Rate this post
انجام پروژه اس دبلیو آی پرولوگ SWI Prolog

SWI Prolog

SWI-Prolog یک اجرای رایگان از زبان برنامه نویسی Prolog است ، که معمولاً برای آموزش و برنامه های وب معنایی استفاده می شود. این مجموعه دارای مجموعه ای غنی از ویژگی ها ، کتابخانه ها برای برنامه نویسی منطق محدودیت ، پخش چند منظوره ، تست واحد ، رابط کاربری گرافیکی ، رابط در جاوا ، ODBC و دیگران ، برنامه نویسی با سواد ، یک وب سرور ، SGML ، RDF ، RDFS ، ابزارهای توسعه دهنده (از جمله IDE با یک اشکال زدایی GUI و نمایه GUI).

SWI-Prolog بر روی سیستم عامل های یونیکس ، ویندوز ، مکینتاش و لینوکس اجرا می شود و از سال 1987 تحت توسعه مداوم است. نویسنده اصلی آن Jan Wielemaker است.

چارچوب وب
SWI-Prolog با چارچوب وب مبتنی بر دستورات بند قطعی نصب می کند.

محاسبات توزیع شده
از طریق سیستم Pengines سوالات SWI-Prolog ممکن است در چندین سرور و صفحه وب توزیع شود.

XPCE
XPCE ابزاری مستقل GUI با محوریت پلتفرم برای SWI-Prolog ، Lisp و سایر زبانهای تعاملی و پویا است. اگرچه XPCE به صورت مستقل از زبان طراحی شده بود ، اما بیشتر محبوب Prolog بود. مجموعه ابزار گرافیکی XPCE به همراه SWI-Prolog در سال 1987 آغاز شد.

این برنامه از دکمه ها ، منوها ، لغزنده ها ، زبانه ها و سایر ابزارک های اصلی GUI پشتیبانی می کند. XPCE برای همه سیستم عامل های پشتیبانی شده توسط SWI-Prolog در دسترس است.

PceEmacs
PceEmacs یک ویرایشگر داخلی SWI-Prolog است. PceEmacs یک کلون Emacs است که در Prolog (و XPCE) پیاده سازی شده است. این پشتیبانی از تورفتگی مناسب ، برجسته سازی نحو ، بررسی کامل نحو با فراخوان تجزیه کننده SWI-Prolog ، هشدار برای متغیرهای singleton و یافتن تعاریف محمدی بر اساس منبع اطلاعات از پایگاه داده Prolog است.

رابط بین Java و Prolog (JPL)
JPL یک رابط دو طرفه بین Java و Prolog است. به SWI-Prolog و Java SDK نیاز دارد. به عنوان بخشی از SWI-Prolog نصب شده است.

کتابخانه های برنامه نویسی منطق محدودیت (CLP)
عملکرد برنامه نویسی محدودیت منطق در اواخر عمر SWI-Prolog بسیار دیرتر آمد ، زیرا فاقد پشتیبانی اساسی بود. این تغییر در اوایل سال 2004 هنگامی که متغیرهای نسبت داده شده به زبان اضافه شدند. کتابخانه لوون CHR اولین کتابخانه CLP بود که به SWI-Prolog منتقل شد. ما از كتابخانه INCLP (R) SWI-Prolog یاد می كنیم (د كونینك و همكاران 2006) كه محدودیت های غیر خطی نسبت به واقعیت ها را فراهم می كند ، و در بالای CHR پیاده سازی شد. بعداً یک بندر از کتابخانه CLP (QR) مسیحی هولزبورو و یک حل کننده محدود دامنه CLP (FD) آمد. سرانجام یک حل کننده بولی CLP (B) اضافه شد.



کلمات کلیدی : اس دبلیو ای پرولوگ ، SWI Prolog ، دانلود نرم افزار swi prolog ، دانلود swi prolog ، معرفی نرم افزار swi prolog ، کاربرد swi prolog ، نرم افزار swi prolog چیست ، دانلود پرولوگ 


SWI Prolog