microsystems که مایکروسافت اینترنت اکسپلورر را مجبور به پشتیبانی از ماشین مجازی جاوا نمی کرد ، حذف کرد.

Visual Studio 6.0 در دو نسخه Professional و Enterprise ارائه شده است.  نسخه Enterprise شامل ویژگی های اضافی است که در نسخه حرفه ای یافت نمی شود ، از جمله:

برنامه عملکرد اکسپلورر
مدیر اتوماسیون
Microsoft Visual Modeler
مدیر اتصال RemAuto
تجزیه و تحلیل Visual Studio
Visual Studio همچنین به عنوان یک بسته نرم افزاری همراه با IDE های جداگانه ای که برای Visual C ++ ، Visual Basic و Visual FoxPro استفاده می شود ، فروخته شد.

.NET 2002
مایکروسافت Visual Studio .NET (VS.NET) را با نام رمز Rainier (برای کوه Rainier در واشنگتن) منتشر کرد ، [در صورت نیاز] در فوریه 2002 (نسخه بتا از طریق Microsoft Developer Network در سال 2001 منتشر شد). بزرگترین تغییر ، ایجاد یک محیط توسعه کد مدیریت شده با استفاده از .NET Framework بود. برنامه های توسعه یافته با استفاده از .NET به زبان ماشین کامپایل نمی شوند (مانند C ++ ، به عنوان مثال) بلکه در عوض به قالبی به نام Microsoft Intermediate Language (MSIL) یا Common Intermediate Language (CIL) می آیند. هنگامی که یک برنامه CIL اجرا می شود ، هنگام اجرای آن به زبان ماشین مناسب برای پلتفرمی که روی آن اجرا می شود ، کامپایل می شود ، در نتیجه کد را در چندین سیستم عامل قابل حمل می کند. برنامه های وارد شده به CIL فقط در سیستم عامل هایی که از زیرساخت زبان مشترک استفاده می کنند قابل اجرا هستند. اجرای برنامه های CIL در لینوکس یا Mac OS X با استفاده از پیاده سازی های دات نت غیر مایکروسافت مانند Mono و DotGNU امکان پذیر است.

این اولین نسخه از ویژوال استودیو بود که به یک سیستم عامل ویندوز مبتنی بر NT نیاز داشت. نصب کننده این نیاز را اعمال می کند.

Visual Studio .NET 2002 در چهار نسخه آکادمیک ، حرفه ای ، سازنده سازمانی و معماری سازمانی ارسال شد. مایکروسافت C # (سی شارپ) ، یک زبان برنامه نویسی جدید را معرفی کرد که دات نت را هدف قرار می دهد. همچنین جانشین Visual J ++ به نام Visual J # را معرفی کرد. برنامه های Visual J # از نحو زبان Java استفاده می کنند. با این حال ، بر خلاف برنامه های Visual J ++ ، برنامه های Visual J # فقط می توانند .NET Framework را هدف قرار دهند ، نه ماشین مجازی جاوا را که همه ابزارهای دیگر Java هدف قرار می دهند.

ویژوال بیسیک به شدت متناسب با چارچوب جدید تغییر کرد و نسخه جدید آن ویژوال بیسیک بود .NET. مایکروسافت همچنین برنامه های افزودنی را به ++ C اضافه کرد ، به نام Managed Extensions for C ++ ، بنابراین برنامه های NET می توانند در ++ C ایجاد شوند.

ویژوال استودیو .NET می تواند برنامه هایی با هدف قرار دادن ویندوز (با استفاده از بخش Windows Forms از .NET Framework) ، وب (با استفاده از ASP.NET و خدمات وب) و با یک دستگاه قابل حمل افزودنی (با استفاده از .NET Compact Framework) تولید کند. )

محیط Visual Studio .NET برای استفاده نسبی از NET بازنویسی شد. همه زبانها نسخه های Visual Studio هستند ، دارای رابط تمیزتر و انسجام بیشتری است. [نیاز به منبع] همچنین با پنجره های ابزاری که به طور خودکار هنگام استفاده پنهان می شوند ، قابل تنظیم تر است در حالی که Visual FoxPro 7 به عنوان بخشی از Visual Studio .NET 2002 شروع به کار کرد و نسخه اولیه بتا VS اجازه اشکال زدایی در DLL های مبتنی بر VFP را داشت ، قبل از انتشار برای دنبال کردن مسیر توسعه خود حذف شد. [نیازمند منبع]

شماره نسخه داخلی Visual Studio .NET 2002 نسخه 7.0 است. مایکروسافت Service Pack 1 را برای Visual Studio .NET 2002 در مارس 2005 منتشر کرد.

.NET 2003
در آوریل 2003 ، مایکروسافت نسخه ویژوال استودیو .NET را با نام Visual Studio .NET 2003 ، با نام رمز Everett (برای شهری به همین نام) معرفی کرد. [نیاز به ذکر منبع] این شامل یک نسخه برتر از .NET Framework ، نسخه 1.1 ، و اولین نسخه پشتیبانی از برنامه های در حال توسعه برای دستگاه های تلفن همراه ، با استفاده از ASP.NET یا .NET Compact Framework است. استانداردهای کامپایلر ویژوال C ++ به ویژه در زمینه تخصصی الگوی جزئی بهبود یافته است. Visual C ++ Toolkit 2003 نسخه ای از همان کامپایلر C ++ است که با Visual Studio .NET 2003 بدون IDE که مایکروسافت به صورت رایگان در دسترس قرار داده است ، ارسال شده است. از سال 2010 دیگر در دسترس نیست و Express Editions جایگزین آن شده است. شماره نسخه داخلی Visual Studio .NET 2003 نسخه 7.1 است در حالی که نسخه قالب فایل 8.0 است.

Visual Studio .NET 2003 در پنج نسخه آکادمیک ، استاندارد ، حرفه ای ، Enterprise Developer و Enterprise Architect ارسال شده است. نسخه Visual Studio .NET 2003 Enterprise Architect شامل پیاده سازی فناوری های مدل سازی Microsoft Visio 2002 ، از جمله ابزارهایی برای ایجاد بازنمایی های تصویری مبتنی بر زبان مدل سازی یکپارچه از معماری یک برنامه ، و یک مدل سازی نقش شی (ORM) و راه حل منطقی مدل سازی پایگاه داده است. . همچنین “الگوهای سازمانی” برای کمک به تیم های بزرگتر توسعه دهنده ، استاندارد کردن سبک های کدگذاری و اجرای سیاست های مربوط به استفاده از م componentلفه و تنظیمات ملک ، معرفی شد.

Service Pack 1 در 13 سپتامبر 2006 منتشر شد.

2005

Visual Studio 2005 با نام رمز Whidbey (اشاره ای به جزیره Whidbey در منطقه Puget Sound) ،  در اکتبر 2005 بصورت آنلاین منتشر شد و چند هفته بعد به فروشگاه های خرده فروشی راه یافت. مایکروسافت مانیتور “.NET” را از ویژوال استودیو 2005 (و همچنین هر محصول دیگری با نام دات نت به نام خود) حذف کرد ، اما هنوز هم در درجه اول .NET Framework را هدف قرار می دهد که به نسخه 2.0 ارتقا یافته است. این آخرین نسخه موجود برای ویندوز 2000 و همچنین آخرین نسخه ای است که می تواند ویندوز 98 ، ویندوز من و ویندوز NT 4.0 را برای برنامه های C ++ هدف قرار دهد.

شماره نسخه داخلی Visual Studio 2005 8.0 است در حالی که نسخه قالب فایل 9.0 است.  مایکروسافت Service Pack 1 را برای Visual Studio 2005 در 14 دسامبر 2006 منتشر کرد. یک به روزرسانی اضافی برای Service Pack 1 که با Windows Vista سازگاری دارد ، در 3 ژوئن 2007 در دسترس قرار گرفت.

ویژوال استودیو 2005 برای پشتیبانی از همه ویژگی های جدید ارائه شده در .NET Framework 2.0 ، از جمله محصولات عمومی و ASP.NET 2.0 ، به روز رسانی شد. ویژگی IntelliSense در Visual Studio برای محصولات عمومی ارتقا یافته و انواع پروژه های جدید برای پشتیبانی از خدمات وب ASP.NET اضافه شده است. ویژوال استودیو 2005 علاوه بر این پشتیبانی از یک پلت فرم جدید مبتنی بر وظیفه به نام Microsoft Build Engine (MSBuild) را که از قالب جدید پروژه پروژه مبتنی بر XML استفاده می کند ، معرفی می کند. Visual Studio 2005 همچنین شامل یک وب سرور محلی ، جدا از IIS است که می تواند برنامه های ASP.NET را هنگام توسعه و آزمایش میزبانی کند. همچنین از تمام پایگاه های SQL Server 2005 پشتیبانی می کند. طراحان پایگاه داده برای پشتیبانی از ADO.NET 2.0 که همراه با .NET Framework 2.0 است ، به روزرسانی شدند. C ++ همچنین با افزودن C ++ / CLI که قرار است جایگزین استفاده از C ++ مدیریت شود ، یک نسخه مشابه را به دست آورد.  از دیگر ویژگی های جدید Visual Studio 2005 می توان به “طراح استقرار” اشاره کرد که اجازه می دهد طرح های برنامه قبل از استقرار مورد تأیید قرار بگیرند ، یک محیط بهبود یافته برای انتشار وب هنگام ترکیب با ASP.NET 2.0 و آزمایش بار برای مشاهده عملکرد برنامه در انواع مختلف بارهای کاربر. با شروع نسخه 2005 ، Visual Studio همچنین پشتیبانی گسترده 64 بیتی را اضافه کرد. در حالی که محیط توسعه میزبان خود فقط به عنوان یک برنامه 32 بیتی در دسترس است ، Visual C ++ 2005 از کامپایل x86-64 (AMD64 و Intel 64) و همچنین IA-64 (ایتانیوم) پشتیبانی می کند.  Platform SDK شامل کامپایلرهای 64 بیتی و نسخه های 64 بیتی کتابخانه ها بود.

مایکروسافت همچنین ابزارهای ویژوال استودیو را برای برنامه ها به عنوان جانشین ویژوال بیسیک برای برنامه ها (VBA) و VSA (ویژوال استودیو برای برنامه ها) اعلام کرد. VSTA 1.0 همراه با Office 2007 برای تولید عرضه شد. این نسخه در Office 2007 گنجانده شده است و همچنین بخشی از Visual Studio 2005 SDK است. VSTA شامل یک IDE سفارشی ، مبتنی بر Visual Studio 2005 IDE و یک زمان اجرا است که می تواند در برنامه ها تعبیه شود تا ویژگی های آن را از طریق مدل شی NET نشان دهد. برنامه های Office 2007 همچنان با VBA ادغام می شوند ، به جز InfoPath 2007 که با VSTA ادغام می شود. نسخه 2.0 VSTA (مبتنی بر Visual Studio 2008) در آوریل 2008 منتشر شد.  با نسخه اول تفاوت فاحشی دارد ، از جمله ویژگی هایی مانند برنامه نویسی پویا و پشتیبانی از WPF ، WCF ، WF ، LINQ و .NET 3.5 Framework.

2008
Visual Studio 2008 ،  و Visual Studio Team Team 2008  با رمز رمز Orcas (اشاره ای به جزیره Orcas ، همچنین جزیره ای در منطقه Puget Sound ، مانند Whidbey برای نسخه قبلی 2005) ، برای مشترکین MSDN منتشر شد. در 19 نوامبر 2007 در کنار .NET Framework 3.5. کد منبع Visual Studio 2008 IDE تحت برخی از شرکای مایکروسافت و ISV تحت مجوز منبع مشترک در دسترس است.  مایکروسافت Service Pack 1 را برای Visual Studio 2008 در 11 آگوست 2008 منتشر کرد.  شماره نسخه داخلی Visual Studio 2008 نسخه 9.0 است در حالی که نسخه قالب فایل 10.0 است. Visual Studio 2008 آخرین نسخه پشتیبانی از هدف قرار دادن ویندوز 2000 برای برنامه های C ++ است.

ویژوال استودیو 2008 بر توسعه ویندوز ویستا ، سیستم آفیس 2007 و برنامه های وب متمرکز است. برای طراحی بصری ، یک طراح بصری جدید Windows Presentation Foundation و یک ویرایشگر HTML / CSS جدید تحت تأثیر Microsoft Expression Web گنجانده شده است. J # گنجانده نشده است. Visual Studio 2008 به NET 3.5 Framework نیاز دارد و به طور پیش فرض مجموعه های کامپایل شده را برای اجرا در .NET Framework 3.5 پیکربندی می کند ، اما همچنین از چندین هدف گیری پشتیبانی می کند که به شما اجازه می دهد توسعه دهندگان کدام نسخه از NET Framework را انتخاب کنند (از 2.0 ، 3.0 ، 3.5 ، Silverlight CoreCLR یا .NET Compact Framework) مجموعه کار می کند. Visual Studio 2008 همچنین شامل ابزارهای جدید تجزیه و تحلیل کد ، از جمله ابزار جدید Code Metrics (فقط در Team Edition و Team Suite Edition) است.  برای ویژوال سی پلاس پلاس ، ویژوال استودیو نسخه جدیدی از کلاسهای بنیاد مایکروسافت (MFC 9.0) را اضافه می کند که پشتیبانی از سبک های بصری و کنترل های رابط کاربر معرفی شده با ویندوز ویستا را اضافه می کند.  برای قابلیت همکاری کد بومی و مدیریت شده ، Visual C ++ STL / CLR را معرفی می کند که درگاهی از ظروف و الگوریتم های کد مدیریت شده C ++ Standard الگو (STL) است. STL / CLR ظروف ، تکرارکننده ها و الگوریتم های مشابه STL را که روی اشیا managed مدیریت شده C ++ / CLI کار می کنند تعریف می کند.

از ویژگی های ویژوال استودیو 2008 می توان به یک طراح مبتنی بر XAML (با نام رمز Cider) ، طراح گردش کار ، طراح LINQ به SQL (برای تعریف نوع نگاشت ها و کپسوله سازی اشیا برای داده های SQL Server) ، خطایاب XSLT ، پشتیبانی JavaScript Intellisense ، پشتیبانی از خطای JavaScript ، پشتیبانی از آشکارسازی UAC ، یک سیستم ساخت همزمان ، در میان دیگران.  این مجموعه با یک ابزارک UI پیشرفته ، هم برای Windows Forms و هم برای WPF ارائه می شود. همچنین شامل یک موتور ساخت چند رشته ای (MSBuild) برای جمع آوری چندین پرونده منبع (و ساخت فایل اجرایی) در یک پروژه از طریق چندین رشته به طور همزمان است. همچنین شامل پشتیبانی از تدوین منابع آیکون با فرمت PNG است که در ویندوز ویستا معرفی شده است. مدتی پس از انتشار ویژوال استودیو 2008 ، یک طراح XML Schema به روز شده به طور جداگانه منتشر شد.

Visual Studio Debugger شامل ویژگی هایی است که اشکال زدایی آسانتر از برنامه های چند رشته را هدف قرار می دهد. در حالت اشکال زدایی ، در پنجره Threads که همه رشته ها را لیست می کند ، با حرکت روی یک موضوع ، رد پشته آن موضوع در نوار ابزار نمایش داده می شود.  رشته ها را می توان برای شناسایی راحت تر از خود پنجره مستقیماً نامگذاری و پرچم گذاری کرد. علاوه بر این ، در پنجره کد ، همراه با نشان دادن محل دستورالعمل در حال اجرا در موضوع فعلی ، دستورالعمل های در حال اجرا در سایر رشته ها نیز نشان داده شده است.  خطایاب Visual Studio از اشکال زدایی یکپارچه .NET 3.5 Framework Base Class Library (BCL) پشتیبانی می کند که می تواند کد منبع و علامت های اشکال زدایی BCL را به صورت پویا بارگیری کرده و در هنگام اشکال زدایی به منبع BCL قدم بگذارد.  از سال 2010 زیرمجموعه محدودی از منبع BCL در دسترس است و برای کتابخانه های بعدی پشتیبانی بیشتری از کتابخانه در نظر گرفته شده است.

2010
در تاریخ 12 آوریل 2010 ، مایکروسافت Visual Studio 2010 را با نام رمز Dev10 ،  و .NET Framework 4 منتشر کرد.

Visual Studio 2010 IDE مجدداً طراحی شد که طبق گفته مایکروسافت ، سازمان UI پاکسازی شده و “از شلوغی و پیچیدگی می کاهد”.  IDE جدید از چندین پنجره سند و پنجره ابزار شناور بهتر پشتیبانی می کند ، حمایت کردن. پوسته IDE با استفاده از بنیاد ارائه Windows (WPF) بازنویسی شده است ، در حالی که داخلی با استفاده از Managed Extensibility Framework (MEF) دوباره طراحی شده است که نقاط قابل گسترش بیشتری نسبت به نسخه های قبلی IDE ارائه می دهد که افزودنیها را برای تغییر رفتار IDE.

ML-variant F # چند پارادایمی جدید بخشی از Visual Studio 2010 را تشکیل می دهد.

Visual Studio 2010 همراه با .NET Framework 4 است و از توسعه برنامه هایی با هدف قرار دادن ویندوز 7 پشتیبانی می کند. علاوه بر Microsoft SQL Server از پایگاه داده IBM DB2 و Oracle پشتیبانی می کند.  این برنامه از پشتیبانی از برنامه های کاربردی Microsoft Silverlight ، از جمله یک طراح تعاملی پشتیبانی می کند. Visual Studio 2010 چندین ابزار برای ساده سازی برنامه نویسی موازی ارائه می دهد: علاوه بر برنامه های افزودنی موازی برای .NET Framework و کتابخانه الگوهای موازی برای کد محلی ، Visual Studio 2010 شامل ابزارهایی برای اشکال زدایی از برنامه های موازی است. ابزارهای جدید امکان تجسم وظایف موازی و پشته های زمان اجرای آنها را فراهم می کند.  از ابزارهای پروفایل سازی برنامه های موازی می توان برای تجسم زمان انتظار نخ و انتقال رشته در هسته پردازنده استفاده کرد.  اینتل و مایکروسافت به طور مشترک وعده پشتیبانی از Concurrency Runtime جدید در Visual Studio 2010 را داده اند  و اینتل پشتیبانی موازی کاری را در Parallel Studio به عنوان یک افزودنی برای Visual Studio راه اندازی کرده است.

اکنون ویرایشگر کد Visual Studio 2010 منابع را برجسته می کند. هر زمان که نمادی انتخاب می شود ، سایر کاربردهای نماد برجسته می شوند.  این ویژگی همچنین ویژگی جستجوی سریع را برای جستجوی تدریجی در تمام نمادها در پروژه های C ++ ، C # و VB.NET ارائه می دهد. جستجوی سریع از مسابقات زیر رشته و جستجوهای camelCase پشتیبانی می کند.  ویژگی Call Hierarchy به توسعه دهنده این امکان را می دهد تا تمام روش هایی را که از یک روش فعلی فراخوانی می شوند و همچنین روش هایی را که روش فعلی را فرا می خواند ، مشاهده کند. IntelliSense در Visual Studio از حالت اولین مصرف پشتیبانی می کند که توسعه دهندگان می توانند از آن استفاده کنند. در این حالت ، IntelliSense شناسه ها را به طور خودکار تکمیل نمی کند. این به توسعه دهنده اجازه می دهد تا از شناسه های تعریف نشده (مانند نام متغیر یا متد) استفاده کند و بعداً آنها را تعریف کند. Visual Studio 2010 همچنین می تواند با تعریف خودکار آنها ، در صورتی که انواع آنها را از کاربرد استنباط کند ، در این امر کمک می کند.  نسخه های کنونی Visual Studio دارای یک اشکال شناخته شده هستند که باعث می شود IntelliSense برای پروژه هایی که از C خالص استفاده می کنند (نه C ++) غیرقابل استفاده شود.

ویژوال استودیو 2010 دارای یک سیستم راهنمای جدید است که جایگزین نمایشگر کتابخانه MSDN می شود. سیستم راهنما دیگر مبتنی بر Microsoft Help 2 نیست و از Microsoft Document Explorer استفاده نمی کند. کمک پویا حاوی پیوند به موضوعات راهنمای مرتبط براساس مکان توسعه دهنده در IDE در محصول حمل و نقل حذف شده است  ، اما می تواند با استفاده از بارگیری از مایکروسافت دوباره اضافه شود.

Visual Studio 2010 دیگر از Windows Mobile قبل از Windows Phone 7 پشتیبانی نمی کند. Visual Studio 2010 Service Pack 1 در مارس 2011 منتشر شد.

نهایی 2010

Visual Studio Ultimate 2010 جایگزین Visual Studio 2008 Team Suite می شود.  این شامل ابزارهای جدید مدل سازی مانند Architecture Explorer است که پروژه ها و کلاس ها و روابط بین آنها را به صورت گرافیکی نمایش می دهد.  این برنامه از نمودار فعالیت UML ، نمودار جز component ، نمودار کلاس (منطقی) ، نمودار توالی و نمودار مورد استفاده پشتیبانی می کند.  Visual Studio Ultimate 2010 همچنین شامل Test Impact Analysis است که نکاتی را در مورد موارد آزمایشی تحت تأثیر کد منبع ایجاد می کند ، بدون اینکه در واقع موارد آزمایشی را اجرا کند.  این امر با جلوگیری از اجرای موارد آزمایشی غیرضروری ، سرعت تست را افزایش می دهد.

Visual Studio Ultimate 2010 همچنین شامل یک اشکال یاب تاریخی برای کد مدیریت شده به نام IntelliTrace است. بر خلاف اشکال زدایی سنتی که فقط پشته فعلی فعال را ضبط می کند ، IntelliTrace همه رویدادها مانند تماس های عملکرد قبلی ، پارامترهای روش ، رویدادها و موارد استثنا را ضبط می کند. این اجازه می دهد تا در صورت عدم تنظیم نقطه شکست در هنگام بروز خطا ، اجرای کد دوباره اجرا شود.  اشکال زدایی با IntelliTrace باعث می شود که برنامه کندتر از اشکال زدایی بدون آن باشد و از حافظه بیشتری استفاده می کند زیرا داده های اضافی باید ثبت شوند. مایکروسافت در واقع اجازه می دهد تا مقدار داده ای را که باید ضبط شود پیکربندی کند ، به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا سرعت اجرا و استفاده از منابع را متعادل کنند. م Managementلفه Lab Lab Visual Studio Ultimate 2010 از مجازی سازی برای ایجاد یک محیط اجرای مشابه برای آزمایش کنندگان و توسعه دهندگان استفاده می کند. ماشین های مجازی با ایست بازرسی برچسب گذاری می شوند که بعداً می توانند برای مشکلات و همچنین برای تولید مجدد موضوع بررسی شوند.  Visual Studio Ultimate 2010 همچنین شامل قابلیت ضبط تست های آزمایشی است که وضعیت خاص محیط کار را ضبط می کند و همچنین مراحل دقیق استفاده شده برای اجرای آزمون را شامل می شود. سپس می توان این مراحل را برای بازتولید دوباره پخش کرد.

2012

آخرین ساخت ویژوال استودیو 2012 در تاریخ 1 آگوست 2012 و رویداد رسمی راه اندازی در 12 سپتامبر 2012 اعلام شد.

برخلاف نسخه های قبلی ، Visual Studio 2012 نمی تواند ماکرو را ضبط و پخش کند و ویرایشگر ماکرو حذف شده است.

ویژگی های جدید شامل پشتیبانی از WinRT و C ++ / CX (برنامه های افزودنی مonلفه) و C ++ AMP (برنامه نویسی GPGPU) رنگ آمیزی معنایی است.

در 16 سپتامبر 2011 ، یک “پیش نمایش توسعه دهنده” کامل از Visual Studio 11 در وب سایت مایکروسافت منتشر شد. Visual Studio 11 Developer Preview به ویندوز 7 ، ویندوز سرور 2008 R2 ، ویندوز 8 یا سیستم عامل های بعدی نیاز دارد. نسخه های Microsoft Library Class Library (MFC) و زمان اجرا C (CRT) موجود در این نسخه نمی توانند نرم افزاری را تولید کنند که با Windows XP یا Windows Server 2003 سازگار باشد ، مگر با استفاده از چند هدف گیری بومی و ذکر جدیدترین کتابخانه ها ، کامپایلرها و هدرها. با این حال ، در 15 ژوئن 2012 ، یک پست وبلاگ در وبلاگ تیم VC ++ اعلام کرد که بر اساس بازخورد مشتری ، مایکروسافت پشتیبانی بومی را برای اهداف ویندوز XP (هرچند نه برای XP به عنوان یک سیستم عامل توسعه) دوباره در نسخه ویژوال C ++ به بعداً در پاییز 2012 آزاد می شود. “Visual Studio 2012 Update 1” (Visual Studio 2012.1.1) در نوامبر 2012 منتشر شد. این به روزرسانی پشتیبانی از اهداف ویندوز XP را اضافه کرد و همچنین ابزارها و ویژگی های جدید دیگری را اضافه کرد (به عنوان مثال پشتیبانی تشخیصی و تست برای برنامه های فروشگاه Windows).

در 24 آگوست 2011 ، یک پست وبلاگ توسط Sumit Kumar ، مدیر برنامه در تیم Visual C ++ ، برخی از ویژگی های نسخه آینده Visual Studio C ++ IDE را ذکر کرده است:

رنگ آمیزی معنایی: رنگ آمیزی بهبود یافته ، رنگهای مختلف تعریف شده توسط کاربر یا پیش فرض برای نحو C ++ مانند ماکرو ، شمارش ، نام تایپ و توابع.
برجسته سازی مرجع: انتخاب یک نماد همه مراجع به آن نماد را در محدوده برجسته می کند.
New Solution Explorer: Solution Explorer جدید امکان تجسم سلسله مراتب کلاس و پرونده را در یک راه حل / پروژه فراهم می کند. این می تواند برای فراخوانی توابع و استفاده از کلاسها جستجو کند.
نمایش خودکار لیست IntelliSense: در حالی که کد را تایپ می کنید ، IntelliSense به طور خودکار نمایش داده می شود ، بر خلاف نسخه های قبلی که باید با استفاده از برخی اپراتورها (به عنوان مثال اپراتور دامنه (: :)) یا کلیدهای میانبر (Ctrl-Space یا Ctrl) به طور صریح فراخوانی می شود -J).
فیلتر کردن لیست اعضا: IntelliSense از منطق فازی برای تعیین اینکه کدام توابع / متغیرها / انواع را در لیست نمایش دهد استفاده می کند.
قطعه کد: قطعه کد در IntelliSense گنجانده شده است تا به طور خودکار کد مربوطه را بر اساس پارامترهای کاربر تولید کند ، می توان قطعه کد سفارشی ایجاد کرد.
کد منبع Visual Studio 2012 تقریباً از 50 میلیون خط کد تشکیل شده است.

عکس العمل رابط
در طی نسخه بتا Visual Studio 11 ، مایکروسافت استفاده از رنگ را در ابزار حذف کرد ، مگر در مواردی که رنگ برای اطلاع رسانی یا تغییر وضعیت استفاده می شود. با این حال ، استفاده از رنگ پس از بازخورد که خواستار کنتراست ، تمایز ، وضوح و “انرژی” بیشتر در رابط کاربر بود ، بازگشت.

در Visual Studio 2012 RC ، تغییر اساسی در رابط کاربری استفاده از نوار منوی all-cap است ، به عنوان بخشی از فعالیت برای سازگاری ویژوال استودیو با جهت سایر رابط های کاربری مایکروسافت و ایجاد ساختار اضافی به منوی بالا منطقه میله.  از طراحی مجدد به دلیل سخت خواندن بودن و خلاف روندهایی که توسعه دهندگان از CamelCase برای جلوه دادن بهتر کلمات استفاده کردند ، انتقاد شد.  برخی حدس می زدند که دلیل اصلی طراحی مجدد استفاده از نگاه ساده و ساده برنامه های Metro باشد. با این وجود ، گزینه Windows Registry وجود دارد که به کاربران امکان می دهد رابط all-cap را غیرفعال کنند.

2013
پیش نمایش Visual Studio 2013 در کنفرانس Build 2013 اعلام شد و در تاریخ 26 ژوئن 2013 در دسترس قرار گرفت.  Visual Studio 2013 RC (نامزد انتشار) در تاریخ 9 سپتامبر 2013 در MSDN در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفت.

نسخه نهایی Visual Studio 2013 همراه با .NET 4.5.1 در 17 اکتبر 2013 برای بارگیری در دسترس قرار گرفت.  Visual Studio 2013 رسماً در 13 نوامبر 2013 در یک رویداد راه اندازی مجازی که توسط S. Somasegar برگزار شد و در events.visualstudio.com میزبانی شد ، راه اندازی شد.  “Visual Studio 2013 Update 1” (Visual Studio 2013.1.1) در تاریخ 20 ژانویه 2014 منتشر شد.  Visual Studio 2013.1 یک به روزرسانی هدفمند است که برخی از زمینه های اصلی بازخورد مشتری را برطرف می کند.  “Visual Studio 2013 Update 2” (Visual Studio 2013.2) در 12 مه 2014 منتشر شد.  Visual Studio 2013 Update 3 در 4 آگوست 2014 منتشر شد. با استفاده از این به روزرسانی ، Visual Studio گزینه ای را برای غیرفعال کردن منوهای all-cap فراهم می کند که در VS2012 معرفی شد. “Visual Studio 2013 Update 4” (Visual Studio 2013.4) در 12 نوامبر 2014 منتشر شد.  “Visual Studio 2013 Update 5” (Visual Studio 2013.5) در تاریخ 20 ژوئیه 2015 منتشر شد.

2015
در ابتدا با نام Visual Studio “14” ، اولین پیش نمایش فناوری جامعه (CTP) در 3 ژوئن 2014  و نامزد انتشار در 29 آوریل 2015 منتشر شد. Visual Studio 2015 در 12 نوامبر 2014 رسماً به عنوان نام نهایی اعلام شد.

Visual Studio 2015 RTM در 20 ژوئیه 2015 منتشر شد.  Visual Studio 2015 Update 1 در 30 نوامبر 2015 منتشر شد. Visual Studio 2015 Update 2 در تاریخ 30 مارس 2016 منتشر شد. Visual Studio 2015 Update 3 در 27 ژوئن 2016 منتشر شد.

2017

در ابتدا به عنوان Visual Studio “15” نامیده می شد ، در 7 مارس 2017 منتشر شد.  اولین پیش نمایش در 30 مارس 2016 منتشر شد.  Visual Studio “15” Preview 2 در 10 مه 2016 منتشر شد. Visual Studio “15” Preview 3 در 7 ژوئیه 2016 منتشر شد. Visual Studio “15” Preview 4 در 22 آگوست 2016 منتشر شد.  Visual Studio “15” Preview 5 در 5 اکتبر 2016 منتشر شد.

در 14 نوامبر 2016 ، برای مدت زمانی کوتاه ، مایکروسافت یک پست وبلاگ منتشر کرد که نسخه نام محصول Visual Studio 2017 را در کنار ویژگی های آینده نشان می داد.

در 16 نوامبر 2016 ، “Visual Studio 2017” به عنوان نام نهایی اعلام شد ، و Visual Studio 2017 RC منتشر شد.

در 7 مارس 2017 ، Visual Studio 2017 برای دسترسی عمومی منتشر شد.

در 14 مارس 2017 ، اولین اصلاح برای Visual Studio 2017 به دلیل خرابی در هنگام نصب یا راه حل های باز کردن در نسخه اول ، منتشر شد.

در 5 آوریل 2017 ، Visual Studio 2017 15.1 منتشر شد و پشتیبانی را برای هدف قرار دادن NET Framework 4.7 اضافه کرد.

در تاریخ 10 مه 2017 ، Visual Studio 2017 15.2 منتشر شد و بار جدیدی را با عنوان “حجم کار برنامه های علوم داده و تحلیلی” اضافه کرد. به روزرسانی برای حل موضوع رنگ تیره در تاریخ 12 مه 2017 منتشر شد.

در 14 آگوست 2017 ، Visual Studio 2017 15.3 منتشر شد و پشتیبانی از هدف گیری .NET Core 2.0 را اضافه کرد. به روزرسانی (15.3.1) چهار روز بعد برای رفع آسیب پذیری Git با زیر مدول ها (CVE 2017-1000117) منتشر شد.

در 10 اکتبر 2017 ، Visual Studio 15.4 منتشر شد.

در تاریخ 4 دسامبر 2017 ، Visual Studio 15.5 منتشر شد. این به روزرسانی شامل پیشرفت های اساسی در عملکرد ، ویژگی های جدید و همچنین رفع اشکالات بود.

در 6 مارس 2018 ، Visual Studio 15.6 منتشر شد. این شامل به روزرسانی برای آزمایش و عملکرد واحد است.

در 7 مه 2018 ، Visual Studio 15.7 منتشر شد. این شامل به روز رسانی در سراسر هیئت مدیره ، از جمله ، نصب ، ویرایشگر ، اشکال زدایی در میان دیگران است. تقریباً همه موارد منتشر شده ، آخرین نسخه 15.7.6 است که در 2 آگوست 2018 منتشر شد ، شامل به روزرسانی های امنیتی است. با انتشار Visual Studio 2017 15.7 ، Visual C ++ اکنون با استاندارد C ++ 17 مطابقت دارد.

در تاریخ 20 سپتامبر 2018 ، Visual Studio 15.8.5 منتشر شد. ابزارهای Xamarin اکنون از Xcode 10. پشتیبانی می کنند.

Visual Studio 2017 ویژگی های جدیدی مانند پشتیبانی از EditorConfig (چارچوب اجرای سبک برنامه نویسی) ، پشتیبانی NGen ، دات نت Core و مجموعه ابزار Docker (پیش نمایش) و Xamarin 4.3 (پیش نمایش) را ارائه می دهد. این برنامه همچنین دارای یک ویرایشگر XAML ، IntelliSense بهبود یافته ، آزمایش واحد زنده ، بهبود اشکال زدایی و تجربه و بهره وری بهتر IDE است.  علاوه بر این ، این آخرین نسخه از Visual Studio است که از حفظ پروژه های Windows 10 Mobile پشتیبانی می کند.

2019

در 6 ژوئن 2018 مایکروسافت Visual Studio 2019 (نسخه 16) را اعلام کرد.

در 4 دسامبر 2018 Visual Studio 2019 Preview 1 منتشر شد.  در 24 ژانویه 2019 Visual Studio 2019 Preview 2 منتشر شد.  در 13 فوریه 2019 Visual Studio 2019 Preview 3 منتشر شد.

در 27 فوریه 2019 Visual Studio 2019 RC منتشر شد.

به طور کلی از 2 آوریل 2019 (GA) در دسترس است و برای بارگیری در دسترس است.

Azure DevOps Services

در 13 نوامبر 2013 ، مایکروسافت خبر از انتشار یک نرم افزار به عنوان ارائه خدمات ویژوال استودیو در پلتفرم Microsoft Azure داد. در آن زمان ، مایکروسافت آن را Visual Studio Online می نامید. پیش از این با عنوان خدمات بنیاد تیم (Team Foundation Services) اعلام می شد ، با در دسترس قرار دادن آن در اینترنت و اجرای مدل انتشار رول ، سرور Team Foundation Server (TFS ؛ اکنون به عنوان Azure DevOps Server شناخته می شود) گسترش یافت. [221] [222] مشتریان می توانند برای مشترک شدن در Visual Studio Online از پورتال Azure استفاده کنند. مشترکان یک سیستم کنترل نسخه سازگار با Git ، یک سرویس آزمایش بار ، یک سرویس تله متری و یک ویرایشگر کد در مرورگر با رمز “Monaco” دریافت می کنند. [223] در حین اتصال ()؛ رویداد توسعه دهنده 2015 در 18 نوامبر 2015 ، مایکروسافت اعلام کرد که این سرویس با نام تجاری “Visual Studio Team Services (VSTS)” تغییر نام داد. [224] در 10 سپتامبر 2018 ، مایکروسافت نام تجاری دیگری از سرویس را اعلام کرد ، این بار به “Azure DevOps Services”. [48]

مایکروسافت سطح دسترسی مشترکین سهامدار ، پایه و ویژوال استودیو را برای خدمات Azure DevOps فراهم می کند. برنامه Basic برای حداکثر پنج کاربر رایگان است. کاربران با اشتراک ویژوال استودیو را می توان بدون هیچ گونه هزینه اضافی به یک طرح اضافه کرد. [225]

برنامه مدیریت چرخه Visual Studio Application
Visual Studio Application Lifecycle Management (ALM) مجموعه ای از ابزارهای توسعه نرم افزار یکپارچه است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. این ابزارها در حال حاضر شامل IDE (Visual Studio 2015 Community and نسخه های بیشتر) ، سرور (Team Foundation Server) و سرویس های ابری (Visual Studio Team Services) است. [226] Visual Studio ALM از توسعه و همکاری مبتنی بر تیم ، مدیریت پروژه Agile ، DevOps ، کنترل منبع ، بسته بندی ، توسعه مداوم ، آزمایش خودکار ، مدیریت انتشار ، تحویل مداوم و ابزار گزارش برای برنامه ها و خدمات پشتیبانی می کند. [227]

در ویژوال استودیو 2005 و ویژوال استودیو 2008 ، این نام تجاری به عنوان Microsoft Visual Studio Team Team System (VSTS) شناخته می شد. در اکتبر 2009 ، نام تجاری Team System با انتشار ویژوال استودیو 2010 (با نام رمز “Rosario”) [164] [228] Visual Studio ALM تغییر نام یافت. [229]

Visual Studio Team Services در سال 2013 به عنوان Visual Studio Online معرفی شد و در سال 2015 تغییر نام داد. [230]

مدیریت آزمایشگاه ویژوال استودیو
Visual Studio Lab Management ابزاری برای توسعه نرم افزار است که توسط مایکروسافت برای آزمایش کنندگان نرم افزار جهت ایجاد و مدیریت محیط های مجازی تهیه شده است. Lab Management بستر موجود برنامه مدیریت چرخه چرخه برنامه ویژوال استودیو را گسترش می دهد تا یک آزمایشگاه آزمایش مبتنی بر Hyper-V را فعال کند. از آنجا که ویژوال استودیو 2012 ، آن را به عنوان بخشی از آن ارسال شده است. و می تواند پس از تلفیق Azure DevOps و SCVMM راه اندازی شود. [231]

Visual Studio LightSwitch
Microsoft Visual Studio LightSwitch یک پسوند و چارچوب است که به طور خاص برای ایجاد برنامه های تجاری متناسب با فناوری های .NET و سیستم عامل های موجود مایکروسافت طراحی شده است. برنامه های تولید شده از نظر معماری 3 ردیف هستند: رابط کاربری یا در سرویس گیرنده Microsoft Silverlight یا HTML 5 اجرا می شود ، [232] یا به عنوان یک برنامه SharePoint 2013 ؛ [233] ردیف منطق و دسترسی به داده ها بر روی WCF Data Services ساخته شده و در معرض دید قرار گرفته است. به عنوان یک خوراک OData با میزبانی [234] در ASP.NET. و ذخیره سازی اطلاعات اصلی از Microsoft SQL Server Express ، Microsoft SQL Server و Microsoft SQL Azure پشتیبانی می کند. LightSwitch همچنین از منابع داده دیگر از جمله Microsoft SharePoint ، OData و WCF RIA Services پشتیبانی می کند.

LightSwitch شامل طراحان گرافیکی برای طراحی روابط موجودیت ها و موجودیت ها ، نمایش داده های موجودیت ها و صفحه های UI است. منطق تجارت ممکن است به دو صورت Visual Basic یا Visual C # نوشته شود. LightSwitch با ویژوال استودیو 2012 حرفه ای و بالاتر همراه است. Visual Studio 2015 آخرین نسخه Visual Studio است که شامل ابزار LightSwitch است. [235]

لایه رابط کاربری در حال حاضر هنگام استفاده از راه حل LightSwitch ، اجزای اختیاری است و امکان استقرار فقط سرویس را می دهد. [236]

نسخه اول Visual Studio LightSwitch ، که در 26 ژوئیه 2011 منتشر شد ،  تفاوت های زیادی با نسخه فعلی [چه زمانی؟] LightSwitch داشت. قابل توجه این ابزار به عنوان یک محصول مستقل خریداری و نصب شده است. اگر ویژوال استودیو 2010 حرفه ای یا بالاتر از قبل روی دستگاه نصب شده باشد ، LightSwitch در آن ادغام می شود.  دومین تفاوت عمده این بود که طبقه متوسط ​​با استفاده از WCF RIA Services ساخته و در معرض دید قرار گرفت.

از 14 اکتبر 2016 ، مایکروسافت دیگر LightSwitch را برای توسعه برنامه های جدید توصیه نمی کند.

Visual Studio Code

Visual Studio Code یک ویرایشگر کد منبع به همراه سایر ویژگی ها برای لینوکس ، سیستم عامل Mac و ویندوز است.  همچنین شامل پشتیبانی از اشکال زدایی و Git Control تعبیه شده است. این منبع باز است ،  و در 14 آوریل 2016 به عنوان نسخه 1.0 منتشر شد.

نمایه سیستم سیستم Visual Studio Team
Visual Studio Team Profiler System (VSTS Profiler) ابزاری برای تجزیه و تحلیل عملکرد پروژه های NET است که فضا و زمان برنامه را تحلیل می کند.  این کد را تجزیه و تحلیل می کند و گزارشی تهیه می کند که شامل نمونه برداری از پردازنده ، ابزار دقیق ، تخصیص حافظه NET و مشاجره منابع است.

6 پاسخ
  1. آرمان افتخارنیاکانی
    آرمان افتخارنیاکانی گفته:

    با تشکر از بچه های دانشگاه امیرکبیر که چنین بستری را فراهم کردند.
    موفق و سربلند باشید…

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *