شبیه سازان امیرکبیر

انجام پروژه مایکروسافت اس کیو ال سرور Microsoft SQL Server

انجام پروژه مایکروسافت اس کیو ال سرور – انجام پروژه Microsoft SQL Server – انجام مدل سازی با نرم افزار Microsoft SQL Server –  انجام پروژه با نرم افزار مایکروسافت اس کیو ال سرور – انجام مدل سازی با نرم افزار مایکروسافت اس کیو ال سرور – انجام پروژه با نرم افزار Microsoft SQL Server


اگه دنبال جایی میگردین که پروژه‌های کاری و دانشجویی نرم افزار Microsoft SQL Server خودتون رو بدون دغدغه و با قیمتی مناسب بهش بسپارید، جای درستی اومدید!

در اینجا می توانید پروژه نرم افزار Microsoft SQL Server خود را به ما بسپارید و خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد.

جهت مشاوره و انجام پروژه‌های شبیه‌سازی با نرم افزار Microsoft SQL Server  می‌توانید درخواست انجام پروژه‌های Microsoft SQL Server خود را به کمک آیکون سبز رنگ تماس واتساپ در کنار پایین صفحه  ارسال نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، در زمان کوتاهی قیمت و زمان انجام پروژه به شما اطلاع داده شود.

انجام پروژه مایکروسافت اس کیو ال سرور Microsoft SQL Server

چرا شبیه سازان امیرکبیر

این مجموعه به همکاری مرکز فناوری دانشگاه امیرکبیر در دانشگاه امیرکبیر مشغول به فعالیت می باشد.  هسته فناوری این مجموعه به کمک تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر فعالیت می نماید. بهترین قیمت ها و متخصصان در زمینه شبیه سازی مایکروسافت اس کیو ال سرور Microsoft SQL Server را می توانید از این مجموعه درخواست نمایید. در صورت درخواست انجام پروژه و یا درخواست اجاره کامپیوتر سرور محاسباتی قدرتمند   به آدرس ذیل واقع در دانشگاه با هماهنگی قبلی حضور بهم رسانید و یا اینکه با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید



هشدار 

تعدادی از سایت ها با نام جعلی دانشگاه های معتبر همانند دانشگاه شریف،  اقدام به اخذ پروژه می نمایند و پروژه ای تحویل نمی دهند و پول افراد را به یغما می برند.  جهت جلوگیری از این امر، بهتر است پول خود را تنها به سازمان ها و شرکت های معتبر که مکان مشخصی دارند، واگذار نمایید. در این راستا لازم به ذکر است که شبیه سازان امیرکبیر در دانشگاه امیرکبیر مستقر است و درخواست کنندگان می توانند با هماهنگی قبلی، به صورت حضوری جهت سفارش پروژه حضور بهم رسانند.

شبیه سازان دانشگاه امیرکبیر

آدرس: تهران خیابان ولیعصر(ع)،دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی مکانیک، طبقه منفی یک،  مرکز نوآوری، گروه شبیه‌سازان امیرکبیر

تلفن 02188769296

پیامک 09022113687

Shabihsazanak@gmail.com



Microsoft SQL Server یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای است که توسط مایکروسافت ساخته شده است. به عنوان سرور پایگاه داده ، این محصول نرم افزاری است که دارای عملکرد اصلی ذخیره و بازیابی داده ها طبق درخواست سایر برنامه های نرم افزاری است – که ممکن است در یک رایانه یا بر روی یک رایانه دیگر در سراسر شبکه (از جمله اینترنت) اجرا شود. مایکروسافت حداقل ده ها نسخه مختلف Microsoft SQL Server را با هدف مخاطبان مختلف و برای بارهای کاری اعم از برنامه های کوچک یک دستگاه گرفته تا برنامه های بزرگ رو به اینترنت با بسیاری از کاربران همزمان به بازار عرضه می کند.

تاریخچه مایکروسافت SQL Server با اولین محصول Microsoft SQL Server — SQL Server 1.0 ، سرور 16 بیتی برای سیستم عامل OS / 2 در سال 1989 آغاز می شود و تا امروز ادامه می یابد.

نقاط عطف
سرور MS SQL برای سیستم عامل OS / 2 به عنوان یک پروژه برای انتقال پستی Sybase SQL Server بر روی OS / 2 در سال 1989 توسط Sybase ، Ashton-Tate و Microsoft آغاز شد.
SQL Server 4.2 برای NT در سال 1993 منتشر شد و ورود به ویندوز NT را نشان می دهد.
SQL Server 6.0 در سال 1995 منتشر شد و نشانگر پایان همکاری با Sybase است. Sybase به طور مستقل از مایکروسافت به توسعه نوع خود از SQL Server ، Sybase Adaptive Server Enterprise ادامه می دهد.
SQL Server 7.0 در سال 1998 منتشر شد ، و تبدیل کد منبع را از C به C ++ نشانه گذاری می کند.
SQL Server 2005 ، که در سال 2005 منتشر شد ، بازبینی کامل کد قدیمی Sybase را به کد مایکروسافت پایان می دهد.
SQL Server 2017 ، منتشر شده در سال 2017 ، پشتیبانی از لینوکس برای این سیستم عامل های لینوکس اضافه می کند: Red Hat Enterprise Linux ، SUSE Linux Enterprise Server ، Ubuntu & Docker Engine.
در حال حاضر
از ماه مه 2020 ، نسخه های زیر توسط مایکروسافت پشتیبانی می شوند:

SQL Server 2012
SQL Server 2014
SQL Server 2016
SQL Server 2017
SQL Server 2019
از SQL Server 2016 به بعد ، این محصول فقط در پردازنده های x64 پشتیبانی می شود.

نسخه فعلی مایکروسافت SQL Server 2019 است که در تاریخ 4 نوامبر 2019 منتشر شد. نسخه RTM 15.0.2000.5 است.

مایکروسافت SQL Server را در چندین نسخه ، با مجموعه ای از ویژگی های مختلف و هدف قرار دادن کاربران مختلف ، در دسترس می کند. این نسخه ها:

نسخه های اصلی
شرکت، پروژه
SQL Server Enterprise Edition هم موتور اصلی پایگاه داده و هم خدمات اضافی را شامل می شود ، با طیف وسیعی از ابزارها برای ایجاد و مدیریت یک خوشه SQL Server. این پایگاه داده می تواند به اندازه 524 petabytes و 12 آدرس 12 ترابایت حافظه را مدیریت کند و از 640 پردازنده منطقی (هسته CPU) پشتیبانی کند.
استاندارد
نسخه استاندارد SQL Server شامل موتور پایگاه داده اصلی و خدمات مستقل است. این امر با نسخه Enterprise متفاوت است زیرا از نمونه های فعال کمتری پشتیبانی می کند (تعداد گره های یک خوشه) و برخی از کارکردهای در دسترس بالا مانند حافظه افزودنی داغ را شامل نمی شود (اجازه می دهد حافظه در حالی که سرور در حال کار است اضافه شود) ، و شاخص های موازی
وب
SQL Server Web Edition یک گزینه کم TCO برای میزبانی وب است.
هوش تجاری
معرفی شده در SQL Server 2012 و تمرکز روی سرویس سلف سرویس و هوش تجاری شرکت. این شامل قابلیت های نسخه استاندارد و ابزارهای اطلاعاتی کسب و کار: PowerPivot ، Power View ، مدل معنایی BI ، Master Data Services ، خدمات کیفیت داده و تجزیه و تحلیل حافظه xVelocity است.
کارگروه
SQL Server Workgroup Edition شامل عملکرد پایگاه داده اصلی است اما شامل خدمات اضافی نمی شود. توجه داشته باشید که این نسخه در SQL Server 2012 بازنشسته شده است.
بیان
SQL Server Express Edition یک نسخه رایگان SQL Server است که دارای موتور اصلی پایگاه داده می باشد. در حالی که هیچ محدودیتی در تعداد دیتابیس ها یا کاربران پشتیبانی نشده وجود ندارد ، این محدود به استفاده از یک پردازنده ، 1 گیگابایت حافظه و 10 فایل پایگاه داده 10 گیگابایت است (4 گیگابایت فایل پایگاه داده قبل از SQL Server Express 2008 R2).  این به عنوان جایگزینی برای MSDE در نظر گرفته شده است. دو نسخه دیگر مجموعه ای از ویژگی های موجود در نسخه اصلی Express را ارائه نمی دهد. اولین مورد SQL Server Express با Tools است که شامل SQL Server Management Studio Basic است. SQL Server Express با خدمات پیشرفته ، قابلیت جستجوی كامل و خدمات گزارش دهی را اضافه می كند.
نسخه های تخصصی
لاجوردی
پایگاه داده Microsoft Azure SQL یک نسخه ابری از Microsoft SQL Server است که به عنوان یک پلتفرم به عنوان خدمات ارائه شده در Microsoft Azure ارائه می شود.
لاجوردی
Azure SQL Data Warehouse نسخه ای مبتنی بر ابر مایکروسافت SQL Server در معماری MPP (پردازش موازی گسترده) برای بارهای کاری تحلیلی است که به عنوان یک بستر ارائه دهنده خدمات در Microsoft Azure ارائه شده است.
جمع و جور (SQL CE)
نسخه جمع و جور یک موتور پایگاه داده تعبیه شده است. برخلاف سایر نسخه های SQL Server ، موتور SQL CE مبتنی بر SQL Mobile است (در ابتدا برای استفاده با دستگاه های دستی طراحی شده است) و باینری های مشابه را به اشتراک نمی گذارد. به دلیل کوچک بودن آن (ردپای 1 مگابایتی DLL) ، این مجموعه نسبت به نسخه های دیگر دارای ویژگی قابل توجهی کاهش یافته است. به عنوان مثال ، از زیر مجموعه ای از انواع داده استاندارد پشتیبانی می کند ، از روشهای ذخیره شده یا نمایش ها یا دسته های چند جمله ای پشتیبانی نمی کند (از جمله سایر محدودیت ها). این محدوده به حداکثر حجم داده 4 گیگابایتی محدود است و به عنوان یک سرویس Windows قابل اجرا نیست ، نسخه کامپکت باید با استفاده از آن توسط میزبان برنامه اجرا شود. نسخه 3.5 شامل پشتیبانی از خدمات همگام سازی ADO.NET است. SQL CE برخلاف SQL Server مناسب ، از اتصال ODBC پشتیبانی نمی کند.
توسعه دهنده
SQL Server Developer Edition شامل همان ویژگی های SQL Server Enterprise Edition می باشد ، اما با مجوز محدود است که فقط به عنوان یک سیستم توسعه و تست و نه به عنوان سرور تولید استفاده شود. با شروع اوایل سال 2016 ، مایکروسافت این نسخه را بصورت رایگان در دسترس عموم قرار داد.
جاسازی شده (SSEE)
SQL Server 2005 Embedded Edition یک نمونه خاص به نام موتور SQL Server Express Express است که فقط توسط برخی سرویس های Windows قابل دسترسی است.
ارزیابی
SQL Server Evaluation Edition که با نام Trial Edition نیز شناخته می شود ، کلیه ویژگی های Enterprise Edition را دارد ، اما محدود به 180 روز است ، پس از آن ابزارها به کار خود ادامه می دهند ، اما خدمات سرور متوقف می شود.
آهنگ سریع
SQL Server Fast Track بطور خاص برای ذخیره سازی داده ها و پردازش اطلاعات تجاری در مقیاس سازمانی است و روی سخت افزار معماری مرجع اجرا شده است که برای Fast Track بهینه شده است.
LocalDB
LocalDB معرفی شده در SQL Server Express 2012 ، نسخه حداقل SQL Server است که برای توسعه دهندگان برنامه طراحی شده است. همچنین می تواند به عنوان یک پایگاه داده تعبیه شده مورد استفاده قرار گیرد.
سیستم بسترهای نرم افزاری تحلیلی (APS)
قبلاً انبار داده موازی (PDW) یک دستگاه SQL Server SQL پردازش گسترده موازی (MPP) برای انبار کردن داده های در مقیاس بزرگ مانند صدها ترابایت بهینه شده است.
نسخه لوازم خانگی Datawarehouse
به عنوان بخشی از یک دستگاه با همکاری Dell & HP در معماری Fast Track از قبل نصب و پیکربندی شده است. این نسخه شامل خدمات ادغام سرور SQL ، خدمات تجزیه و تحلیل یا گزارش خدمات.sqlcmd نیست
نسخه های قطع شده
MSDE
Microsoft SQL Server Data Engine / Desktop Engine / Desktop Edition. SQL Server 7 و SQL Server 2000. در نظر گرفته شده برای استفاده به عنوان یک جزء برنامه ، آن را شامل ابزارهای مدیریت GUI نشده است. بعداً ، مایکروسافت نیز یک ابزار مدیر وب را در دسترس قرار داد. شامل برخی نسخه های Microsoft Access ، ابزارهای توسعه مایکروسافت و سایر نسخه های SQL Server است.
نسخه شخصی
SQL Server 2000. حجم کار یا اتصال مانند MSDE محدود است ، اما هیچ محدودیتی در اندازه آن ندارید. شامل ابزارهای مدیریت استاندارد است. در نظر گرفته شده برای استفاده به عنوان یک پروکسی موبایل / جدا شده ، دارای مجوز استفاده از نسخه استاندارد SQL Server 2000 است.
مرکز اطلاعات
SQL Server 2008 R2 Datacenter یک نسخه کامل از SQL Server است و برای دیتاسنترهایی طراحی شده است که به سطح بالایی از پشتیبانی برنامه و مقیاس پذیری نیاز دارند. این نرم افزار از 256 پردازنده منطقی و حافظه تقریبا نامحدود پشتیبانی می کند و همراه با نسخه StreamInsight Premium است.  نسخه Datacenter در SQL Server 2012 بازنشسته شده است. تمام ویژگی های آن در SQL Server 2012 Enterprise Edition موجود است.

لایه پروتکل رابط خارجی را در SQL Server پیاده سازی می کند. کلیه عملکردهایی که می توانند در SQL Server فراخوانی شوند از طریق یک قالب تعریف شده توسط مایکروسافت به نام Tabular Data Stream (TDS) به آن ارسال می شوند. TDS یک پروتکل لایه برنامه است که برای انتقال داده ها بین سرور پایگاه داده و مشتری استفاده می شود. در ابتدا توسط شرکت Sybase برای موتور پایگاه داده رابطه ای Sybase SQL Server خود در سال 1984 طراحی و ساخته شد و بعدا توسط مایکروسافت در Microsoft SQL Server ، بسته های TDS را می توان در سایر پروتکل های وابسته به حمل و نقل فیزیکی ، از جمله TCP / IP ، لوله های نامگذاری کرد و به اشتراک گذاشت. حافظه در نتیجه ، دسترسی به SQL Server از طریق این پروتکل ها در دسترس است. علاوه بر این ، SQL سرور API نیز در معرض سرویس های وب قرار دارد.

ذخیره سازی داده ها یک پایگاه داده است ، که مجموعه ای از جداول با ستون های تایپ شده است. SQL Server از انواع مختلف داده ها پشتیبانی می کند ، از جمله انواع اولیه مانند: Integer ، Float ، Decimal ، Char (از جمله رشته های شخصیت) ، Varchar (رشته های کاراکتر طول متغیر) ، باینری (برای حباب های داده نشده ساختار) ، متن (برای داده های متنی) در میان دیگران . گرد کردن شناورها به اعداد صحیح ، بسته به استدلالات ، از Round Rithmetical یا Symmetric Round Down (ثابت) استفاده می کند: SELECT Round (2.5 ، 0) 3 را نشان می دهد.

Microsoft SQL Server همچنین اجازه می دهد تا انواع کامپوزیت تعریف شده توسط کاربر (UDT) تعریف و استفاده شوند. همچنین آمار سرور را به عنوان جداول و نمایش های مجازی (به نام Dynamic Views Views یا DMVs) در دسترس می کند. علاوه بر جداول ، یک بانک اطلاعاتی همچنین می تواند اشیاء دیگری از جمله نماها ، رویه های ذخیره شده ، ایندکس ها و محدودیت ها را به همراه یک گزارش معاملات انجام دهد. یک پایگاه داده SQL Server می تواند حداکثر 231 شی را داشته باشد و می تواند چندین فایل سطح OS را با حداکثر اندازه پرونده 260 بایت (1 اگزابایت) بپیماید.  داده های موجود در بانک اطلاعاتی در پرونده های داده اصلی با پسوند .mdf ذخیره می شوند. پرونده های داده ثانویه ، که با پسوند .ndf مشخص شده اند ، استفاده می شوند تا داده های یک پایگاه داده واحد در بیش از یک فایل پخش شود ، و به صورت اختیاری در بیش از یک سیستم فایل. پرونده های ثبت شده با پسوند .ldf مشخص می شوند.

فضای ذخیره سازی اختصاص داده شده به یک پایگاه داده به صفحات متوالی با تعداد 8 کیلوبایت تقسیم می شود. یک صفحه واحد اصلی I / O برای عملیات SQL Server است. یک صفحه با یک هدر 96 بایت مشخص شده است که شامل ابرداده در مورد صفحه شامل شماره صفحه ، نوع صفحه ، فضای خالی در صفحه و شناسه شیء موجود در آن است. نوع صفحه داده های موجود در صفحه را تعریف می کند. این داده ها شامل: داده های ذخیره شده در بانک اطلاعاتی ، یک فهرست ، یک نقشه تخصیصی است ، که اطلاعاتی در مورد نحوه اختصاص صفحات به جداول و فهرست ها در اختیار دارد. و یک نقشه تغییر که اطلاعات مربوط به تغییرات ایجاد شده در سایر صفحات از آخرین نسخه پشتیبان تهیه یا ورود به سیستم را در اختیار دارد ، یا شامل انواع داده های بزرگی مانند تصویر یا متن است. در حالی که یک صفحه واحد اصلی یک عملیات I / O است ، در واقع فضا از نظر وسعتی که از 8 صفحه تشکیل شده است اداره می شود. یک شیء از پایگاه داده می تواند هر 8 صفحه را به یک اندازه (“یکنواخت یکنواخت”) یا با حداکثر 7 شیء دیگر (“میزان مختلط”) به اشتراک بگذارد. یک ردیف در جدول پایگاه داده نمی تواند بیش از یک صفحه باشد ، بنابراین به اندازه 8 KB محدود است. اما ، اگر داده ها از 8 KB فراتر رود و سطر حاوی داده های varchar یا varbinary است ، داده های موجود در آن ستون ها به یک صفحه جدید (یا احتمالاً دنباله ای از صفحات به نام واحد تخصیص) منتقل می شوند و با یک اشاره گر به داده ها جایگزین می شوند.

برای ذخیره سازی فیزیکی یک جدول ، ردیف های آن به یک سری از پارتیشن ها تقسیم می شوند (با شماره 1 تا n). اندازه پارتیشن توسط کاربر تعریف شده است. به طور پیش فرض تمام ردیف ها در یک بخش واحد قرار دارند. یک جدول به چند بخش تقسیم شده است تا بتواند یک پایگاه داده را روی یک خوشه رایانه پخش کند. ردیف ها در هر پارتیشن در ساختار B یا درخت پشته ذخیره می شوند. اگر جدول دارای یک فهرست خوشه ای همراه باشد تا بتواند سریع بازیابی ردیف ها را انجام دهد ، ردیف ها با توجه به مقادیر شاخص آنها به ترتیب ذخیره می شوند ، و درخت B آن فهرست را ارائه می دهد. داده ها در گره برگ برگها قرار دارند ، و گره های دیگر مقادیر شاخص برای داده های برگ را از گره های مربوطه ذخیره می کنند. اگر شاخص غیر خوشه ای باشد ، ردیف ها مطابق با کلیدهای فهرست طبقه بندی نمی شوند. نمای فهرست شده دارای ساختار ذخیره سازی مشابه جدول فهرست بندی است. یک جدول بدون فهرست خوشه ای در یک ساختار پشته مرتب نشده ذخیره می شود. با این حال ، جدول ممکن است دارای شاخص های غیر خوشه ای باشد تا امکان بازیابی سریع سطرها فراهم شود. در بعضی مواقع ساختار پشته نسبت به ساختار خوشه ای دارای مزایای عملکرد است. هر دو درختان پشته و درختان B می توانند چندین واحد اختصاصی داشته باشند.

مدیریت بافر
SQL Server صفحات را در RAM بافر می کند تا دیسک I / O را به حداقل برساند. هر صفحه 8 کیلوبایت می تواند در حافظه بافر باشد ، و به مجموعه تمام صفحات موجود در حال حاضر بافر حافظه نهان است. مقدار حافظه موجود برای SQL Server تصمیم می گیرد که چند صفحه در حافظه ذخیره می شوند. حافظه نهان بافر توسط مدیر بافر مدیریت می شود. خواندن یا نوشتن در هر صفحه آن را در حافظه نهان بافر کپی می کند. خواندن یا نوشتن های بعدی به جای نسخه روی دیسک به نسخه حافظه هدایت می شوند. این صفحه فقط درصورتی که حافظه نهان حافظه برای مدتی ارجاع نشده باشد ، توسط مدیر Buffer روی دیسک به روز می شود. در حین نوشتن صفحات به دیسک ، از I / O ناهمزمان استفاده می شود که به موجب آن عملیات I / O در یک موضوع پس زمینه انجام می شود تا سایر عملیات مجبور نشوند منتظر بمانند تا عملیات I / O تمام شود. هر صفحه هنگام نوشتن به همراه چک خود نوشته شده است. هنگام بازگرداندن صفحه ، بررسی مجدد آن محاسبه می شود و با نسخه ذخیره شده مطابقت می یابد تا اطمینان حاصل شود که در این مدت صفحه آسیب دیده یا دستکاری نشده است.

همزمانی و قفل کردن
SQL Server به چندین مشتری امکان استفاده همزمان از همان پایگاه داده را می دهد. به این ترتیب ، برای اطمینان از یکپارچگی داده ها ، باید دسترسی همزمان به داده های مشترک را کنترل کند – وقتی چندین مشتری همان داده را به روز می کنند ، یا مشتری ها سعی می کنند داده های دیگری را که در حال تغییر است توسط یک مشتری دیگر بخوانند. SQL Server دو حالت کنترل همزمان را ارائه می دهد: همزمانی بدبین و همزمانی خوش بینانه. هنگامی که از کنترل همزمان بدبین استفاده می شود ، SQL Server دسترسی همزمان را با استفاده از قفل ها کنترل می کند. قفل ها می توانند مشترک یا منحصر به فرد باشند. قفل انحصاری دسترسی اختصاصی به داده ها را به کاربر اعطا می کند – هیچ کاربر دیگری تا زمانی که قفل نگه داشته نمی تواند به داده ها دسترسی پیدا کند. در هنگام خواندن برخی از داده ها ، از قفل های مشترک استفاده می شود – چندین کاربر می توانند از داده های قفل شده با یک قفل مشترک بخوانند ، اما قفل اختصاصی را به دست نمی آورند. دومی باید منتظر بماند که همه قفل های مشترک منتشر شوند.

قفل ها را می توان در سطوح مختلف دانه بندی استفاده کرد – در کل جداول ، صفحات ، یا حتی بر اساس جدول در هر ردیف. برای نمایه ها ، می تواند در کل شاخص یا برگهای فهرست باشد. سطح دانه بندی مورد استفاده توسط سرپرست پایگاه داده بر اساس هر پایگاه داده تعریف می شود. در حالی که یک سیستم قفل دانه ریز اجازه می دهد تا کاربران بیشتری بتوانند همزمان از جدول یا ایندکس استفاده کنند ، به منابع بیشتری نیاز دارد ، بنابراین به طور خودکار عملکرد بالاتری ندارد. SQL Server همچنین شامل دو راه حل کنار گذاشتن متقابل سبک وزن دیگر – لچ ها و اسپینلاک ها – که نسبت به قفل ها استحکام کمتری دارند اما از نظر منابع کمتری هستند. SQL Server از آنها برای DMV ها و منابع دیگری که معمولاً شلوغ نیستند استفاده می کند. SQL Server همچنین کلیه موضوعات کارگر قفل را کنترل می کند تا اطمینان حاصل شود که در بن بست نیستند — در صورت بروز این کار ، SQL Server اقدامات درمانی را انجام می دهد که در بسیاری از موارد برای کشتن یکی از موضوعات درگیر در بن بست و برگشت به عقب است. معامله ای که آغاز شد.  برای اجرای قفل ، SQL Server حاوی Lock Manager است. Lock Manager یک جدول حافظه را در اختیار شما قرار می دهد که اشیاء بانک اطلاعاتی را قفل می کند و در صورت وجود قفل ها را در آن ها قفل می کند. دسترسی به هر موضوع مشترک توسط مدیر قفل واسطه می شود ، که یا دسترسی به منبع را اعطا می کند یا آن را مسدود می کند.
SQL Server همچنین مکانیسم کنترل همزمانی خوش بینانه را ارائه می دهد ، که شبیه به کنترل هم زمان multiversion است که در سایر پایگاه های داده استفاده می شود. مکانیسم اجازه می دهد تا هر زمان که ردیف به روز شود ، نسخه جدیدی از یک ردیف ایجاد شود ، بر خلاف نوشتن ردیف ، یعنی یک ردیف علاوه بر این توسط شناسه معامله ای که نسخه ردیف را ایجاد کرده است ، مشخص می شود. نسخه های قدیمی و جدید ردیف هم ذخیره و نگهداری می شوند ، هرچند نسخه های قدیمی از پایگاه داده به پایگاه داده سیستمی منتقل می شوند که با نام Tempdb شناخته می شود. هنگامی که یک ردیف در حال به روزرسانی است ، هیچ درخواست دیگری مسدود نمی شود (برخلاف قفل) بلکه بر روی نسخه قدیمی ردیف اجرا می شود. اگر درخواست دیگر یک بیانیه به روزرسانی باشد ، منجر به دو نسخه مختلف از ردیف ها می شود – هر دوی آنها توسط پایگاه داده ذخیره می شوند ، که با شناسه معامله مربوطه مشخص می شوند.

حالت اصلی بازیابی داده ها از پایگاه داده SQL Server ، جستجوی آن است. این پرس و جو با استفاده از انواع SQL به نام T-SQL بیان شده است ، گویش Microsoft SQL Server به دلیل میراث آن با Sybase SQL Server به اشتراک می گذارد. پرس و جو به صورت اعلانی مشخص می کند چه چیزی باید بازیابی شود. توسط پردازنده query پردازش می شود ، که توالی مراحل لازم برای بازیابی داده های درخواستی را مشخص می کند. دنباله اقدامات لازم برای اجرای یک پرس و جو ، یک طرح پرس و جو خوانده می شود. ممکن است چندین روش برای پردازش همان سؤال وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، برای پرس و جو که حاوی عبارت join و یک عبارت انتخاب است ، اجرای پیوست در هر دو جدول و سپس اجرای انتخاب روی نتایج نتیجه مشابه با انتخاب از هر جدول و سپس اجرای join را می دهد ، اما منجر به اجرای متفاوت می شود. برنامه ها در چنین شرایطی ، SQL Server طرحی را انتخاب می کند که انتظار می رود نتایج را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. به این بهینه سازی پرس و جو گفته می شود و توسط پردازنده query انجام می شود.

SQL Server شامل یک بهینه ساز پرس و جو مبتنی بر هزینه است که از نظر منابعی که برای اجرای پرس و جو در نظر می گیرد ، می تواند هزینه را بهینه کند. با توجه به پرس و جو ، سپس بهینه سازنده پرس و جو به شمای پایگاه داده ، آمار پایگاه داده و بار سیستم در آن زمان نگاه می کند. سپس تصمیم می گیرد که کدام دنباله برای دسترسی به جداول ذکر شده در پرس و جو ، کدام توالی برای اجرای عملیات و کدام روش دسترسی برای دسترسی به جداول تعیین شود. به عنوان مثال ، اگر این جدول دارای یک شاخص همراه باشد ، باید از این شاخص استفاده شود یا خیر: اگر این شاخص در ستونی باشد که برای اکثر ستون ها منحصر به فرد نیست (پایین بودن “انتخاب بودن”) ، ممکن است استفاده از این فایده نداشته باشد. فهرست برای دسترسی به داده ها سرانجام ، تصمیم می گیرد که آیا پرس و جو را به صورت همزمان انجام دهید یا نه. در حالی که یک اجرای همزمان از نظر زمان کل پردازنده پرهزینه تر است ، زیرا این اجرای در واقع به پردازنده های مختلف تقسیم می شود ممکن است به معنای اجرای سریعتر آن باشد. هنگامی که یک طرح پرس و جو برای یک پرس و جو ایجاد شد ، به طور موقت ذخیره می شود. برای فراخوانی بیشتر از همان سؤال از طرح cached استفاده شده است. نقشه های بلااستفاده پس از مدتی کنار گذاشته می شوند.

SQL Server همچنین اجازه می دهد تا مراحل ذخیره شده تعریف شود. رویه های ذخیره شده پارامترهای نمایش داده شده T-SQL هستند ، که در خود سرور ذخیره می شوند (و مانند درخواست های مشتری توسط درخواست مشتری صادر نمی شوند). روشهای ذخیره شده می توانند مقادیر ارسالی توسط مشتری به عنوان پارامترهای ورودی را بپذیرند و نتایج را به عنوان پارامترهای خروجی ارسال کنند. آنها می توانند توابع تعریف شده و سایر روشهای ذخیره شده ، از جمله همان روش ذخیره شده (حداکثر تعداد معینی بار) را فراخوانی کنند. از آنها می توان به صورت انتخابی دسترسی پیدا کرد. بر خلاف سایر نمایش داده شد ، رویه های ذخیره شده دارای یک اسم مرتبط هستند ، که در زمان اجرا برای حل کردن در نمایش داده های واقعی استفاده می شود. همچنین به دلیل عدم نیاز به کد در هر زمان از مشتری ارسال می شود (زیرا می توان از طریق نام به آن دسترسی پیدا کرد) ، باعث کاهش ترافیک شبکه و تا حدودی بهبود عملکرد می شود.  برنامه های اجرای مراحل رویه های ذخیره شده نیز در صورت لزوم ذخیره می شوند.

T-SQL

T-SQL (Transact-SQL) پسوند اختصاصی زبان رویه ای مایکروسافت برای SQL Server است. این دستورالعمل های REPL (Read-Eval-Print-Loop) را ارائه می دهد که مجموعه دستورالعمل استاندارد SQL را برای دستورالعمل های دستکاری داده (DML) و Data Definition (DDL) گسترش می دهد ، از جمله تنظیمات اختصاصی سرور SQL ، مدیریت آمار و امنیت پایگاه داده.

این کلمات کلیدی را برای عملیاتی که می توان در SQL Server انجام داد از جمله ایجاد و تغییر نقشه های پایگاه داده ، وارد کردن و ویرایش داده ها در دیتابیس و همچنین نظارت و مدیریت خود سرور در معرض نمایش قرار داد. برنامه های مشتری که داده مصرف می کنند یا سرور را مدیریت می کنند ، با ارسال پرس و جوها و بیانیه های T-SQL که توسط سرور پردازش می شوند ، از عملکرد SQL Server بهره می گیرند و نتایج (یا خطاها) به برنامه مشتری برگردانده می شوند. برای این کار جداول فقط خواندنی را که در آن می توان آمار سرورها را مطالعه کرد ، قرار می دهد. عملکرد مدیریت از طریق روشهای ذخیره شده تعریف شده از سیستم در معرض دید است که می تواند برای انجام عملیات مدیریت از پرس و جوهای T-SQL فراخوانی شود. همچنین ایجاد سرورهای مرتبط با استفاده از T-SQL امکان پذیر است. سرورهای پیوند شده به یک پرس و جو واحد اجازه می دهند تا عملیات انجام شده بر روی چندین سرور را پردازش کند.

SQL Server Native Server (a.k.a. SNAC)
SQL Server Native Client کتابخانه دستیابی به داده های سمت مشتری برای Microsoft SQL Server است ، نسخه 2005 به بعد. این بومی بصورت محلی پشتیبانی از ویژگیهای SQL Server از جمله پیاده سازی Tabular Data Stream ، پشتیبانی از پایگاه داده های بازتابی SQL Server ، پشتیبانی کامل از کلیه انواع داده های پشتیبانی شده توسط SQL Server ، عملیات ناهمزمان ، اعلان های پرس و جو ، پشتیبانی از رمزگذاری و همچنین دریافت چندین نتیجه نتیجه در یک جلسه پایگاه داده SQL Server Native Client توسط افزونه های SQL Server برای سایر فن آوری های دسترسی به داده ها ، از جمله ADO یا OLE DB ، تحت هود مورد استفاده قرار می گیرد. SQL Server Native Client همچنین می تواند به طور مستقیم با دور زدن لایه های دسترسی به داده های عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

در 28 نوامبر 2011 ، نسخه پیش نمایش درایور SQL Server ODBC برای لینوکس منتشر شد.

SQL CLR

Microsoft SQL Server 2005 شامل مؤلفه ای به نام SQL CLR (“زمان اجرای زبان مشترک”) است که از طریق آن با .NET Framework ادغام می شود. برخلاف سایر برنامه های کاربردی دیگر که از NET Framework استفاده می کنند ، SQL Server خود میزبان زمان اجرا .NET Framework است ، یعنی حافظه ، نخ گذاری و الزامات مدیریت منابع برنامه .NET Framework از طریق خود SQLOS رضایت دارد و نه سیستم عامل اساسی ویندوز. SQLOS سرویس های تشخیص و وضوح بن بست را برای کد NET نیز فراهم می کند. با استفاده از SQL CLR ، رویه ها و محرک های ذخیره شده را می توان به هر زبان مدیریت شده دات نت ، از جمله C # و VB.NET نوشت. همچنین از کد مدیریت شده می توان برای تعریف UDT (انواع تعریف شده توسط کاربر) استفاده کرد ، که می تواند در بانک اطلاعاتی پایدار باشد. کد مدیریت شده به مجامع CLI وارد شده و پس از تأیید برای نوع ایمنی ، در پایگاه داده ثبت می شود. پس از آن ، آنها می توانند مانند هر روش دیگری مورد استناد قرار گیرند. اما ، هنگام اجرای کد تحت SQL CLR ، فقط زیر مجموعه ای از کتابخانه کلاس پایه موجود است. اکثر API های مربوط به عملکرد رابط کاربر در دسترس نیست.

هنگام نوشتن کد برای SQL CLR ، داده های ذخیره شده در پایگاه داده های SQL Server با استفاده از API های ADO.NET مانند سایر برنامه های مدیریت شده دسترسی به داده های SQL Server قابل دسترسی هستند. با این حال ، انجام این کار یک جلسه جدید در پایگاه داده ایجاد می کند ، متفاوت از روشی است که کد در آن اجرا می کند. برای جلوگیری از این امر ، SQL سرور پیشرفت هایی را در ارائه دهنده ADO.NET فراهم می کند که اجازه می دهد اتصال به همان جلسه که در حال حاضر میزبان کد در حال اجراست هدایت شویم. این اتصالات به اتصالات متنی گفته می شود و با تنظیم پارامتر اتصال به متن در رشته اتصال درست است. SQL Server همچنین چندین پیشرفت other دیگر در API ADO.NET ارائه می دهد ، از جمله کلاس هایی برای کار با داده های جدولی یا یک ردیف داده و همچنین کلاس هایی برای کار با داده های داخلی در مورد داده های ذخیره شده در پایگاه داده. همچنین دسترسی به ویژگی های XML موجود در SQL Server ، از جمله پشتیبانی XQuery را فراهم می کند. این پیشرفتها در نتیجه روشهای T-SQL در نتیجه معرفی XML جدید Datatype (عملکردهای پرس و جو ، مقدار ، گرهها) نیز موجود است.

SQL Server همچنین مجموعه خدمات اضافی را نیز شامل می شود. در حالی که اینها برای عملکرد سیستم پایگاه داده ضروری نیستند ، آنها خدمات ارزش افزوده ای را در بالای سیستم مدیریت پایگاه داده اصلی ارائه می دهند. این سرویس ها یا به عنوان بخشی از مؤلفه های SQL Server یا خارج از فرآیند به عنوان ویندوز سرویس اجرا می شوند و API خود را برای کنترل و تعامل با آنها ارائه می دهند.

خدمات یادگیری ماشین
خدمات SQL Server Learning Machine در نمونه سرور SQL عمل می کند و به افراد امکان می دهد بدون نیاز به ارسال داده به شبکه یا انجام حافظه رایانه های خود ، یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل داده ها را انجام دهند. این سرویس ها با توزیع R و Python مایکروسافت که شامل بسته های معمولی برای علوم داده است ، همراه با برخی از بسته های اختصاصی (به عنوان مثال revoscalepy ، RevoScaleR ، microsoftml) ارائه می شود که می تواند برای ایجاد مدل های دستگاه در مقیاس استفاده شود.

تحلیلگران می توانند دستگاه مشتری خود را پیوند دهند تا به یک سرور SQL از راه دور متصل شوند و اجرای اسکریپت ها را به آن فشار دهند ، یا می توانند اسکریپت های R یا Python را به عنوان یک اسکریپت خارجی در یک پرس و جو T-SQL اجرا کنند. مدل یادگیری ماشین آموزش دیده می تواند در یک پایگاه داده ذخیره شود و برای امتیاز دهی استفاده شود.

کارگزار خدمات
در یک محیط برنامه نویسی به عنوان مثال استفاده می شود. برای برنامه های کاربردی متقابل ، سرویس کارگزار از طریق TCP / IP ارتباط برقرار می کند و اجازه می دهد تا از طریق تبادل پیام ، اجزای مختلف را همزمان کنند. سرویس کارگزار ، که به عنوان بخشی از موتور دیتابیس کار می کند ، یک بستر پیام رسانی و ارسال پیام قابل اعتماد برای برنامه های SQL Server فراهم می کند.

خدمات کارگزاري خدمات شامل بخش هاي زير است:

انواع پیام
قراردادها
صف
برنامه های خدمات
مسیرها
نوع پیام ، فرمت داده مورد استفاده برای پیام را تعریف می کند. این می تواند یک شیء XML ، متن ساده یا داده های باینری و همچنین یک بدنه پیام صفر برای اعلان ها باشد. در این قرارداد مشخص می شود که از چه پیام هایی در مکالمه بین سرویس ها استفاده می شود و چه کسی می تواند پیام ها را در صف قرار دهد. صف به عنوان ارائه دهنده ذخیره سازی پیام ها عمل می کند. آنها بصورت جداگانه توسط SQL Server اجرا می شوند ، اما از عملکرد درج ، به روزرسانی یا حذف پشتیبانی نمی کنند. برنامه خدمات پیام های کارگزار خدمات را دریافت و پردازش می کند. معمولاً برنامه خدمات به صورت ذخیره شده یا برنامه CLR اجرا می شود. مسیرها آدرسهای شبکه هستند که کارگزار خدمات در شبکه قرار دارد.

همچنین ، کارگزار خدمات از ویژگیهای امنیتی مانند تأیید اعتبار شبکه (با استفاده از NTLM ، Kerberos یا گواهینامه های مجوز) ، بررسی صداقت و رمزگذاری پیام پشتیبانی می کند.

خدمات تکرار
خدمات SQL Server Replication توسط SQL Server برای تکثیر و همگام سازی اشیاء پایگاه داده ، به طور کامل یا زیر مجموعه ای از اشیاء موجود ، در میان عوامل تکرار استفاده می شود ، که ممکن است سایر سرورهای پایگاه داده در سراسر شبکه یا انبارهای پایگاه داده در سمت مشتری باشند. خدمات Replication از مدل ناشر / مشترکین پیروی می کند ، یعنی تغییرات توسط یک سرور پایگاه داده (“ناشر”) ارسال می شود و توسط دیگران دریافت می شود (“مشترکین”). SQL Server از سه نوع مختلف تکرار پشتیبانی می کند:

همانند تراکنش
هر تراکنش انجام شده به بانک اطلاعات ناشر (پایگاه داده اصلی) برای مشترکین همگام سازی می شود ، که پایگاه داده های خود را با معامله به روز می کنند. همانند سازی تراکنش همزمان پایگاه داده ها را در زمان واقعی نزدیک می کند.
ادغام همانند سازی
تغییراتی که در بانکهای اطلاعات ناشر و مشترکان ایجاد شده است ، ردیابی می شوند و به طور دوره ای تغییرات به صورت دو طرفه بین ناشر و مشترکین هماهنگ می شوند. اگر در داده های ناشر و مشترکین ، همان داده ها متفاوت تغییر یافته باشد ، همگام سازی منجر به درگیری خواهد شد که باید برطرف شود ، چه دستی و چه با استفاده از خط مشی های از پیش تعریف شده. اگر پیکربندی ادغام شود باید rowguid روی ستون پیکربندی شود.
همانند عکس فوری
همانند عکس فوری نسخه ای از کل بانک اطلاعاتی (عکس فوری داده ها) را منتشر می کند و برای مشترکین تکرار می کند. تغییرات بیشتر در عکس فوری ردیابی نمی شود.
خدمات تجزیه و تحلیل

خدمات تجزیه و تحلیل سرور SQL ، قابلیت OLAP و داده کاوی را برای پایگاه داده های SQL Server اضافه می کند. موتور OLAP از حالتهای ذخیره سازی MOLAP ، ROLAP و HOLAP برای داده پشتیبانی می کند. خدمات تجزیه و تحلیل از XML برای تجزیه و تحلیل استاندارد به عنوان پروتکل ارتباطی اساسی پشتیبانی می کند. داده های مکعب با استفاده از سؤالات MDX و LINQ  قابل دسترسی هستند. عملکرد خاص داده کاوی از طریق زبان پرس و جو DMX در معرض دید قرار می گیرد. خدمات تجزیه و تحلیل شامل الگوریتم های مختلف trees درخت تصمیم گیری ، الگوریتم خوشه بندی ، الگوریتم Naive Bayes ، آنالیز سری زمانی ، الگوریتم خوشه بندی توالی ، تحلیل رگرسیون خطی و لجستیک و شبکه های عصبی برای استفاده در داده کاوی است.

خدمات گزارش دهی

خدمات گزارش دهی سرور SQL یک محیط تولید گزارش برای داده های جمع آوری شده از پایگاه داده های SQL Server است. از طریق یک رابط وب اداره می شود. خدمات گزارشگری برای پشتیبانی از توسعه برنامه های گزارش دهی سفارشی ، یک رابط سرویس وب دارند. گزارش ها به عنوان پرونده های RDL ایجاد می شوند.

گزارش ها را می توان با استفاده از نسخه های اخیر مایکروسافت ویژوال استودیو (Visual Studio.NET 2003 ، 2005 و 2008)  با استودیوی توسعه هوش تجاری ، نصب یا همراه با گزارش ساز ایجاد کرد. پس از ایجاد ، فایلهای RDL در قالبهای مختلفی ارائه می شوند ،  شامل اکسل ، PDF ، CSV ، XML ، BMP ، EMF ، GIF ، JPEG ، PNG و TIFF ،  و HTML Web Archive.

خدمات اطلاع رسانی

در ابتدا به عنوان افزودنی پس از انتشار برای SQL Server 2000 معرفی شد ،  خدمات اطلاع رسانی به عنوان بخشی از پلتفرم Microsoft SQL Server برای اولین و تنها بار با SQL Server 2005 همراه شد.  خدمات هشدار از طریق سرور SQL مکانیزمی برای تولید اعلان های داده محور است که به مشترکین خدمات اعلان ارسال می شوند. مشترک برای یک رویداد یا معامله خاص (که در سرور پایگاه داده به عنوان ماشه ثبت شده است) ثبت می کند. در صورت وقوع این رویداد ، سرویس های اطلاع رسانی می توانند از یکی از سه روش برای ارسال پیام به مشترک با اطلاع از وقوع این رویداد استفاده کنند. این روشها شامل SMTP ، SOAP یا نوشتن فایل در سیستم فایلها هستند.  خدمات اطلاع رسانی با انتشار SQL Server 2008 در آگوست 2008 توسط مایکروسافت متوقف شد و دیگر جزء پشتیبانی رسمی از سکوی پایگاه داده SQL Server نیست.

خدمات ادغام

خدمات یکپارچه سازی سرور SQL (SSIS) قابلیت های ETL را برای SQL Server برای واردات داده ، ادغام داده ها و نیازهای انبار داده فراهم می کند. خدمات یکپارچه سازی شامل ابزارهای GUI برای ساختن گردش کار مانند استخراج داده ها از منابع مختلف ، پرس و جو کردن داده ها ، تبدیل داده ها از جمله جمع شدن ، تکثیر ، غیرفعال سازی و ادغام داده ها و سپس صادر کردن داده های تبدیل شده به پایگاه های داده مقصد یا پرونده ها است.

سرویس جستجوی متن کامل

سرویس جستجوی متن کامل SQL Server یک سرویس نمایه سازی و پرس و جو تخصصی برای متن غیر ساختاری است که در پایگاه های داده SQL Server ذخیره شده است. فهرست جستجوی متن کامل را می توان در هر ستون با داده متنی مبتنی بر شخصیت ایجاد کرد. این امکان را می دهد که کلمات را در ستون های متن جستجو کنید. در حالی که می توان با عملگر SQL LIKE انجام داد ، استفاده از سرویس جستجوی متن کامل SQL Server می تواند کارآمدتر باشد. کامل اجازه می دهد تا تطبیق نادرست رشته منبع ، نشان داده شده توسط یک مقدار رتبه که می تواند از 0 تا 1000 باشد باشد – یک درجه بالاتر به معنی یک مسابقه دقیق تر است. همچنین این امکان را فراهم می کند که تطبیق زبانی (“جستجوی عاطفی”) باشد ، یعنی انواع زبانی یک کلمه (مانند فعل در یک تنش متفاوت) برای یک کلمه معین نیز مطابقت داشته باشد (اما با درجه پایین تر از یک مسابقه دقیق). جستجوی مجاورت نیز پشتیبانی می شود ، یعنی اگر کلمات جستجو شده در دنباله ای که در پرس و جو مشخص شده است رخ نمی دهند اما در نزدیکی یکدیگر قرار دارند ، آنها نیز یک مسابقه محسوب می شوند. T-SQL اپراتورهای ویژه ای را که می تواند برای دسترسی به قابلیت های FTS استفاده شود را در معرض دید قرار می دهد.

موتور جستجوی متن کامل به دو فرآیند تقسیم می شود: فرآیند Filter Daemon (msftefd.exe) و فرآیند جستجو (msftesql.exe). این فرایندها با SQL Server تعامل دارند. فرایند جستجو شامل فهرستگر (که نمایه های متن کامل را ایجاد می کند) و پردازنده جستجوی متن کامل است. نمایه ساز از طریق ستون های متنی در پایگاه داده اسکن می کند. همچنین می تواند از طریق ستون های باینری نمایه سازی کند ، و از iFilters برای استخراج متن معنی دار از قطعه باینری استفاده کند (برای مثال ، وقتی یک سند Microsoft Word به عنوان یک فایل باینری بدون ساختار در یک پایگاه داده ذخیره می شود). iFilters توسط فرآیند Filter Daemon میزبانی می شود. پس از استخراج متن ، فرآیند Filter Daemon آن را به دنباله ای از کلمات تجزیه می کند و آن را به فهرست نمایه می دهد. این فهرستگر کلمات نویز ، یعنی کلماتی مانند A ، و غیره را فیلتر می کند ، که اغلب اتفاق می افتند و برای جستجو مفید نیستند. با کلمات باقیمانده ، یک فهرست معکوس ایجاد می شود ، و هر کلمه را با ستون هایی که در آن یافت می شوند مرتبط می کند. SQL Server خود شامل یک مؤلفه Gatherer است که تغییرات را در جداول نظارت می کند و در صورت بروزرسانی ، ایندکس را فراخوانی می کند.

هنگامی که یک پرس و جو متن کامل توسط پردازنده پرس و جو SQL Server دریافت می شود ، در فرآیند جستجو به پردازنده پرس و جو FTS داده می شود. پردازنده پرس و جو FTS پرس و جو را به کلمات سازنده تقسیم می کند ، کلمات سر و صدایی را فیلتر می کند ، و از یک اصطلاحنامه داخلی برای یافتن انواع زبانی برای هر کلمه استفاده می کند. کلمات سپس در برابر شاخص معکوس پرسیده می شوند و مرتبه ای از صحت آنها محاسبه می شود. نتایج از طریق فرایند SQL Server به مشتری برگردانده می شود.

SQLCMD
SQLCMD یک برنامه خط فرمان است که همراه با Microsoft SQL Server است و ویژگی های مدیریتی SQL Server را در معرض نمایش می گذارد. این اجازه می دهد تا پرس و جوهای SQL از دستور فرمان نوشته و اجرا شوند. همچنین می تواند به عنوان یک زبان برنامه نویسی برای ایجاد و اجرای مجموعه ای از عبارات SQL به عنوان یک اسکریپت عمل کند. این اسکریپت ها به عنوان یک پرونده .sql ذخیره می شوند و یا برای مدیریت پایگاه داده ها یا برای ایجاد شمای پایگاه داده در هنگام استقرار یک پایگاه داده استفاده می شوند.

SQLCMD با SQL Server 2005 معرفی شد و از طریق SQL Server نسخه های 2008 ، 2008 R2 ، 2012 ، 2014 ، 2016 و 2019 ادامه داشته است. سلف آن برای نسخه های قبلی OSQL و ISQL بود که از نظر عملکردی معادل عملکرد آن برابر با اجرای TSQL بودند و بسیاری از آنها. پارامترهای خط فرمان یکسان هستند ، اگرچه SQLCMD تطبیق پذیری اضافی را اضافه می کند.

ویژوال استودیو

Microsoft Visual Studio شامل پشتیبانی بومی برای برنامه نویسی داده ها با Microsoft SQL Server. می توان از آن برای نوشتن و اشکال زدایی کد استفاده کرد که توسط SQL CLR اجرا شود. همچنین شامل یک طراح داده است که می تواند برای ایجاد نمودارها ، مشاهده یا ویرایش نقشه های پایگاه داده بصورت گرافیکی مورد استفاده قرار گیرد. نمایش داده شد می تواند بصری یا با استفاده از کد ایجاد شود. SSMS 2008 به بعد ، روشنایی را برای نمایش داده شدگان SQL نیز فراهم می کند.

استودیو مدیریت سرور SQL

SQL Server Management Studio یک ابزار GUI است که با SQL Server 2005 و بعد از آن برای پیکربندی ، مدیریت و مدیریت کلیه مؤلفه های موجود در Microsoft SQL Server تهیه شده است. این ابزار شامل ویرایشگرهای اسکریپت و ابزارهای گرافیکی است که با اشیاء و ویژگی های سرور کار می کنند.  SQL Server Management Studio جایگزین Enterprise Manager را به عنوان واسط اصلی مدیریت مایکروسافت SQL از سال SQL Server 2005 انجام می دهد. نسخه ای از استودیوی مدیریت SQL Server Management نیز برای SQL Server Express Edition موجود است که نام آن به عنوان SQL Server Management Studio Express (SSMSE) معروف است. ).

یکی از ویژگی های اصلی استودیوی مدیریت SQL سرور ، Object Explorer است که به کاربر اجازه می دهد هر یک از اشیاء موجود در سرور را مرور ، انتخاب و عمل کند.  از این روش می توان برای مشاهده بصری و تجزیه و تحلیل برنامه های پرس و جو و بهینه سازی عملکرد بانک اطلاعاتی ، در میان دیگران استفاده کرد.  از SQL Server Management Studio همچنین می توان برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی جدید استفاده کرد ، و با اضافه کردن یا تغییر جداول و فهرستها یا تجزیه و تحلیل عملکرد ، کلیه طرحواره های موجود در پایگاه داده را تغییر داد. این شامل ویندوزهای پرس و جو است که رابط مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی برای نوشتن و اجرای سؤالات ارائه می دهد.

استودیو عملیات SQL Server
SQL Server Operations Studio (پیش نمایش) یک ویرایشگر سؤال از بستر سکوی متقابل است که به عنوان یک بارگیری اختیاری موجود است. این ابزار به کاربران امکان نوشتن نمایش داده شد. نتایج جستجوی صادرات؛ اسکریپت های SQL را به مخازن Git اختصاص داده و تشخیص اصلی سرور را انجام دهید. استودیو عملیات SQL Server ، از سیستمهای Windows ، Mac و Linux پشتیبانی می کند.

در سپتامبر 2018 به General Availability عرضه شد که در این مرحله نیز به استودیوی آزور دیتا تغییر نام داد. عملکرد مانند گذشته باقی مانده است.

استودیو توسعه هوش تجاری
Studio Intelligence Development Business (BIDS) IDE از مایکروسافت است که برای توسعه داده ها و راه حل های اطلاعات کسب و کار با استفاده از خدمات تجزیه و تحلیل سرور مایکروسافت SQL ، گزارش خدمات و خدمات ادغام استفاده می شود. این مبتنی بر محیط توسعه مایکروسافت ویژوال استودیو است اما با برنامه های افزودنی و خدمات خاص SQL Server ، از جمله ابزار ، کنترل و پروژه برای گزارش (با استفاده از خدمات گزارشگری) ، مکعب ها و ساختار داده کاوی (با استفاده از خدمات تحلیل) سفارشی می شود.  برای SQL Server 2012 و بعد از آن ، این IDE به SQL Server Data Tools (SSDT) ​​تغییر نام داده است.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *