شبیه سازان امیرکبیر

انجام پروژه اتودسک ناستران AutoDesk Nastran

انجام پروژه اتودسک ناستران – انجام پروژه AutoDesk Nastran – انجام مدل سازی با نرم افزار AutoDesk Nastran –  انجام پروژه با نرم افزار اتودسک ناستران – انجام مدل سازی با نرم افزار اتودسک ناستران – انجام پروژه با نرم افزار AutoDesk Nastran


اگه دنبال جایی میگردین که پروژه‌های کاری و دانشجویی نرم افزار AutoDesk Nastran خودتون رو بدون دغدغه و با قیمتی مناسب بهش بسپارید، جای درستی اومدید!

در اینجا می توانید پروژه نرم افزار AutoDesk Nastran خود را به ما بسپارید و خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد.

جهت مشاوره و انجام پروژه‌های شبیه‌سازی با نرم افزار AutoDesk Nastran  می‌توانید درخواست انجام پروژه‌های AutoDesk Nastran خود را به کمک آیکون سبز رنگ تماس واتساپ در کنار پایین صفحه  ارسال نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، در زمان کوتاهی قیمت و زمان انجام پروژه به شما اطلاع داده شود.

انجام پروژه اتودسک ناستران AutoDesk Nastran

چرا شبیه سازان امیرکبیر

این مجموعه به همکاری مرکز فناوری دانشگاه امیرکبیر در دانشگاه امیرکبیر مشغول به فعالیت می باشد.  هسته فناوری این مجموعه به کمک تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر فعالیت می نماید. بهترین قیمت ها و متخصصان در زمینه شبیه سازی اتودسک ناستران AutoDesk Nastran را می توانید از این مجموعه درخواست نمایید. در صورت درخواست انجام پروژه و یا درخواست اجاره کامپیوتر سرور محاسباتی قدرتمند   به آدرس ذیل واقع در دانشگاه با هماهنگی قبلی حضور بهم رسانید و یا اینکه با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید



هشدار 

تعدادی از سایت ها با نام جعلی دانشگاه های معتبر همانند دانشگاه شریف،  اقدام به اخذ پروژه می نمایند و پروژه ای تحویل نمی دهند و پول افراد را به یغما می برند.  جهت جلوگیری از این امر، بهتر است پول خود را تنها به سازمان ها و شرکت های معتبر که مکان مشخصی دارند، واگذار نمایید. در این راستا لازم به ذکر است که شبیه سازان امیرکبیر در دانشگاه امیرکبیر مستقر است و درخواست کنندگان می توانند با هماهنگی قبلی، به صورت حضوری جهت سفارش پروژه حضور بهم رسانند.

شبیه سازان دانشگاه امیرکبیر

آدرس: تهران خیابان ولیعصر(ع)،دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی مکانیک، طبقه منفی یک،  مرکز نوآوری، گروه شبیه‌سازان امیرکبیر

تلفن 02188769296

پیامک 09022113687

Shabihsazanak@gmail.com



NASTRAN یک برنامه تجزیه و تحلیل عناصر محدود (FEA) است که در ابتدا برای اواخر دهه 1960 برای ناسا تحت بودجه دولت ایالات متحده برای صنعت هوافضا تهیه شد. شرکت MacNeal-Schwendler (MSC) یکی از توسعه دهندگان اصلی و اصلی کد NASTRAN در دسترس عموم بود.  کد منبع NASTRAN در تعدادی از بسته های نرم افزاری مختلف ، که توسط طیف وسیعی از شرکت ها توزیع می شود ، ادغام شده است.

بررسی سالانه برنامه پویایی ساختاری ناسا در سال 1964 نشان داد كه مراكز تحقیقاتی به طور جداگانه نرم افزارهای تحلیل ساختاری را تولید می كنند كه مختص نیازهای آنها بود. این بررسی توصیه می کند که به جای آن از یک برنامه نرم افزاری عمومی استفاده شود.  در پاسخ ، کمیته موقت تشکیل شد. کمیته تشخیص داد که هیچ نرم افزاری موجود نمی تواند الزامات آنها را برآورده کند. آنها پیشنهاد کردند که برای توسعه این نرم افزار ، یک پروژه مشارکتی ایجاد کنید و خصوصیاتی را ایجاد کنید که قابلیت های این نرم افزار را مشخص کند.

قراردادی به شرکت علوم کامپیوتر (CSC) برای توسعه نرم افزار داده شد. اولین نامی که در طول توسعه آن در دهه 1960 برای این برنامه استفاده شد GPSA بود ، مخفف آنالیز ساختاری کلیه اهداف. نام رسمی نهایی که توسط ناسا برای این برنامه تأیید شده است ، NASTRAN مخفف اختصاری است که از آنالیز سازه ناسا تشکیل شده است. سیستم NASTRAN در سال 1968 به ناسا عرضه شد. در اواخر دهه 1960 ، شرکت MacNeal-Schwendler (MSC) شروع به عرضه و پشتیبانی نسخه خود از NASTRAN بنام MSC / NASTRAN (که در نهایت شد MSC.Nastran) شد. معماری اصلی نرم افزار توسط جو مول (ناسا) و جرالد سندلر (ناسا) و استفان برنز (دانشگاه روچستر) تهیه شده است.

نرم افزار NASTRAN برای کمک به طراحی وسایل نقلیه فضایی کارآمدتر مانند شاتل فضایی نوشته شده است. NASTRAN در سال 1971 توسط دفتر كاربرد فناوری ناسا برای عموم آزاد شد. استفاده تجاری NASTRAN به تجزیه و تحلیل رفتار ساختارهای الاستیک از هر اندازه ، شکل و یا هدف کمک کرده است. به عنوان مثال ، صنعت خودرو از این برنامه برای طراحی سیستم های تعلیق جلو و اتصالات فرمان استفاده می کند. همچنین در طراحی مسیرهای ریلی و اتومبیل ، پل ها ، نیروگاه ها ، آسمان خراش ها و هواپیماها نیز استفاده می شود. تخمین زده می شود که این برنامه به تنهایی از سال 1971 تا 1984 701 میلیون دلار پس انداز هزینه داشته باشد. NASTRAN در سال 1988 در سالن مشاهیر فناوری فضایی بنیاد آمریكا ، یكی از اولین فن آوری ها برای دریافت این افتخار معتبر القا شد.

برنامه NASTRAN در بسیاری از نسخه ها تکامل یافته است. هر نسخه جدید شامل پیشرفتهایی در قابلیت تحلیل و عملکرد عددی است. امروزه ، NASTRAN به طور گسترده ای در سراسر جهان در صنایع هوافضا ، خودرو و دریانوردی مورد استفاده قرار می گیرد. ادعا شده است  که NASTRAN استاندارد صنعت برای انواع اصلی تجزیه و تحلیل برای ساختارهای هوافضا ، به عنوان مثال است. آنالیزهای خطی ، الاستیک ، استاتیک و پویا.

در سال 2001 ، ناسا با بسته “NASA Classics” کد منبع NASTRAN را از طریق نرم افزار Open Channel با هزینه ای برای عموم منتشر کرد.

در نوامبر 2002 ، MSC نرم افزار به توافق نهایی با FTC رسید تا یک پرونده ضد انحصار علیه این شرکت را در رابطه با دو شرکت از فروشندگان رقیب CAE ، Universal Analytics ، Inc. (UAI) و تجزیه و تحلیل ساختاری کامپیوتری و تحقیقات تحقیقاتی (CSAR) حل کند. FTC ادعا کرده بود که این فعالیتها نشان دهنده فعالیتهای ضد رقابتی است. تحت شرایط حل و فصل ، MSC یک نسخه کلون از نرم افزار فعلی Nastran خود را واگذار کرد. واگذاری از طریق مجوزهای بدون حق امتیاز ، دائمی و غیر انحصاری برای شرکت UGS انجام شد. شرکت UGS توسط زیمنس در سال 2007 به دست آورد.

نسخه های تجاری NASTRAN در حال حاضر از نرم افزار MSC (MSC Nastran) ، NEi Software (NEi Nastran) و نرم افزار صنعت دیجیتال زیمنس (NX Nastran) در دسترس است.  شرکت زیمنس AG شرکت UGS سابق را از نگرانی های سهام خصوصی و حقوق آنها نسبت به نسخه تجاری NX NASTRAN در سال 2006 خریداری کرد. Autodesk نرم افزار NEi را در ماه مه 2014 خریداری کرد.

NASTRAN در درجه اول در FORTRAN نوشته شده است و حاوی بیش از یک میلیون خط کد است. NASTRAN با طیف گسترده ای از رایانه ها و سیستم عامل ها اعم از ایستگاه های کاری کوچک تا بزرگترین ابر رایانه ها سازگار است.

NASTRAN از ابتدا طراحی شده بود تا از چندین ماژول تشکیل شده باشد. ماژول مجموعه ای از زیر برنامه های FORTRAN است که برای انجام یک کار خاص – هندسه مدل پردازش ، مونتاژ ماتریس ، اعمال محدودیت ها ، حل مشکلات ماتریس ، محاسبه مقادیر خروجی ، مکالمه با بانک اطلاعاتی ، چاپ راه حل و غیره طراحی شده است. ماژول ها توسط یک زبان داخلی به نام برنامه انتزاع مستقیم ماتریکس (DMAP) کنترل می شوند.

هر نوع تجزیه و تحلیل موجود دنباله راه حل نامیده می شود.

برخی از رایج ترین کدهای دنباله راه حل عبارتند از:

101 – استاتیک خطی
103 – معین
105 – زحمت کشیدن
106 – استاتیک غیرخطی
107 – Eigenvalue Complex Direct
108 – پاسخ فرکانس مستقیم
109 – پاسخ مستقیم گذرا
110 – Eigenvalue Complex Modal
111 – پاسخ فرکانس معین
112 – پاسخ گذرا معین
129 – گذرا غیر خطی
144 – تجزیه و تحلیل استرولی استاتیک
145 – تحلیل فلوتر / آئروسروالاستیک
146 – تجزیه و تحلیل پویا Aeroelastic
153 – استاتیک غیرخطی همراه با انتقال حرارت
159 – گذر غیرخطی همراه با انتقال گرما
187 – روش تجزیه و تحلیل طراحی پویا
200 – طراحی بهینه سازی و تجزیه و تحلیل حساسیت
400 – غیر خطی استاتیک و پویا (ضمنی) (MSC.NASTRAN بومی ، برتری 106 ، 129 ، 153 و 159 – بخشی از MSC.NASTRAN)
401 – استاتیک غیرخطی (SAMCEF مبتنی بر NX.NASTRAN)
402 – غیر خطی استاتیک و پویا (ضمنی) (SAMCEF مبتنی بر NX.NASTRAN)
600 – غیر خطی استاتیک و پویا (ضمنی) (انتهای جلوی MSC.Marc – بخشی از MSC.NASTRAN)
601 – Implicit Non-Linear (ADINA برای NX Nastran ، بعد از سال 2020 دیگر در NX NASTRAN در دسترس نخواهد بود)
700 – صریح غیر خطی (LS Dyna plus MSC.Dytran – بخشی از MSC.NASTRAN)
701 – آشکار غیرخطی (ADINA برای NX Nastran ، بعد از سال 2020 دیگر در NX NASTRAN در دسترس نخواهد بود)

NASTRAN در درجه اول یک حل کننده برای تجزیه و تحلیل عناصر محدود است.  از قابلیت هایی برخوردار نیست که امکان ساخت گرافیکی یک مدل یا مش را فراهم می کند. کلیه ورودی و خروجی برنامه به صورت فایلهای متنی است. با این حال ، فروشندگان نرم افزارهای مختلف ، پردازنده های پیش و پس از آن را برای ساده سازی ساختن یک المان اجزا محدود و تجزیه و تحلیل نتایج به بازار عرضه می کنند. این ابزارهای نرم افزاری شامل عملکردی برای وارد کردن و ساده کردن هندسه CAD ، مش با عناصر محدود و اعمال بار و محدودیت است. ابزارها به کاربر اجازه می دهند تا تجزیه و تحلیل را به NASTRAN ارسال کند ، و نتایج را وارد کند و به صورت گرافیکی نشان دهد. علاوه بر قابلیت های قبل و بعد از پردازش ، چندین فروشنده نستران قابلیت های غیرخطی پیشرفته تر را در محصولات نستران خود ادغام کرده اند.

گزینه های نرم افزاری زیر ، مبتنی بر کد منبع اصلی NASTRAN در دسترس هستند:

MSC Nastran
NASTRAN-xMG (کسب شده توسط نرم افزار MSC)
NEi Nastran (نسخه PC / Linux مبتنی بر کد منبع اصلی NASTRAN)
NX Nastran (خریداری شده توسط نرم افزار صنعت دیجیتال زیمنس با نام تجاری Simcenter 3D دوباره تجاری شد)
نستران توسط بنیاد کانال باز پخش شده است
MSC Nastran
MSC Nastran محصول اصلی Nastran تجاری است که توسط دکتر ریچارد مک نیل و رابرت شوندلر در سال 1963 آغاز شده است. MSC Nastran معمولاً برای انجام تجزیه و تحلیل ساختاری مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه در هر صنعت مورد استفاده قرار می گیرد ، اما در صنایع هوافضا و اتومبیل برای انجام استرس محاسباتی و تحلیل کرنش مدلهای سطح و اجزای سیستم ساختارها از موارد زیر پیروی می کند. از سال 1963 ، MSC Nastran به تکامل و گسترش قابلیت ها به پویایی ، rotordynamics ، غیرخطی ، حرارتی ، ضربه زیاد ، NVH ، تعامل ساختاری سیال و تجزیه و تحلیل خستگی ادامه داده است. امروزه این شرکت با MSC Marc و LS-Dyna همراه است تا بتواند راه حلهای آنالیز بسیار غیرخطی همراه داشته باشد.

NASTRAN-xMG
NASTRAN-xMG ساخته شده از همان کد پایه همان نرم افزار NASTRAN اصلی ایجاد شده توسط ناسا که شامل معماری اصلی NASTRAN و زبان DMAP می باشد ، اندازه مشکل نامحدود ، فناوری حل کننده سرعت بالا و گزینه های تجزیه و تحلیل زیر ساختی را ارائه می دهد. بنیانگذار اصلی شرکت دکتر ریچارد اچ. مک نین است.

Nei Nastran
NEi Nastran یک هدف کلی برای تجزیه و تحلیل عناصر محدود است که برای تجزیه و تحلیل استرس خطی و غیر خطی ، پویایی و ویژگی های انتقال حرارت سازه ها و اجزای مکانیکی استفاده می شود. این دستگاه بر روی سیستم عامل های مختلفی از جمله ویندوز 32/64 بیتی و لینوکس قابل دسترسی است.  این نرم افزار توسط Autodesk در ماه مه 2014 به دست آمد.

Simcenter 3D (NX Nastran)
NX Nastran از اقدام FTC علیه شرکت MSC به دلیل فعالیت ضد انحصاری ناشی شد. توافق ضد انحصاری اجازه خرید مجوز دائمی بدون حق امتیاز برای کد منبع MSC.Nastran 2001 را توسط UGS در سال 2003 داد. UGS پیش از این بخش Unigraphics EDS بود. قابلیت های CAE Nastran به CAD NX Unigraphics ‘و سایر اجزای آن اضافه شد تا مجموعه مدیریت چرخه عمر محصول EDS / UGS PLM Solutions را تشکیل دهند. این خط تولید در سال 2007 توسط SIEMENS به دست آمد و تبدیل به نرم افزار صنعت دیجیتال زیمنس شد.

این خرید شامل یک حق امتیاز دائمی ، در سراسر جهان ، بدون حق امتیاز حقوقی ، مجوز غیر انحصاری برنامه نرمافزار MSC.Nastran v2001 ، سایر دارایی های مربوط به نرم افزار و کلیه حقوق کپی رایت و علائم تجاری به دست آمده در نتیجه کسب MSC از Universal Analytics Inc. و رایانه ای است. تجزیه و تحلیل ساختاری و تحقیقات پارسی در سال 1999.

Simcenter 3D (NX Nastran) هم اکنون بخشی از نمونه کارها محصول Simcenter نرم افزار صنعت دیجیتال زیمنس است.

OCF نستران
هر دو نسخه مبدأ و باینری نستران از بنیاد کانال باز با هزینه مجوز سالانه در دسترس هستند. این بخشی از توزیع مجموعه COSMIC ناسا از مرکز ملی انتقال فناوری بود. در ژوئن سال 2015 در github منتشر شد.

خاموش کردن
موفقیت NASTRAN منجر به توسعه بسیاری از نرم افزارهای دیگر اجزای محدود شد. یکی از این نرم افزارها ASTROS است که قابلیت NASTRAN را در اختیار شما قرار می دهد تا بهینه سازی ساختاری را شامل شود. در حال حاضر ASTROS توسط Zona Technology، Inc. نگهداری می شود.

رقابت
در حال حاضر بسیاری از محصولات FEA ​​در دسترس تجاری وجود دارد که برخی از آنها قادر به خواندن قالب ورودی NASTRAN هستند ، اما نام آن NASTRAN را ندارند. بسیاری از آنها در لیست بسته های نرم افزاری عناصر محدود ، صفحات CAE و FEA قرار دارند .

1 پاسخ
  1. آرمان افتخارنیاکانی
    آرمان افتخارنیاکانی گفته:

    با تشکر از بچه های دانشگاه امیرکبیر که چنین بستری را فراهم کردند.
    موفق و سربلند باشید…

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *