انجام پروژه انسیس ماکسول

ANSYS Maxwell

ANSYS MAXWELL

ANSYS Maxwell نرم افزار شبیه سازی میدان الکترومغناطیسی برتر برای مهندسین وظیفه طراحی و تجزیه و تحلیل دستگاه های الکترومغناطیسی و الکترومکانیکی D-3 و 2-D از جمله موتورها، محرک ها، ترانسفورماتورها، سنسورها و کویل ها است.

Ansys یک شرکت مهندسی واقع در پنسیلوانیا آمریکا می باشد که در زمینه توسعه و ارائه راهکارهای مهندسی از سال 1996 تاکنون فعالیت می کند. نرم افزارهای ساخت این شرکت در زمینه های طراحی محصولات، طراحی نیمه رساناها، تست و بررسی محصولات، توزیع های دمایی در مواد، حرکت سیالات و تحلیل های الکترومغناطیسی فعالیت می کنند.

ANSYS Maxwell یکی از محصولات نرم افزاری شرکت مادر Ansys بوده که در زمینه آنالیز پیشرفته میدان های مغناطیسی و تحلیل اجسام الكترومغناطیسی فعالیت می کند. از این نرم افزار در طراحی و شبیه سازی موتورهای الکتریکی، ‌ترانسفورماتورها، سیم پیچ‌های میدان و به صورت کلی دستگاه های که در میدان مغناطیسی كار می كنند، استفاده می شود. شما با این نرم افزار پرقدرت می توانید انواع حالات مغناطیسی چه در ترانسفرماتورها و یا در ماشین های الکتریکی را پیاده سازی نمایید، در دنیای واقعی قبل از اینکه کارشناسان و مهندسین دست به ساخت ماشینی بزنند ابتدا ماشین مورد نظر را با استفاده از این نرم افزار شبیه سازی کرده و سپس در صورت عدم وجود مشکل آن را عملا می سازند البته باید در نظر داشت این برنامه می تواند باعث بهبود عملکرد ماشین های کنونی نیز گردد.

برای رسیدن به جواب های همگرا و کاهش درصد خطای خروجی در این نرم افزار، از پیشرفته ترین متدهای کدزنی استفاده شده است تا در نهایت بتوانیم در مدت زمان کوتاهی به جواب های واقعی نزدیک شویم با این حال به دلیل سطح بالای پردازش این نرم افزار، این تحلیل ها گاهاً ساعت ها به طول می انجامند.

برخی از ویژگی های مکسول

  • شبیه سازی میدان الکترومغناطیسی فرکانس پایین
  • انجام محاسبات با کارایی بالا
  • شبیه سازی سیستم های الکترومکانیکی و الکترونیک قدرت
  • بهینه سازی و مدل سازی پارامتری
  • به کارگیری فرآیند طراحی خودکار با امکان سفارشی سازی
  • و …

نرم افزار مکسول یکی از نرم افزار های تخصصی رشته برق در گرایش قدرت می باشد که دانشجویان می توانند در کنار برنامه هایی نظر “دیگسایلنت“، “متلب” و “ای تب” از آن استفاده نمایند.

در نظر داشته باشید نرم افزار مکسول توسط وب سایت “PowerEn.ir” تست گردیده و بدون مشکل می باشد.





کلمات کلیدی : انسیس ماکسول ، ANSYS Maxwell ، معرفی نرم افزار ansys maxwell ، دانلود نرم افزار ansys maxwell ، نرم افزار ماکسول ، دانلود انسیس ، دانلود ansys