Java SE Runtime Environment

Java SE Runtime Environment

پس از نصب ویندوز یک‌سری ابزار ضروری برای کاربری حداکثری نیاز است که موتور اجرایی جاوا یعنی Java SE Runtime Environment یکی از این ابزارهاست؛ نرم‌افزارهای زیادی هستند که با زبان جاوا نوشته شده‌اند یا در آن‌ها از زبان جاوا نیز استفاده شده است و نیز بسیاری از سایت‌ها بر پایه‌ی این زبان طراحی شده‌اند که برای اجرا و مشاهده‌ی آن‌ها نیاز به نصب این موتور اجرایی می‌باشد.

البته این ابزار ارتباطی به نرم‌افزارهای جاوای موبایل‌ها ندارد و با نصب JRE، آن‌ها در ویندوز اجرا نمی‌شوند. برای اجرای آنها از شبیه سازهای دیگری مانند Sun Java Wireless Toolkit for CLDC استفاده کنید.

این ابزار در سیاهه‌ی نرم‌افزارهای تحریمی قرار می‌گیرد و با IPهای ایرانی قابل دریافت نیست.

نکات مربوط Java SE Runtime Environment :

  • گاهی دو ساخت از یک نسخه منتشر می‌شود که نوع اول CPU (مخفف Critical Patch Updates) و PSU (مخفف Patch Set Updates) می‌باشد، که CPU شامل آپدیت‌های مهم است و برای اکثر کاربران پیشنهاد می‌شود، نسخه‌ی با ساخت قدیمی‌تر است؛ برای مثال آپدیت Update 79 مربوط به CPU و Update 80 مربوط به PSU می‌شود.
  • نسخه‌ی 7 آخرین نسخه‌ی ارائه‌شده برای ویندوز XP است.
  • قبل از نصب این ابزار Browser یا مرورگرهای مورد نظر را نصب کنید.
  • بهتر است در ویندوز 64 بیتی به‌جز نسخه‌ی 64 بیتی، ویرایش 32 بیتی نیز نصب شود تا نرم‌افزارهای 32 بیتی را نیز شامل شود.
  • پیشنهاد می‌شود پس از نصب، به‌روزرسان این ابزار را از لیست برنامه‌های Startup ویندوز حذف نمایید؛ برای این‌کار عبارت msconfig.exe را در منوی Start وارد کرده و سپس اجرا کنید، به تب Startup رفته و تیک Java™ Platform SE Auto Updater را بردارید؛ با نرم‌افزارهای بهینه‌سازی و مدیریت ویندوز نیز این کار به‌آسانی امکان‌پذیر است. همچنین می توانید از طریق بخش مدیریتی این ابزار در کنترل پنل ویندوز، آپدیت JRE را غیر فعال کنید تا با پیامهای آپدیت آزاردهنده ای که به دلیل بسته بودن IP ایران بی نتیجه است مواجه نشوید.


کلمات کلیدی :  جاوا اس ای ران تایم انویرونمنت ، Java SE Runtime Environment ، دانلود java runtime environment ، دنلود جاوا ، دانلود جاوا ران تایم برای کامپیوتر ،



Java SE Runtime Environment