ANSYS Fluent V6.3.26

ANSYS Fluent V6.3.26

ANSYS Fluent

به جرئت می توان نرم افزار انسیس فلوئنت را نهایت ابتکار و خلاقیت کار تیمیِ جمعی از برنامه نویسان و مهندسان مکانیک سیالات، به منظور شبیه سازی جریان های سیال معرفی کرده و انجام پروژه با انسیس فلوئنت را هدفی ارزشمند و خدمتی نوین به جامعه محققین و پژوهشگران عرصه‌ی مکانیک سیالات دانست.

فلوئنت یا FLUENT  یک نرم افزار جامع و کاربردی است که امکان تحلیل پدیده‌های مرتبط با سیالات و جریان‌های دو بعدی و سه بعدی را فراهم کرده و انتقال حرارت در هندسه‌های پیچیده را برای تحلیل گران و پژوهشگران این حوزه ممکن ساخته است.

نرم افزار انسیس فلوئنت یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین نرم افزارهای دینامیک سیالات محاسباتی(CFD) در زمینه‌ی شبیه سازی انواع مدل‌های فیزیکی می‌باشد و شما می‌توانید به کمک انجام پروژه با انسیس فلوئنت به راحتی نیاز خود را برطرف نمایید.

نرم‌افزار انسیس فلوئنت تا نسخه ۶٫۳ محصول شرکت FLUENT Inc بود. اما بعد از خریداری نرم‌افزار در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت ANSYS Inc، به ANSYS FLUENT تغییر نام داد و در سال ۲۰۰۹ از نسخه ۶٫۳ به نسخه ۱۲ ارتقاء پیدا کرد. در حال حاضر نسخه ۲۰۱۹ نرم افزار انسیس فلوئنت با مجوز رسمی شرکت انسیس به صورت رایگان و قابل دانلود از سایت انسیس در اختیار کاربران سراسر جهان قرار گرفته است.



فلوئنت همانند بسیاری از نرم افزار دیگر از روش های عددی برای حل مسائل استفاده می کند. روشی که در مکانیک سیالات با عنوان دینامیک سیالات محاسباتی CFD شناخته می شود. در این روش با تبدیل معادلات دیفرانسیل پاره‌ای حاکم بر سیالات به معادلات جبری، امکان حل عددی این معادلات فراهم می‌شود. با تقسیم ناحیه مورد نظر به المان‌های کوچک‌تر و اعمال شرایط مرزی برای گره‌های مرزی و با اعمال تقریب‌هایی، یک دستگاه معادلات خطی بدست می‌آید که با حل این دستگاه معادلات جبری، میدان سرعت، فشار و دما در ناحیه مورد نظر بدست می‌آید. روشی که با عنوان “حجم محدود” شناخته می شود (FVM). همین قابلیت است که پروسه انجام پروژه با انسیس فلوئنت  را بسیار راحت تر از نرم افزار های مشابه کرده است.

با استفاده از نتایج بدست آمده از حل معادلات می‌توان برآیند نیروهای وارد بر سطوح، ضرایب برا و پسا و ضریب انتقال حرارت و….. را محاسبه نمود.


بخشی از قابلیت های نرم افزار فلوئنت

در راستای معرفی بهتر، بخشی از قابلیت های ارزشمند نرم افزار انسیس فلوئنت را با هم مرور می کنیم:

۱) شبیه سازی جریان های تراکم‌پذیر و تراکم‌ناپذیر(مانند جریان روی ایرفویل ها)

۲) تحلیل جریان در حالت پایا (Steady) یا ناپایا (Transient)

۳) شبیه سازی انواع جریان‌های لزج، آرام و متلاطم

۴) بررسی سیال‌های نیوتنی و غیرنیوتنی

۵) شبیه سازی انتقال حرارت جابجایی شامل جابجایی آزاد یا اجباری و ترکیب انتقال حرارت جابجایی/هدایتی

۶) شبیه سازی انواع مدل های انتقال حرارت تشعشعی

۷) مدل فریم‌های چرخان یا ساکن(مانند مدل سازی حرکت پره های توربین باد و پمپ ها)

۸) مش‌های لغزان و مش‌های متحرک(مانند شبیه سازی گلوله ی در حال حرکت و پرتاب موشک)

۹) واکنش‌ها و ترکیبات شیمیایی شامل احتراق و مدل‌های واکنشی(مانند احتراق در موتورهای خودروهای بنزینی یا دیزلی)

۱۰) محاسبات لاگرانژی برای تغییر فاز از ذرات/قطرات کوچک/حباب‌ها یا شامل ترکیبی از همه با فاز یکنواخت(مانند تغییر فاز مایع به بخار در یک کانال)

۱۱) افزودن ترم‌های اختیاری حجمی از گرما، جرم، مومنتوم، اغتشاش و ترکیبات شیمیایی با استفاده از قابلیت کدنویسی در فلوئنت(UDF)

۱۲) بررسی جریان در محیط های متخلخل(مانند بررسی پوشال های کولر آبی)

۱۳) شبیه سازی مبدل‌های حرارتی، فن‌ها، رادیاتورها و بازده آن‌ها

۱۴) جریان در هندسه‌های پیچیدهٔ دوبعدی و سه‌بعدی و بهینه‌سازی و حل شبکه( مانند بررسی جریان آیرودینامیک روی خودرو

ها و بهینه سازی شکل هندسی آن ها)



کلمات کلیدی : انسیس ، انسیس فلوئنت ، ANSYS Fluent ، دانلود نرم افزار ansys fluent ، دانلود نرم افزار انسیس فلوئنت برای ویندوز ، دانلود نرم افزار fluent ، دانلود fluent ، دانلود نرم افزار انسیس فلوئنت ، دانلود ansys ، دانلود انسیس فلوینت


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *