Eplan Electric

این نرم افزار جامع و حرفه ای جهت طراحی و ایجاد نقشه های برقی است در واقع ePLAN P8 یک نرم افزار قدرتمند و باهوش برای طراحی نقشه های شماتیک برقی و تهیه دیگر مستندات لازم جهت اجرای یک پروژه بوده و با توجه به امکانات و تواناییهای فراوانی که در اختیار کاربران قرار می دهد توانسته است که در طی چندین سال اخیر به عنوان یک نرم افزار قابل اطمینان و قابل قبول در سطوح جهانی حدود 8000 مشتری در 30 کشور جهان جذب نماید.

اگر شما طراح و راه انداز کارخانه ها و تأسیسات برقی هستید کافی است توسط این نرم افزار و با استفاده از امکانات آن نقشه شماتیک را طراحی نموده و بقیه کارها را به ePLAN P8 بسپارید تا لیست قطعات ،‌ نقشه کلیات ، لیست ارتباطات و …. را استخراج نماید و همچنین امکان اعمال تغییرات در طرح های خود را داشته باشد.

نرم‌افزار ePLAN یک نرم‌افزار آلمانی بوده که جهت طراحی و نقشه‌کشی سیستم‌های الکتریکی به ویژه تابلو برق استفاده می‌شود. نسخه قدیمی این نرم‌افزار نسخه ۵ بود که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۴ عرضه شد که بعدها به نسخه کارآمد P8 تغییر نام پیدا کرد. در نرم‌افزار ePLAN امکانات ویژه‌ای جهت نقشه‌کشی همچون شماره‌گزاری سیم‌ها و مستندسازی و همچنین طراحی نقشه جانمایی تابلو برق به صورت دو بعدی و سه بعدی فراهم شده‌است. نسخه دیگر این نرم‌افزار با نام Pro Panel می‌باشد که در این نسخه امکان طراحی سه بعدی تابلو برق وجود دارد.

eplan electric p8 نرم‌افزاری جامع و قدرتمند در زمینه طراحی و رسم و مستندسازی نقشه‌های برقی می‌باشد.

این نرم‌افزار قابلیتهای منحصر به فردی را به کاربر ارایه می‌دهد که مزایای زیر را دربردارد:

افزایش سرعت تهیه مدارک و جلوگیری از عملیات تکراری و خستگی کاربر
ارایهٔ مدارک مهندسی با جزییات بسیار دقیق و کامل عاری از خطا
کاهش حجم کار طراحی و جذب حداکثر پروژه‌ها
این نرم‌افزار یکی از کارامدترین نرم‌افزارها در زمینه طراحی و نقشه‌کشی است. با امکانات موجود در آن می‌توان میزان خطا در نقشه‌کشی را به حد قابل توجهی کاهش داده و حتی به صفر رساند.

قابلیتهای فراوان این نرم‌افزار بخصوص در زمینهٔ تهیهٔ گزارشها آن را به برنامه ای کاربردی و قابل اعتماد تبدیل کرده‌است.

نرم‌افزاری کامل جهت طراحی پروژه‌های صنعتی با قابلیت نمایش سه بعدی و واقعی از محصول نهایی می‌باشد. این نرم‌افزار قابلیت نرم‌افزارهای الکتریکی و مکانیکی را یکجا در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

شما می‌توانید تجهیزات سه بعدی را در این نرم‌افزار مونتاژ کنید. بعنوان مثال در زمینه ساخت تابلوهای کنترلی، عملیات مونتاژ تابلو را همانند یک مونتاژکار واقعی در محیط مجازی انجام می‌دهید. محفظه خود را انتخاب

می‌کنید، تجهیزات سه بعدی الکتریکی همچون کلیدها، فیوزها و رله‌ها را بر روی ریل نصب می‌کنید، داکتهای مورد نظر را نصب می‌کنید، جهت نصب گلند و المانهای روی درب، محفظه را سوراخکاری می‌کنید و نهایتاً محصول خود را قبل از ساخت به صورت واقعی می‌بینید.

برتری این نرم‌افزار نسبت به نرم‌افزارهای مکانیکی مشابه، سادگی کار، هوشمند بودن فرایند نصب، سرعت بالای فرایند مونتاژ، گزارش‌گیری‌های متنوع از آن و … می‌باشد. نمایش سه بعدی تابلو را می‌توان با قابلیت Model view نرم‌افزار و گستره تنظیماتی بسیار وسیع موجود در آن، در صفحات خروجی ایجاد نمود.

قابلیت‌های کلیدی نرم‌افزار EPLAN Electric:
– صرفه‌جویی در زمان طراحی و امکان ویرایش چندباره نقشه‌ها
– قابلیت به‌کارگیری چند استاندارد در طراحی
– قابلیت تبدیل خروجی نرم‌افزار در فرمت‌های مختلف
– قابلیت پشتیبان گیری از پروژه‌ها
– قابلیت استفاده از بلوک‌های پروژه‌های قبل در پروژه‌های جدید




کلمات کلیدی : ای پلن الکتریک ، Eplan Electric ، دانلود epaln ، دانلود نرم افزار eplan برای ویندوز ، دانلود epaln برای ویندوز ، دانلود نرم افزار eplan ، تفاوت ورژن های eplan ، کاربرد eplan