اجاره ابر رایانه برای شبیه سازی بازی‌های کامپیوتری

Rate this post


در خواست ابر رایانه شبیه سازان امیرکبیر

یکی از مهمترین ابررایانه‌هایی که توسط دانشمندان هندی ساخته شده است، “PARAM” است. PARAM یک سری از ابررایانه‌های پرقدرت است که توسط مرکز توسعه محاسبات پیشرفته (C-DAC) در شهر پونه، هند، توسعه داده شده است.

یکی از معروف‌ترین اعضای این سری PARAM یکی از اولین سوپرکامپیوترهای آن بود که در دهه 1980 تحت عنوان PARAM 8000 توسعه یافت. از آن زمان، سری‌های مختلفی از PARAM با قدرت محاسباتی و قابلیت‌های گسترده‌تری توسعه یافته‌اند.

به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مهم در زمینه ابررایانه‌های هندی، PARAM Yuva II از موسسه هندی پژوهش‌های آب و هوایی (IITM) در پونه اشاره می‌شود. این سوپرکامپیوتر به طور خاص برای پیش‌بینی آب و هوا و تحقیقات اقلیمی طراحی شده است و در پیشبرد تحقیقات هواشناسی در هند نقش مهمی داشته است.

علاوه بر این، سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) نیز توانسته است قابلیت‌های خود در زمینه ابررایانه‌ای را به‌روزرسانی کند تا در پشتیبانی از ماموریت‌های فضایی و پرتاب ماهواره‌های خود از آن بهره‌برداری کند.

این تنها چند نمونه از ابررایانه‌هایی هستند که توسط دانشمندان هندی ساخته شده‌اند و هند به بهبود و گسترش قابلیت‌های خود در زمینه محاسبات پرسرعت ادامه می‌دهد.


در خواست ابر رایانه شبیه سازان امیرکبیر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *