مقایسه نرم افزار انسیس و اباکوس

مقایسه نرم افزار آباکوس و انسیس

Ansys Workbench

Ansys Workbench مجموعه ای از نرم افزار های مهندسی است که با استفاده از تکنیک هایی مانند المان محدود، حجم محدود و دیگر روش های عددی ، تقریباَ همه ی مسائل مهندسی از مسایل استاتیک ، دینامیک و ارتعاشات (مودال، هارمونیک، طیفی و…) سازه ها گرفته تا انتقال حرارت ، سیالات ، آکوستیک ، پیزوالکتریک ، الکتروستاتیک ، الکترومغناطیس و… را در حالت های گذرا و پایدار ، خطی و غیرخطی پوشش می دهد. ویژگی خاص انسیس ورکبنچ در یکپارچگی همه ی این ابزار هاست. شما می توانید در هر مرحله از کار خود نتایج کار را به نرم افزار دیگری از مجموعه ی انسیس منتقل کنید و محاسبات را ادامه دهید ، نتایج خود را مقایسه کنید ،‌ ماکرو بنویسید و روند کار خود را کنترل کنید. همه ی تبدیل واحد ها و فرمت ها را انسیس برای شما انجام می‌دهد. برای مثال فرض کنید میخواهید جریان یک سیال را شبیه سازی کنید ؛ در ابتدا با استفاده از Design Modeler هندسه خود را طراحی می‌کنید و با انتقال آن به ICEM با کیفیت ترین و هوشمند ترین شبکه (مش بندی) را ایجاد می‌کنید ، در قدرتمند ترین حلگر اختلاف محدود یعنی Fluent آن را حل می‌کنید و توسط بسته حرفه ای CFD – post خروجی نتایج خود را دریافت می‌کنید ، حال می‌توانید نتایج تحلیل خود را به عنوان وروردی قسمت دیگری از حل خود قرار دهید و یا الکترو‌مغناطیس را در همان شبکه تحلیل کنید. با قدرت یکپارچگی انسیس ، پریدن از نرم افزاری به نرم افزار دیگر در مجموعه انسیس ، به بهترین و ساده ترین نحو ممکن انجام می‌شود.

نرم‌افزار آباکوس (Abaqus)

نرم‌افزار آباکوس (Abaqus) مجموعه ای بسیار توانمند از برنامه‌های مدل‌سازی است که بر پایه روش اجزاء محدود شکل گرفته و توانایی حل طیف گسترده‌ای از مسائل علمی و صنعتی، از مسائل ساده و دارای تحلیل خطی تا مباحث پیچیده مدل‌سازی غیرخطی را دارا می‌باشد. محیط کاربرپسند و جذاب در کنار کتابخانه قوی پیش‌بینی رفتار مواد مهندسی (از قبیل فلزات ، لاستیک‌ها ، مواد پلیمری ، کامپوزیت‌ها ، مصالح عمرانی مثل بتن‌های تقویت‌شده ، فوم‌های فنری ، سنگ و خاک) از آباکوس نرم‌افزاری کارآمد و مورد توجه محققین ساخته است. آباکوس را می‌توان رقیب سرسخت انسیس در تحلیل جامدات دانست ولی بدون شک در تحلیل مکانیک سیالات انسیس پیشرو است. نرم افزار آباکوس پنج محصول اصلی را در خود جای داده است

بررسی تفاوت های دو نرم افزار ANSYS و ABAQUS

ابتدایی‌ترین فاکتور در هنگام مقایسه این دو رقیب برای کاربران ، رابط کاربری و سهولت استفاده از آن است. Abaqus محیط کاربری روان، ساده و با قابلیت مدل‌سازی دقیق قطعات پیچیده، توانسته برتری خود را در اولین فاکتور به ANSYS تحمیل کند و کاربر با سردرگمی به مراتب کمتری در بین ماژول‌ها و گزینه‌های پیش‌رو مواجه خواهد شد. هر دو نرم‌افزار از روش اجزاء محدود برای حل مسائل بهره می‌برند و در واقع این موضوع یکی از اصلی‌ترین شباهت‌های این دو نرم‌افزار است.

ABAQUS

ANSYS

ANSYS

مالک نرم افزار آباکوس در جدال بین این دو نرم افزار قدرتمند دست به ارتقا بزرگی زد و دو نرم افزار قدرتمند مثل کتیا و سالیدورکس را به گونه ای با نرم افزار آباکوس همگام کرد.این سه نرم افزار همانند سه راس یک مثلث میباشند که با یکدیگر هماهنگی بینظیری را دارند .
این روزها جامعیت نرم افزار آباکوس در داخل کشور ایران بسیار بیشتر است ولی در کشور هایی مثل برزیل و آرژآنتین کفه ی این رقابت به سمت نرم افزار انسیس سرازیر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *