WINSCOPE

WINSCOPE

بررسی اجمالی
بیشتر افراد به آزمایشگاه الکترونیک دسترسی نخواهند داشت و قادر به تهیه یک اسیلوسکوپ نخواهند بود، بنابراین در اینجا گزینه ای جایگزین است. اسیلوسکوپ به شما امکان می دهد هر سیگنال را در زمان واقعی مشاهده کنید، فرکانس ها را اندازه گیری کنید، طیف های سیگنال را در زمان حقیقی مطالعه کرده و الگوهای Lissajous را ترسیم کنید. علاوه بر این، وینسکوپ همچنین دارای یک فضای ذخیره سازی و یک روال قدرتمند (FFT (fast fourier transform است که وینسکوپ را قادر می سازد تا به عنوان آنالایزر طیف عمل کند.

با وجود وینسکوپ اشکالات زیادی وجود دارد:
– دامنه غیر کالیبره شده دامنه (استفاده از آن به عنوان مولتی متر دیجیتال دشوار است)
– پهنای باند نسبتاً کم (20 هرتز – 20 کیلوهرتز)
– امکان آسیب دیدن رایانه هنگام اتصال به منبع سیگنال ناشناخته (به هشدارها مراجعه کنید).

وینسکوپ 2.51 توسط کنستانتین زلدوویچ طراحی شده است و او آن را به صورت نرم افزار رایگان توزیع کرده است. برای ویندوز 95 نوشته شده است اما  در ویندوز XP و Windows Me کار می کند.
اسیلوسکوپ ذخیره سازی دیجیتال ردیابی دوگانه با آنالایزر طیف و همبستگی سنج.
پهنای باند: 20 هرتز – حداکثر 20 کیلو هرتز
سطح ورودی: حدود 2 VAC ، محدود به قابلیت های کارت صدا
تجدید نمایش: حدود 6 فریم در ثانیه
صادرات داده: پرونده دیسک یا کلیپ بورد ویندوز ، فرمت متن

اقدامات ایمنی هنگام استفاده از اسیلوسکوپ
از لحاظ نرم افزاری ، Winoscope به خودی خود نمی تواند به سخت افزار شما آسیب برساند، اما سوزاندن حداقل کارت صدا در هنگام تلاش برای بررسی برخی سیگنالها با دامنه ناشناخته و جبران DC بسیار آسان است. بنابراین، همیشه باید هنگام برقراری اتصال الکتریکی بین رایانه و تجهیزات خارجی، بسیار مراقب باشید. ممکن است این یک کار خوب باشد که ابتدا از یک مولتی متر یا اسیلوسکوپ معمولی استفاده کنید تا متوجه شوید سطح سیگنال برای کارت صدا شما قابل قبول است یا خیر.

یکی از ویژگی های خوب در مورد Winscope ، دکمه FFT است. آنالایزر طیف حتی بیش از یک اسیلوسکوپ هزینه دارد ، اما با وینسکوپ و رایانه خود می توانید بداهه نوازی کنید.

WINSCOPE




کلمات کلیدی : وین اسکوپ ، WINSCOPE ، دانلود winscope ، دانلود نرم افزار winscope ، دانلود وینسکوپ ، معرفی نرم افزار winscope ، کاربرد نرم افزار winscope 



WINSCOPE